Unconfigured Ad

Collapse

MSH Brain Flybarless System

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ragge1
    • Sep 2009
    • 1598

Originally posted by Hanzo
    Selvfølgelig levering funksjonen til Ikon har reddet meg ganske mange ganger nå, og tillatte meg å fly med en helt annen selvtillit. Klarer meg knapt uten nå
    har ikke du testa ikon på dina align maskin
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• tesa
      • Nov 2006
      • 165

Originally posted by ragge1
      har ikke du testa ikon på dina align maskin
      Nope det har Hanso ikke , han var treg å overbevise at Brain er god ,da han var en svoren Beast x fan boy
      Men nå da han har fått Brain/Ikon i begge Goblinene med SL funksjonen, som han bruker flittig pga de avanserte øvelsene han holder på med
      Har pipen fått en anen lyd .

Jeg har Brain i en Aling 450 pro …. men ikke Aling Esc som du sikkert lurte på ..

Comment

• Hanzo
        • Nov 2005
        • 845

Yes, nose inn inverted går veldig mye bedre å øve på etter jeg fikk Brain og SL! Redda meg minst et par ganger bare i dag

Comment

• tesa
          • Nov 2006
          • 165

Originally posted by Hanzo
          Yes, nose inn inverted går veldig mye bedre å øve på etter jeg fikk Brain og SL! Redda meg minst et par ganger bare i dag
          Jaså!!veldig så blyge i dag

Comment

• ragge1
            • Sep 2009
            • 1598

blev lite inspirert å gjøre nåt etter eg har lest den fina byggetråd til arhennie og så får bara testa gov om det funka med align , kristianwest du får tilbakamelding
            fikk sensor från helidirect på fredag og nu har eg lagt en adapter til gov

Click image for larger version

Name:	20130623_222354.jpg
Views:	1
Size:	46.8 KB
ID:	601352
            sensor adapter

Click image for larger version

Name:	20130623_222459.jpg
Views:	1
Size:	71.6 KB
ID:	601353
            kontakt til ESC / motor klart

nu er bara å venta på ikon , tror blir sendt från fastlab imorgon

DX9

Comment

• kristianwest
              • May 2011
              • 1769

Høres bra ut

Kan ikke få sagt høyt nok hvor glimrende det er at folk prøver og feiler / treffer blink

Jeg tenkte jeg skulle ha Ikon på et heliprosjekt jeg har stående her. Men det blir med Castle esc. Og det regner jeg med kommer til å funke
              Kristian Westgård
              Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

Comment

• kristianwest
                • May 2011
                • 1769

Dere som bar satt opp Ikon/Brain:

Jeg har putta Ikon på et heli her. Forbløffende enkel setup. Ingen verdier å holde seg innenfor, ingen blå lys som skal lyse. Eller har jeg oversett noe?? Ser jo ut som om dette er så rett fram som det kan bli..

Har riktig nok ikke forvillet meg inn i advanced-menyene ennå, det får vente. Men så vidt jeg skjønner skal dette fly ganske så bra allerede.

Jeg satte opp cyclic pitch til ca 10 grader og pitch til ca 11 ble det vel. Litt forvirrende det der, ettersom Brain-gutta motsier hverandre når de prøver å forklare hvordan det skal settes opp. Hva gjør dere andre?
                Kristian Westgård
                Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• andersand
                  • May 2012
                  • 2316

Originally posted by kristianwest
                  Dere som bar satt opp Ikon/Brain:

Jeg har putta Ikon på et heli her. Forbløffende enkel setup. Ingen verdier å holde seg innenfor, ingen blå lys som skal lyse. Eller har jeg oversett noe?? Ser jo ut som om dette er så rett fram som det kan bli..

Har riktig nok ikke forvillet meg inn i advanced-menyene ennå, det får vente. Men så vidt jeg skjønner skal dette fly ganske så bra allerede.

Jeg satte opp cyclic pitch til ca 10 grader og pitch til ca 11 ble det vel. Litt forvirrende det der, ettersom Brain-gutta motsier hverandre når de prøver å forklare hvordan det skal settes opp. Hva gjør dere andre?
                  Ingen blå lys nei.

Du kan fint sette til det binder, den går på XX grader i sekundet, men på 10 grader bør det uansett kunne holde på cyclic

på collective pitch hadde jeg nok gått opp endel, på 11 grader skjer det fint lite, men det er preferanse.

ala vbar har også brain en indikator, hva er pitch/cyclic ferdiene dine under swash setup? du vil helst over 30% på begge, aller helst rundt 40, min 700n har 26% på collective pitch nå f.eks. det tyder på at geometrien er feil, men det flyr helt ok lell, dog litt bounce, har man riktig geometri har man ikke det issuet, så nye armer er bestilt i det tilfellet. dette tilsvarer si røft regna 26% på brain er 70 på en vbar bare for å lage noen tall.

advanced bruker du kun om du opplever sære ting som må fjernes og diales ut, evnt gov oppsett med deadzone og lignende.

hvilket heli er det?

Comment

• ragge1
                    • Sep 2009
                    • 1598

hade hoppt att min kom igår men det gjørde ikke , men ner eg kommer å setter cyclic så skall eg gjør så det ikke binder så se hur mye grade det blir , huske med beast var rund 12

collective pitch kommer eg setter på 13

DX9

Comment

• kristianwest
                      • May 2011
                      • 1769

Originally posted by andersand
                      ala vbar har også brain en indikator, hva er pitch/cyclic ferdiene dine under swash setup? du vil helst over 30% på begge, aller helst rundt 40, min 700n har 26% på collective pitch nå f.eks. det tyder på at geometrien er feil, men det flyr helt ok lell, dog litt bounce, har man riktig geometri har man ikke det issuet, så nye armer er bestilt i det tilfellet. dette tilsvarer si røft regna 26% på brain er 70 på en vbar bare for å lage noen tall.

Hvor står dette / hvor har du det fra? Tror ikke det står noe om det i forklaringene i softwaren/manualen. Men if you say so..

Det er et JR E12. Har jo lyst til at et så fint heli skal fly fint, så det er best du har rett nå Anders
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• andersand
                        • May 2012
                        • 2316

Originally posted by kristianwest
                        Hvor står dette / hvor har du det fra? Tror ikke det står noe om det i forklaringene i softwaren/manualen. Men if you say so..

Det er et JR E12. Har jo lyst til at et så fint heli skal fly fint, så det er best du har rett nå Anders
                        erfaring

kort fortalt, veldig lave nr betyr noe er galt, lave nr får du på FBL konvertere heli fra gamle FB oppsett, eller med feil servoarmer osv. Lav vandring på servoen gjør jo at du mister oppløsning og moment.

Det koker egentlig mest ned til at beveger servoene seg knapt synlig, og du har 14 grader pitch og en haug cyclic, kan det bli slitsomt for fbl å prøve styre det da den aldri helt treffer det punktet den prøver på

grattis med E12! husk å sett mest mulig forran på den av esc evnt rx, bec osv, og ha litt korte pakker da den er realtivt haletung av design, tafsa litt på martin sin og fikk med meg den erfaringen der.

bare å bruke riktig servohorn på E12, så får du masse oppløsning og ting bør funke fint, du får ta den med innom skoger stripa, så kan du vel få prøvd den mot JR E12 med tags, og E12 med vbar, tipper martin også ikke hadde hatet å prøve brain på den

Comment

• hanschr
                          • Dec 2007
                          • 119

Det er riktig det Anders presiserer her. Du bør prøve å få god nok geometri til å møte verdiene han nevnte.

Anders: Hva var det Martin gjorde med oppsettet for å få verdiene sine bedre? Byttet servohorn?
                          Hans Christian Thjømøe

Comment

• andersand
                            • May 2012
                            • 2316

Originally posted by hanschr
                            Det er riktig det Anders presiserer her. Du bør prøve å få god nok geometri til å møte verdiene han nevnte.

Anders: Hva var det Martin gjorde med oppsettet for å få verdiene sine bedre? Byttet servohorn?
                            ja, bare andre servohorn med mindre ball til center distanse.

hva har du brain på nå hc? jeg fikk BT moduler i går, og er uten tvil kult.

Comment

• hanschr
                              • Dec 2007
                              • 119

Jeg har brain på alt. Har du noen ekstra?
                              Hans Christian Thjømøe

Comment

• andersand
                                • May 2012
                                • 2316

Originally posted by hanschr
                                Jeg har brain på alt. Har du noen ekstra?
                                kan sikkert få en av de å leke med og ledning til den, funka over forventning, bare rett opp første forsøk, skal koble de for å kjøre ftdi mellom så jeg får programmert de med køstøm names å greier "hc sin superdupersick450" osv og egen pinkode, så du ikke opplever at andre tuller med deg, default er 0000

Comment

Working...