Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fartsregulator til 600 size skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fartsregulator til 600 size skala

    Trenger hjelp til å finne en fartsregulator til en T-Rex 550 v1 flybarless som er stretched til en 600 size, og som skal monteres skalakropp på.

    - Har fått et tips på Castle Creations ICE 100. Bør jeg kjøpe denne, eller en annen? Jeg tenker å bruke guvernor for å få konstant headspeed.

    - Tillegsspørsmål: Hvis jeg bruker en 13t pinion på det originale 170t drevet, på 22,2v, så får jeg rundt 1860 rpm headspeed på 100%. Jeg tenkte å legge meg på 1600 rpm headspead (siden "alle" andre skalafolk bruker det), men da vil ESC`en bruke 86%. Er det greit å belaste ESC´en med 86% eller blir det for lavt med tanke på varmeutvikling, overbelastning osv?
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

  • #2
    Originally posted by junior View Post
    Trenger hjelp til å finne en fartsregulator til en T-Rex 550 v1 flybarless som er stretched til en 600 size, og som skal monteres skalakropp på.

    - Har fått et tips på Castle Creations ICE 100. Bør jeg kjøpe denne, eller en annen? Jeg tenker å bruke guvernor for å få konstant headspeed.

    - Tillegsspørsmål: Hvis jeg bruker en 13t pinion på det originale 170t drevet, på 22,2v, så får jeg rundt 1860 rpm headspeed på 100%. Jeg tenkte å legge meg på 1600 rpm headspead (siden "alle" andre skalafolk bruker det), men da vil ESC`en bruke 86%. Er det greit å belaste ESC´en med 86% eller blir det for lavt med tanke på varmeutvikling, overbelastning osv?
    Den ESCen fungerer fint, men pass på at du får den nyere ICE2-utgaven. Den eldre utgaven har en tendens til å ta fyr...

    86% throttle er helt fint. Det anbefales jo faktisk å ha rundt 10% throttle å gå på for at governoren skal ha litt å gå på hvis den må gi høyere gass under belastning.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      ICE2 gjelder kun HV serien. Standard ICE (altså LV for max 8S) har det ikke vært issues med på samme måte.
      Jeg har hatt flere av disse og har vært svært fornøyd. 100A er fin på 550E på 6S.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Kjempegreier. Da slår jeg meg til ro med det. Takk for hjelpen
        ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

        Comment

        Working...
        X