Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål angående batteri i T-Rex 550 vs T-Rex 600/700

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by jotto View Post
    Flytiden er i utgangspunktet lik på 6S og 12S for samme effekt (dvs nøyaktig lik headspeed og belastning), men med 12S kan du halvere antall mAh [/URL]
    Forstår jeg det rett nå, en 550 med 6s 5000mah og en 600 med 12s 2500mah får samme flytid? Hvis de er satt opp med samme headspeed og belastning?
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

    Comment


    • #17
      Originally posted by xillianto View Post
      Gode batterier med litt extra C styrke vil gjøre at du får litt mer flytid.
      Du får ikke mere flytid med høy C-rating. Det betyr bare at du kan trekke mere strøm fra batteriene uten at de blir kokt, men det er ikke så interessant for rolig skalaflyging. Høy C-rating gjør bare at batteriene blir tyngre.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #18
        Originally posted by junior View Post
        Forstår jeg det rett nå, en 550 med 6s 5000mah og en 600 med 12s 2500mah får samme flytid? Hvis de er satt opp med samme headspeed og belastning?
        Korrekt!

        Dvs det er nesten korrekt. Med 6S-oppsettet taper du litt mere energi i form av varme, men jeg tror som sagt ikke at det utgjør noen praktisk forskjell på rolig skalaflyging.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #19
          Det blir nok rett ja, Da du benytter dobbel spenning, men halverer mah. Så du kan i bunn og grunn si at med 12s 3300, så får du på en måte effekten av ca 6s 6600 mah... blir ikke helt helt rett... men sort of..

          Comment


          • #20
            høyere spenning er også generelt mere effektivt... så mange faktorer her men om man sier halverer er det riktig. nok.

            Comment


            • #21
              Skjønner, da er jo dagens 600 egentlig veldig aktuell. Siden alt får bedre forhold og temperaturer på 12s. Dette er jo absolutt kjekt inni en skalakropp siden det blir mindre kjøling utenfra her.
              Med tanke på mah, forbruk og flytid så har jeg misforstått grundig når det gjelder 6s vs 12s. Da må jeg litt i tenkeboksen

              Takk for all hjelp så langt. Kjekt å lære noe nytt idag og
              ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

              Comment


              • #22
                Originally posted by junior View Post
                Skjønner, da er jo dagens 600 egentlig veldig aktuell. Siden alt får bedre forhold og temperaturer på 12s. Dette er jo absolutt kjekt inni en skalakropp siden det blir mindre kjøling utenfra her.
                Med tanke på mah, forbruk og flytid så har jeg misforstått grundig når det gjelder 6s vs 12s. Da må jeg litt i tenkeboksen

                Takk for all hjelp så langt. Kjekt å lære noe nytt idag og

                For å gjøre det hele ennå vanskeligere så ville jeg vurdert en modell med reimdrift på halen for lyden sin del!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  For å gjøre det hele ennå vanskeligere så ville jeg vurdert en modell med reimdrift på halen for lyden sin del!
                  Hehehe.....det skal ikke være lett skjønner jeg. Jeg er åpen for forslag, men tenker du på reimdrift kun pga lyden? Hvilken lydforskjell er det på TT vs reimdrift? Og hvilket helikopter i 600 size som passer fint i en skalakropp, har reimdrift? Alle 600 til Align har vel TT?

                  Hvordan vil det være å bygge om T-Rex 600 til haledrift da? Og ha TT delene i reserve til 550`en, for her kommer det nok til å trenges deler når 3d læringen begynner
                  Last edited by junior; 06-06-12, 16:15.
                  ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                  Comment

                  Working...
                  X