Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 500 FBL | Motor kutter plutselig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 500 FBL | Motor kutter plutselig

    Som tittelen tilsier så har jeg etter hvert begynt og fly noe hardere med helien nå som jeg er kommet noe mer inn i flyvingen... Idag tok jeg mine første rainbows, og like etter dette mister jeg all motor kraft (5 sec etterpå ca) som man hører at motoren kutter, men slår inn igjen like etterpå..

    Kjører ikke govenor på den nå, og har kjørt 85 - 90 på throttle, siste turen testet jeg på 100%, skjedde begge ganger... Dette skjer med masse batteri kapasitet igjen, tok den ned etter første gang og målte da 74% batteri igjen...

    Noen som har noe anelse ? Motor som tuller ? Esc ? Batteri som er dårlig ? (dette er vell og merke bare ett Turnigy 6s 3000 20C batteri, nytt 6s 3300 50C er bestilt på rcbatteri.no)

    Motor combo er Align 60 A og motor er den gamle Align 500L motoren (leter etter en Align 500M motor, skrik ut om noen har denne liggende til salgs)

  • #2
    Tja. Batteriet klarer ikke å levere nok strøm slik at regulatoren kutter på "low voltage cut off"? Det er mitt forslag. Noen fler? :P

    Comment


    • #3
      Originally posted by Trulsen View Post
      Tja. Batteriet klarer ikke å levere nok strøm slik at regulatoren kutter på "low voltage cut off"? Det er mitt forslag. Noen fler? :P
      Sjekket batteriet nå under lading, viser faktiskt 200mO full ladet... :S Godt nytt er på vei... håper det vil løse problemet.
      Det er også ett 20C batteri.. nye er 50C.. så får se om kanskje dette løser problemet.. vist ikke blir det ny esc og motor.

      Comment


      • #4
        Jeg ville ha testet med en annen batteripakke. Se om du opplever det samme da.

        Comment


        • #5
          Originally posted by thomas.kjolstad View Post
          Jeg ville ha testet med en annen batteripakke. Se om du opplever det samme da.

          Venter på ett nytt 50C batteri... skal få sjekket med den.

          Comment


          • #6
            Har hatt akkurat samme symptomene med samme motor/esc combo. Og med nanotech 25c batterier..
            T-Rex 600efl ar7200bx
            (X) T-Rex 500efl microbeast
            T-Rex 250efl
            Blade McPx x2

            (X) Parkzone Extra 300
            (R.I.P.)1.5m balsa P51 Mustang os .46
            Balsa trainer os .30

            Comment


            • #7
              Originally posted by JulianS View Post
              Har hatt akkurat samme symptomene med samme motor/esc combo. Og med nanotech 25c batterier..
              Jeg testet med helt nytt 50C batteri og ingen forrandring.. Endte opp med Ice 75 og 500 MX motor og har blitt kvitt problemet etter dette. Uvist om det er comboen som er hoved problemet da jeg IGJEN har støtt på problemer...

              Comment

              Working...
              X