Announcement

Collapse
No announcement yet.

HV servoer, HV bec, eller regulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HV servoer, HV bec, eller regulator

    Hei, Skal bygge ferdig 700en og 6HV

    til 700en har jeg kjøpt 610/650 servoer, og velger nok å bruke de, klart kan evnt flytte til 6HV

    så til denne har jeg 2 valg, lifepo4, "rett i alt" mange sier det går, men mange er skeptiske, alternativt kan man ha lifepo4 + regulator, evnt lipo + regulator.

    Hvilke regulatorer vil være egnet? strømtrekket er vel tildels høyt

    Mange kjører jo med western superbec/castle hv bec osv, men virker som det er veldig høy andel failure rates, mange kjører de og tar ut bare 6s inn i de, men virker jo da litt tafatt, mtp på prisen også, er jo fort 100usd +.

    Til 6HV tenker jeg da at man muligens kan velge noen servoer man vet er kompatible med 6.6V fra lifepo4, evnt 2s lipo, dvs HV servoer, hva vil være bra å velge her evnt, man "sparer" jo endel i bec/regulator, som man kan dytte i dyrere servoer.

    FBL enheter blir det nok en SK720 til 700en og msh brain til 6HV ( liker prøve litt), slik jeg har skjønt det takler vel disse høy spenning? har en AR9000 liggende, hvordan takler den spenningene?

    For ordens skyld kan jeg nevne at 700'en kjøres med scorpion 4035-560 og 120A hobbywing, og 6HV med stock motor, og 80A hobbywing HV

    Jeg er mye bedre på kjøpebiten, enn skills, så blir vel neppe makset... men hyggelig å ha litt OK ting, og håper jo bli bedre.

    Snurr diskusjon (evnt krig?)

  • #2
    Castle bec-ene har hatt en del trøbbel med feil. Jeg vet ikke om det har bedret seg. Hercules SuperBEC, derimot, er bunnsolid. Jeg har ikke hørt om noen som har opplevd feil på den.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment

    Working...
    X