Unconfigured Ad

Collapse

microbeast (beastx) på trex 500 bestemte seg for å rolle HARDT høyre under maiden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

microbeast (beastx) på trex 500 bestemte seg for å rolle HARDT høyre under maiden

Hadde maiden på 500 i dag (poppis her på forumet om dagen)

Startet med å hovre, og den var jo "locked" som fy, kunne jo nesten gå handsoff, veldig happy. tok noen piros og testet hale hold stille, og sakte forward, dro opp i idle 1, (85%) og testet litt pitchpumps, halen gikk ut, så jeg landet og dro opp gain til T hold 29% på min jr 11x, justerte så gyro 1 var 33%.

Dro den opp i luften igjen, 29% gain funker ca bra på 85% idle1 , men når jeg dro den i 95% idle og 11.5 grader så hadde den tendens å stikke, flippa opp gyroen så jeg gikk i gyro 1 og 33%, virket å funka. Dro noen fast forwards, stall turns, pitch pumps osv, alt virka bra.

Så... Testet fly sidelengs over feltet, har lei tendens å synes det er "tøft" å fly lavt, som jo stadig straffer seg... flyr sidelengs og tester, når den brått roller HARDT høyre og tar meg invert, selv med 100% stikkeutslag venstre skjer det ingenting, smeller på thold, retter den, og autoer ned... alt dette skjedde ca 3 meter over bakken, så i det jeg retta den, var vel rotoerene knappe 20-30 over bakken, gikk opp i lufta, litt negativ for å få opprettholde rotorhastigheten, før jeg dytta på nok positiv for en "passe" landing. med tilsynelatende 0 skade. Hadde bare 3.86 per celle, og hadde brått glemt de andre pakkene... så fløy litt 450 bare før jeg tusla hjem, følte jeg hadde brukt opp flaksen på 500en..

Tilbake til tema... men hva bør justeres? alt fløy egentlig kjempefint, til den bare "tilta"
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Hvilken tape bruker du? Dette høres ut som vibrasjonsrelatert, eventuelt pga feil tape!

Comment

• andersand
      • May 2012
      • 2316

relativt tynn tape, 1 lag.

Skal få sjekket typen, mistenker det var 3m

Comment

• RunarS
        • Jun 2010
        • 226

Originally posted by andersand
        relativt tynn tape, 1 lag.

Skal få sjekket typen, mistenker det var 3m
        Kvar har du festa BeastX-en? Oppe på gyroplassen, eller sidelengs på ramma? Eller anna?
        På min 500 er den festa sidelengs på ramma, med Biltema-tape. I tillegg er den stripsa fast, slik at den sit bom fast.

Litt rart at den berre gir seg heilt over på sida... Kanskje slikt som skjer dersom BeastX-en løsnar, men om det er vibrasjonar, vil du hovudsakleg merke deg som vobling og generelt ustabil doning (slikt som når eg testa med den tjukke originalpads-en, utan strips; det var på grensa til at eg fekk den ned heil...)
        Runar Sandnes
        Medlem i Gloppen modellflyklubb

------
        Constantly fighting gravity

Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

Comment

• Kjetil B
          • Jul 2005
          • 201

Min funker tilsynelatende bra med originalpadsen, men det er kanskje ikke å anbefale?

Jeg har montert oppe på gyroplaten. Hadde tendenser til till vobbling de første turene, men forsvant når jeg festet gyroplaten med to ekstra skruer.
          * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Nja. Jeg har kræssja min 500 to ganger pga at heliet la seg over til høyre. Det var med en gang jeg spolte opp fra idle1 til idle2. Den gang var det pga kombinasjonen gåen lager på main shaft, vanlig tykk hvit beast-tape, gåen dempere på hodet og generelt dårlig vedlikehold. Fant aldri ut akkurat hva som gjorde det, men at det var pga vibrasjoner er det heller liten tvil om.

Comment

• andersand
              • May 2012
              • 2316

Vups, glemte skrive endel viktig info

Den er montert med ledningene bakover, oppå bak. noen av ledningene som går ned i rx,

Kan det være ledninger som er litt for løse og har ristet? Skal stripse de til rammen, de bør vel da ha litt "slakk" mot bx?

Jeg har basiscly kun montert ny rx + sattelitt + reset på bx/resetup

Heli er kjøpt brukt, men fungert virkelig fint inntil det skjedde, skrur fra hverandre hodet og sjekker alt igjen.

Comment

• andersand
                • May 2012
                • 2316

tapen er 3m 4011

Comment

• kristianwest
                  • May 2011
                  • 1769

Og gyroen satt fast på heliet med alle kabler godt festet? Eller var noe løst? For meg høres det ut som om gyroen har løsnet fra heliet - eller en ledning ikke har vært godt nok satt i / falt ut av BeastX'n.
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

tapen er 3m 4011
                    Det skal være good shit, så da tror jeg du kan utelukke den. Har du noen dårlige lager, ubalanserte blader, feathering shaft, main shaft etc som kan skape trøbbel for deg? Er det noe vibrasjoner uten blader på når du spoler opp på bakken?

Comment

• andersand
                      • May 2012
                      • 2316

ledningene går fra bak bxen?, ned på side av ramme, inn i ramme og inn i rx, disse er "løse" hele veien, hvordan bør de stripses/tapes, mest mulig "stramt" til bx, eller stramt til ramme, med litt slakk bak bx?

har ikke noe 4011 her nå, men har biltema dobbelsidig, kan evnt prøve stripse ledninger først, så evnt 2 lag tynn biltema tape? Har en kompis som jobber i 3M, så skal prøve få mere 4011

har en skumpad fra tarot liggende, men den er kanskje for myk?

hva vibrasjoner osv angår har jeg virkelig 0 jeg kan se, alt er latterlig stabilt med 0 pitch, selv i idle2 på bakken, skal nappe alt igjen og dobbeltsjekke, gjorde før maiden selvfølgelig, men alt var bra da.

har en SK720 som ble sendt fra usa den 26, så kan evnt montere den også, for å få analysert vibrasjoner i heli.

Er min teori om for høy tail gain + sidelengs flight plausibel?

Veldig iriterende, men kompisen min som filmet, gikk tom for film, ca 10 sec før det skjedde, ellers kunne jeg analysert videoen
                      Last edited by andersand; 04-07-12, 14:03.

Comment

• kristianwest
                        • May 2011
                        • 1769

ledningene går fra bak bxen?, ned på side av ramme, inn i ramme og inn i rx, disse er "løse" hele veien, hvordan bør de stripses/tapes, mest mulig "stramt" til bx, eller stramt til ramme, med litt slakk bak bx?

har ikke noe 4011 her nå, men har biltema dobbelsidig, kan evnt prøve stripse ledninger først, så evnt 2 lag tynn biltema tape? Har en kompis som jobber i 3M, så skal prøve få mere 4011

har en skumpad fra tarot liggende, men den er kanskje for myk?

hva vibrasjoner osv angår har jeg virkelig 0 jeg kan se, alt er latterlig stabilt med 0 pitch, selv i idle2 på bakken, skal nappe alt igjen og dobbeltsjekke, gjorde før maiden selvfølgelig, men alt var bra da.

har en SK720 som ble sendt fra usa den 26, så kan evnt montere den også, for å få analysert vibrasjoner i heli.

Er min teori om for høy tail gain + sidelengs flight plausibel?

Veldig iriterende, men kompisen min som filmet, gikk tom for film, ca 10 sec før det skjedde, ellers kunne jeg analysert videoen
                        Helikopteret roller vel ikke inverted av seg selv pga høy gain? Eller pga vibrasjoner som, om jeg skal forstå deg rett, du ikke er i nærheten av å se med det blotte øyet?
                        Jeg ville tippe at en av kontaktene fra servo til BeastX satt/sitter for løst i. Eller at hele enheten har løsnet fra helikopteret.
                        Eller kan radiosignalet ha blitt forstyrret?
                        Kristian Westgård
                        Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                        — Neil Armstrong

Comment

• andersand
                          • May 2012
                          • 2316

har både mottaker og sattelitt, 1 antenne nedover, og 1 antenne (sattelitten) peker opp over kanten på cf ramma, men den svarte jo umiddelbart i det jeg tholda og fikk kontroll, så tror ikke jeg kan skylde på radio.

Fløy også bare ca 10 meter unna, rett frem, jeg stod ca 1 meter opp på platå fra der heli var, så det var ca rett frem for meg, kanskje 1 meter opp. Skal da ha sikt til begge antenner.

Skal nappe rotorblader, beholder haleblader og kjører med varierende turtallskurve for å se om jeg får noe resultat/utslag på cyclics.

løse ledninger kan det muligens være, skal gå over alt av elektronikk igjen, samt feste skikkelig.

Comment

• jonny
                            • Sep 2010
                            • 710

Antenner på sat bør vende 90 grader på antenne på mottaker.
                            Forøvrig er det ikke det samme hvem av antennene på sat som vender over ramma da det bare er en antenne på sat som er det aktive elementet, den andre antenna er passiv.
                            Fbl er også veldig følsom for høyfrekvens vibrasjon, det blinder sensorene.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
                            ---------------------------------------------
                            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                            Mikado logo 600 3D Vbar
                            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• Skartun
                              • Aug 2008
                              • 231

Har du jordet halen? Tenker da på statisk elektrisitet.....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
                              Rolan Skartun

Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

http://www.sognmodellfly.com

Comment

Working...