Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det blir en beastx MEN jeg skal prøve 3gx'n først ,er blitt litt nysjerrig på hva som er greia,morro med litt testing og kansje jeg lærer litt å.
    Har du en pris på den 3gx'n jeg kjøper alt som er billig komplett med kablel og greier den da eller ?

    Er på hytta i helgen uten no særlig nett men jeg kan nås på mail ingar.melby@n2u.no .
    Jeg går på en topp å sjekker mail i blant

    Comment


    • #17
      Ta også en titt på Tarot ZYX / ZYX-S enhetene. Billigere en 3GX og funker veldig bra. Jeg fly selv med disse på HK450, HK500 og en Raptor 50.

      Comment


      • #18
        SK540 er også noe å vurdere, dei to turene jeg har testet med det var helt suverene. "Føltes" mye bedre ut enn BeastX'en min i hvertfall selv om jeg kun har flydd SK540'en et flight med oppsett + en med vanlig flyging.

        Om du har lyst på BX eller en Tarot ZYX så har jeg begge deler som du kan få kjøpe rimelig i hvertfall siden jeg nå ender med en kontroller for mye da nye TDR'en blir med SK540 og samme med gamle 7HVen
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #19
          Synes 3GX siste versjon v 2,1 software er blitt knallbra , prøv den

          ALIGN 3GX UPDATE MAIN PAGE
          Øyvind

          www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

          Comment


          • #20
            Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

            Da kom 3gx gyroen den er oppgradert til 2,1,bladholderne er også kommet .
            Hode kittet og linkene forhåpentligvis i dag.

            Noe spesielt å passe på under innstalasjonen ? Eller er det 90 grader senter stikke null grader pitch, +- 12grader pitch som med flybar?



            Skal bli morro å prøve de 4 store beast,vbar,3gx og selvfølgelig flybar

            Comment


            • #21
              Høres bra ut

              For å pirke kan du kjøre +12 og -11 .. Mindre motstand inverted vettø
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #22
                Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                12 og -11 skal bli takker

                Comment


                • #23
                  Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                  Nå er alt montert og test flydd.

                  Den flyr supert stø og fin så lenge den holdest i aktivitet med stikkene,men i hover begynner den å riste.
                  Den står foreløbig i original innstillingene (3gx v2.1) og med original servoer og horn i ytre hullene.
                  Holdes headspeed nede hovrer den greit men økes turtallet rister den slik som hale gyrorer med for mye gain.

                  Har noe vibrasjoner som jeg skal prøve å få bort,og bare et lag med dobbesidig tape som 3gx'n sitter på.

                  Noen ideer hva som kan vere greia ?

                  Comment


                  • #24
                    Gain verdier på cyclics høres det ut som, uten at jeg kjenner 3gx'en og fintuningen så godt, men det er vanligvisgreia på shaky fbl.

                    Forutsatt du har nok headspeed, og den ikke sliter p.g.a. det.

                    Hvor mye collectivepitch, og aileron/elevator pitch har du? aner ikke om ting skal i ytterste hull på 550.
                    Last edited by andersand; 10-09-12, 20:27.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                      Høres ut som for høy cyclic gain.
                      Fbl systemer trives normalt best hvis du går inn ett hakk på servoarm.
                      Last ned 3gx manualen til 550 og se hva som er standard oppsett på det mekaniske.
                      Jeg fløy på det ytterste på 600efl på 2245 uten tendenser, men geometrien kan være forskjellig.

                      Aileron og elevator gain er potensiometer på enhet. Prøv å reduser og se hva som skjer først.

                      Når jeg setter opp ett heli spinner jeg det gjerne opp uten blad først.
                      Både for å se om swash gjør noe rart, og samtidlig kjenne litt på ramme og halebom med en finger for å finne ut hvor mye vibrasjoner det er og hvor det er mest.(Pass fingrer)
                      Egentlig skal det ikke trengs så mye tape, folk bytter til annen tape fordi de forskjellige tapene er bedre til å dempe vibrasjoner.
                      På ett elektro heli skal det ikke være noe vibrasjoner å snakke om.
                      Min erfaring med vibrasjoner er att heli blir mye mer ustabilt i hover. Drifter mer.
                      Høyfrekvente vibrasjoner er de verste, de blinder sensoren.
                      Får du for mye kan du få en ufrivillig flip over i flight.
                      Last edited by jonny; 10-09-12, 21:01.
                      ---------------------------------------------
                      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                      Mikado logo 600 3D Vbar
                      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                      Comment


                      • #26
                        Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                        Takker tror det er gain jeg også tester det i morgen .
                        Dampening inne i programmet har ingenting å si eller ? Er det bare tyngden på paddlera ?

                        Kjører +12 -11 col pitch og 8 cyclic.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                          Aner ikke.
                          mener du fikk en beskrivelse hvis du hovret musen over før iallefall.
                          Last edited by jonny; 11-09-12, 04:20.
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                          Comment


                          • #28
                            Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                            dfc og 3gx er perfekt match for sport flyging måtte ta ned ail gain litt og da ble den perfekt .
                            Solid hale og mye mer direkte på cyclic,og mer power men det var vel forventet.

                            Men perfekt kan vel bli bedre så man må vel leke seg litt med innstillingene også

                            Blir nok brukt en del den 3gx'n før jeg setter in beastx'n


                            Takker å bukker for all hjelp

                            Comment


                            • #29
                              Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                              Nå står 250'n for tur til å bli flb, og på 550 merket jeg liten til ingen forsjell på beast og 3gx.
                              Gjelder dette for 250 til 500 også ? Ser at mange har hatt problemer med 450 og 3gx ,men håpet det var med gammel softvare problemene viste seg
                              Bruker dfc hodet men ellers helt orig

                              Comment


                              • #30
                                Trex 550 3gx vbar bestx skoocum= forvirret

                                Min erfaring med 3gx'en var at den la inn litt rare input hvis jeg fløy veldig fort med 450'en (pitcha opp hvis jeg ikke husker feil) Var på siste firmware og prøvde å tweake på innstillingene, men ble ikke helt fornøyd. Har byttet til beastx og nå flyr den nesten like bra som 550'en med 3g'en i. Tror det er mye hva man liker og du må nesten gjøre deg opp din egen mening om hva du synes flyr best.

                                Comment

                                Working...
                                X