Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 450 v2 3gx vs Blade 450x

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 450 v2 3gx vs Blade 450x

    Skal investere i et nytt 450 helikopter og vurderer Trex 450 v2 3gx og Blade 450x. Trenger hjelp til å gjøre valget

    Har hørt flere ha utfordringer med 3gx og at mange bytter ut denne med Beastx på sine Trex'er, da øker jo prisen betraktelig.
    Blade 450x kommer med Beastx men har dårligere servoer og mer plast deler i rotorhodet blant annet. Her bør man oppgradere servoer etterhvert.

    Har forøvrig holdt på 4-5 år. og flyer noe 3D.

    Innspill mottas med takk, er veldig usikker.....

  • #2
    Hei, jeg og lurte på det samme for noen uker siden, jeg ble frarådet og kjøpe 3gx, og da ble det jo ikke noen trex. så valget ble en 450x, og jeg må si jeg er storfornøyd Ser også at flere skriver at dem liker blade bedre enn trex 450 på diverse forum

    Comment


    • #3
      Originally posted by halsen89 View Post
      Hei, jeg og lurte på det samme for noen uker siden, jeg ble frarådet og kjøpe 3gx, og da ble det jo ikke noen trex. så valget ble en 450x, og jeg må si jeg er storfornøyd Ser også at flere skriver at dem liker blade bedre enn trex 450 på diverse forum
      Hvor har du lest det, synes de aller fleste anbefaler Trex?

      Comment


      • #4
        Nå får jeg vel tyn igjen, men jeg er ingen stor tilhenger av 3GX

        blade 450X'en flyr forøvrig latterlig bra "out of the box" og er ferdigbygd, ikke at det er noen begrensning for deg, som har flydd 4-5 år

        servoene er veldig raske/presise, men tåler IKKE krasjing på bladen, 410m/415m tåler mye mere.

        på Bladen, er aller deler alltid tilgjengelig på ca alle LHS i norge, det er IKKE tilfeller på trex, men du får de neste dag stortsett i norge, elefun osv.

        Siden du har flydd så mye... hva med en 450 pro av noen form, med 6s, og en brain/sk540/beastx eller annen FBL du liker?

        Comment


        • #5
          Blade 450X tror jeg også er å anbefale. Den flyr som sagt godt rett ut av esken, og du får med en veldig bra flybarless enhet. Servoene på denne versjonen skal være betraktelig mye bedre enn de som kom med Blade 400 (de måtte man stort sett bare kaste), og det at det er plast deler i hodet og slikt er ikke noen stor svakhet (bare pass på å ikke kræsje på vintern...)

          Comment


          • #6
            Jeg kan på det varmeste anbefale 450x, jeg har flydd fly i 5 år nå, kjøpte meg ett MCPX og ble bitt av basillen, har vell sikkert 100 turer med MCPX og 10-20 turer med 450x, har ikke gjort noe med det rett utav esken, justerte radioen også var det bare å fly
            Jeg flyr på 75% på throttle, trenger ikke mere enda og da får jeg lengre flytid..

            La det opp ned for første gang idag faktisk gikk som smurt

            Comment


            • #7
              Hei,

              Mange gode innspill her. Har slått Trex 450 fra meg egentlig, både pågrunn av deletilgang som er nevnt over, samt at 3GX'n ikke er like bra som Beastx.

              Blade 450x er definitivt et godt alternativ, men nå er jo Blade 500x rett rundt hjørnet. Den ser veldig bra ut etter min mening.
              Den koster jo litt mer, men har generelt bedre deler hele veien. Kommer jo helt nye servoer til den også.
              450X ligger på 4000,- 500X vil sannsynligvis ligge på rundt 6000-6500,-.... se link under:
              BLADE Blade 500 X BNF (BLH4080)

              Må tenke litt videre på denne tror jeg


              Hmmm hvorfor bør man ikke kræsje med plast deler?

              Comment


              • #8
                Originally posted by tkterje View Post
                Hmmm hvorfor bør man ikke kræsje med plast deler?
                han mente vel på vintern, i minusgrader, da er plast hard/sprø.

                500Xen så lovende ut, men er jo ganske dyr, spes når man har snax som protos, goblin, gaui x5 osv i den sizen.

                ref deler på trex 450 pro, er ikke så dårlig at jeg ikke hadde kjøpt, men ofte litt iriterende når norske websjapper mangler den ene rare tingen du trenger, dette skjer jo også fra tid til annen på blade, men lite raid i byen har løst det stortsett for meg. (har en 450 pro selv, og har vel de fleste andre som flyr heli her)

                Comment


                • #9
                  Det er i det minste mange norske forhandlere av Align, så det er alltids NOEN som har delene man trenger på lager. Jeg tviler på at det er noen andre merker som har bedre deletilgang i Norge.

                  Med Blade er man prisgitt Smallsize, og min er erfaring er at de som regel ikke har delene som jeg trenger.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Trex-deler får man da tak i nesten over alt.

                    Jeg hadde en Blade 450, og erfaringen ble etter hvert at jeg måtte vente med fiksing til Smallsize hadde deler på lager. De har mye, bevares, men jeg tror ingen slår Align når det kommer til deletilgang i Norge (og utlandet) - uansett størelse.

                    Hvis du ikke vil fly med 3GX (hvilket jeg kan skjønne) så kjøp en pent brukt Trex med flybarlesshode, så kan du sette på hvilken gyro du vil. Kjøper du brukt kan det hende du får med en haug reservedeler også for en billig penge. Det hadde i alle fall jeg gjort

                    Ps. Du trenger forresten ikke kjøpe originale Align-deler heller til Trex. Det finnes kopier i bøtter og spann. Tarot, Alzrc....
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Min erfaring er at Smallsize stort sett har deler til Blade'ene, men det hender jo at man må vente.

                      En annen ting er at det er billigere å kjøpe deler til Blade450x enn til Trex 450. I Praksis vil den være billigere i drift da "ulykker" forkommer Her der det mange gode innspill og jeg føler at ingen heli'ene stikker seg veldig ut. her er en liten oppsummering, kom gjerne med kommentarer/innspill:

                      Blade 450x
                      +Flyr veldig bra ut av esken
                      +rimlige deler

                      +Beastx
                      -ikke like god kvalitet på deler som Trex 450(mer plast)
                      -Dårlige servoer, må byttes på sikt(Har en haleservo HS5084 som jeg kan sette inn, men trenger 3 nye med en kost på 600-1000,-)

                      Trex 450 FBL
                      +God kvalitet, bra deler
                      +Bra servoer som følger med

                      -Dyrere deler
                      -Deler tilgjengelig i webshops, ikke i min lokale rc butikk(smallsize)
                      -3GX, bør byttes (Beastx 1800-1900,-)

                      Comment


                      • #12
                        enig i mye, men ikke alt, 450x servoene dauer etter min erfaring, kun på harde landinger/krasj, 410M og 415M har ikke det problemet, men kan utvikle litt slop på samme ting, så blir litt 50/50 der. servogir til 450x koster 20-25 kroner stk bare.

                        de gangene jeg har gått tom for blade 450 deler, har jeg bare tatt rundne, oslo vest, så øst, og worst case en tur til strømmen, alltid fått alle deler da samme lørdag, etter krasj fredag.


                        Eneste løsningen er å kjøpe en av hver, som de fleste andre her

                        Comment


                        • #13
                          Align servoene er ikke så fryktelig mye å skryte av de heller. Hitec HS65-MG eller HS 5065 slår både Align sine servoer og 450X servoene langt ned i støvlene. Og beastx koster 1500, ikke 1900 i norge. Eller 1000 brukt på rcmarked. Men når man ser Bert Kammerer fly 450X ser man at det ikke er heliet som setter begrensningene for å si det enkelt. Men så kan en proff få et jallaheli til å se ut som det hotteste som er på markedet, og så har jeg mine tvil i at det er standard elektronikk i alle videoer vi ser på nett.

                          Jeg vill gått for Blade i ditt tilfelle tror jeg! ;D

                          Comment


                          • #14
                            Blade kommer snart med 500X nå, det ser ut som ett ett heftig heli på videoene på youtube

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Trulsen View Post
                              Align servoene er ikke så fryktelig mye å skryte av de heller. Hitec HS65-MG eller HS 5065 slår både Align sine servoer og 450X servoene langt ned i støvlene. Og beastx koster 1500, ikke 1900 i norge. Eller 1000 brukt på rcmarked. Men når man ser Bert Kammerer fly 450X ser man at det ikke er heliet som setter begrensningene for å si det enkelt. Men så kan en proff få et jallaheli til å se ut som det hotteste som er på markedet, og så har jeg mine tvil i at det er standard elektronikk i alle videoer vi ser på nett.

                              Jeg vill gått for Blade i ditt tilfelle tror jeg! ;D
                              Blade 450x er i hus og må si jeg er veldig fornøyd. Flyr veldig bra ut av esken.
                              Er i tenkeboksen på oppgradere cyclic servoene til HS-5065MG eller evt. Spektrum H3000. Noen med erfaringer med disse, anbefalinger?
                              Beholde stock og bytte drev ved behov, eller bytte til MG? og da hvilken servo anbefales?

                              Terje

                              Comment

                              Working...
                              X