Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy FBL 100 fra hobbyking

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy FBL 100 fra hobbyking

    Ser ikke ut som det er noe info om dette heliet på forumet her, jeg fikk mitt igår

    Heliet er vell en klone av Blade Mcpx, i eska så fulgte det med alt man trenger, nesten, laderen som følger med passer ikke i norske kontakter, så må ha en overgang til 10kr der..
    Ladet batterier igår kveld og testa det på stua, tok av stabilt og fint, nesten hands-off hover med engang

    Fått flydd 3 batterier ute med det idag, og jeg vil påstå at den føles rimelig 100% likt mcpx, halen holder kanskje faktisk litt bedre på dette heliet
    Radioen som følger med er helt grei til formålet, hvordan heliet holder etter endel kræsj etc er jo ikke godt å si, men til 6-700.- kroner så er dette ett perfekt heli

    Det virker som ett veldig bra alternativ til Mcpx ihvertfall

  • #2
    Det er vel den samme som TS selger, men de har en versjon med modul som lar deg bruke radioen du har fra før HiSKY FBL100 RFM Flybarless Nano Helicopter - ThrottleStore.Com Og så har de reserve deler så man slipper å vente i ukesvis på deler fra HK.

    Comment


    • #3
      Jepp, er vell det samme ja

      Comment


      • #4
        Og denne: HiSKY FBL100 RFM Flybarless Nano Helicopter

        Eller denne: HiSKY FBL100 Flybarless Nano Helicopter

        Eller denne: HiSKY FBL100 CPU Flybarless Nano Helicopter



        RCModeller

        Comment


        • #5
          Re: Turnigy FBL 100 fra hobbyking

          Originally posted by Kyrre View Post
          Det er vel den samme som TS selger, men de har en versjon med modul som lar deg bruke radioen du har fra før HiSKY FBL100 RFM Flybarless Nano Helicopter - ThrottleStore.Com Og så har de reserve deler så man slipper å vente i ukesvis på deler fra HK.
          Fungerer denne modulen på futaba 8fgs?

          T-Rex 500 PRO DFC
          T-Rex 600 Nitro Pro

          T-Rex 500 EFL PRO
          Futaba 14SG

          Comment


          • #6
            Nei, den er ikke modulbasert.
            Vidar

            Div.

            Comment


            • #7
              Jeg tror dette er det samme som Anylink systemet som man kobler til trainerporten. Det står jo at den fungerer med Spektrumradioer og de har meg bekjent aldri vært modulbasert.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Nermo View Post
                Fungerer denne modulen på futaba 8fgs?
                Ja den fungerer med 8FG

                Comment


                • #9
                  Oki, men må man henge modulen bakpå radioen å plugge ledning i mellom?
                  Vidar

                  Div.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Free2fly View Post
                    Oki, men må man henge modulen bakpå radioen å plugge ledning i mellom?
                    Jepp. Slik gjorde jeg det med min radio. Modulen festes med borrelås. Den lille grønne bryteren i kontakten har jeg montert selv for å kunne slå radioen av og på uten å måtte ta pluggen ut og inn.

                    Click image for larger version

Name:	20121207_070340.jpg
Views:	1
Size:	98.8 KB
ID:	595098Click image for larger version

Name:	20121207_070308.jpg
Views:	1
Size:	101.0 KB
ID:	595099Click image for larger version

Name:	20121207_070332.jpg
Views:	1
Size:	109.2 KB
ID:	595100

                    Comment


                    • #11
                      Modulen henter strøm fra TX.

                      Pass bare på rett polaritet ved tilkobling av andre brands TX enn anb.
                      I praksis kan også eget batteri benyttes for modulen hvis TX ikke har strøm i trainerporten.

                      RCModeller

                      Comment

                      Working...
                      X