Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste ESC til 6S skala heli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste ESC til 6S skala heli?

    Ser at Castle er ute med en ny 6S ESC, TALON som tåler 90 A og har en meget kraftig BEC på hele 9A kontinuerlig.
    Castle Creations | Talon 90 Controller
    Hvilken ESC mener menigheten ville være den beste til skalaheli med 3 bladers hode, ikkeno´ 3D maskin dette,
    kun pene manøvre etter skalariktige normer




  • #2
    Uten å vite hvor stor maskin du har, men jeg holder med deg i valget av ESC. Har ikke hørt noe som helst erfaringer fra den men har veldig trua Dagens CC LV ESC'er er og veldig fine, men BEC duger ikke til noe mere enn 500 size helikoptre etter hva jeg har erfart.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Re: Beste ESC til 6S skala heli?

      Soft-starten til cc er veldig fin, og det er jo bra til skala. Det ser ikke så skala-aktig ut når rotoren røskes igang.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        enig med jotto , en skala heli då skall man har en veldigt bra softstart ,de ESC eg har testat med bra softstart så er align , kontroniks og den 70A HV hobbywing med turnigy software , jonny har en CC på sin 600 og veldigt bra softstart ,
        hade en 450 airwolf men om eg skulle skafa meg en ny skala då hade vart en stor heli- 600-700 size og kanske turbin
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          Jeg har ingen erfaring å tilby, men en Kontronik Jive 80 lv dersom det er av interesse.
          Last edited by bjeff; 02-12-12, 17:00.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Sjekk ut Jeti sin nye Mezon serie med ESC'er. 10A switching bec, active free wheeling, svært god gov+++++. Rimeligere enn Kontronik men kvaliteten ser ut til å være minst like god. Jeg har 12S 130A utgaven og er hittil knall fornøyd sammenlignet med CC som jeg har hatt flere problemer med.

            Du stiller oppstart hastighet helt fritt i antall sekunder det skal ta før turtallet er på ønsket nivå.
            TMFK/CMFK
            Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
            CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
            Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
            Indoor Elanor 2015, Clik NG
            EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
            Freestyler 3, Ocelot

            Comment


            • #7
              Re: Beste ESC til 6S skala heli?

              Active freewheeling er jo faktisk et godt poeng. Da står man friere til å variere headspeed og få den fine skala-aktige flappaflappa-lyden med lav headspeed
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Ja Jeti´n høres bra ut, men den er grisedyr i forhold til CC Talon, men antakelig verdt penga, Talon er jo kun en strippa ESC uten noen fancy greier anna enn 9A BEC.
                Skal gå i tenkeboxen litt, jeg er jo ikke akkurat berykta for å velge de billigste løsningene........



                Comment


                • #9
                  Re: Beste ESC til 6S skala heli?

                  Mezon-ESCene er dessverre umulig å få tak i for tiden. Jeg skal ha noen selv..
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Ser de får mye skryt så jeg tenker el at jeg går den veien jeg også, hvor kjøper man slikt no?
                    Er ikkeno hast for min del, dette er et koseprosjekt som blir ferdig når det blir ferdig.



                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by telecaster View Post
                      Ser de får mye skryt så jeg tenker el at jeg går den veien jeg også, hvor kjøper man slikt no?
                      Er ikkeno hast for min del, dette er et koseprosjekt som blir ferdig når det blir ferdig.
                      Jeti eller CC?

                      Espritmodel.com har det, f.eks. Pass på at du kjøper den utgaven som har BEC og ikke OPTO-utgaven. Hvis du vil ha med BEC da.
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment

                      Working...
                      X