Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450 Plus DFC RTF 3495,- elefun.no V.S Blade 450X RTF m/DX6i 4598,- globy.no

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tangen
    • Dec 2012
    • 15

T-Rex 450 Plus DFC RTF 3495,- elefun.no V.S Blade 450X RTF m/DX6i 4598,- globy.no

Hei,

I utgangspunktet har jeg mest lyst på Spektrum radio, samt BeastX... Men Trex'en står for bedre kvalitet, og i dette tilfellet er den billigere som RTF... Men, Blade'n har billigere deler (og jeg bor rett ved globy, Stavanger, som jo har ganske bra deletilgang)... På den annen side får man ganske mye deler for 1103,-...

ahh... Valgets kval, eller er ikke dette noe valg lenger siden Trex'en er såpass billig? Tips, kommentarer mottas med takk !!

(Ps, og muligens litt essensielt: Jeg er nybegynner på CP, men har flydd en del Solo Pro og AR.Drone... Og også litt forskjellige på Phoenix sim)

Hilsen Endre
    Spektrum DX8
    Blade nCPx
    Phoenix Sim
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

hadde lett tatt 450xen med bx, over trexen.

Comment

• Tangen
      • Dec 2012
      • 15

Originally posted by andersand
      Takk for kommentar andersand, er denne jeg heller mot også på tross av prisforskjellen. Lest mye godt om denne fuglen som første heli
      Last edited by Tangen; 27-12-12, 23:52.
      Spektrum DX8
      Blade nCPx
      Phoenix Sim

Comment

• Kjetil B
        • Jul 2005
        • 201

Jeg er helt uenig med deg der. Holder akkurat på å bygge min nye 450 pro dfc nå, og liker den så langt mye bedre enn Blade. Nå skal det sies at dette kun går på følelsen så langt, men syntes Bladen blir mye plastikk og skruer med stjernehoder...

Er selv veldig fornøyd med BeastXene jeg har (ar7200bx), men er usikker på om forspranget til 3GX er like stort lenger etter den siste oppdateringen til Align.
        * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• kristianwest
          • May 2011
          • 1769

Det beste er vel å kjøpe et kit man må skru sammen selv. Hvis man vil fly heli, tror jeg det er en dyd av en nødvendighet å lære hvordan man skal skru og justere. Man er kanskje ikke i lufta på 1-2-3, men innsatsen vil lønne seg. Garantert.

Jeg ville valgt en Trex og puttet på radiosystem og fbl-enhet etter eget ønske. Jeg er også blant dem som mener Align overgår Blade.
          Last edited by kristianwest; 29-12-12, 09:42.
          Kristian Westgård
          Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

Comment

• andersand
            • May 2012
            • 2316

Originally posted by Kjetil B
            Jeg er helt uenig med deg der. Holder akkurat på å bygge min nye 450 pro dfc nå, og liker den så langt mye bedre enn Blade. Nå skal det sies at dette kun går på følelsen så langt, men syntes Bladen blir mye plastikk og skruer med stjernehoder...

Er selv veldig fornøyd med BeastXene jeg har (ar7200bx), men er usikker på om forspranget til 3GX er like stort lenger etter den siste oppdateringen til Align.
            han snakker ikke om 450 pro dfc, men en 450 plus, dvs flybar og mye plastikk, i tilegg kommer den ferdigskrudd, og med annen servo på hale, gp790 osv, også annet rammedesign og layout enn pro.

Ref bladen og stjerneskruer er det veldig iriterende.

Og er man helt fersk på CP helis, kan det jo brått hende også at man bør prøve litt mcpx eller lignende før 450, blir fort billigere.
            Last edited by andersand; 28-12-12, 09:17.

Comment

• Kjetil B
              • Jul 2005
              • 201

han snakker ikke om 450 pro dfc, men en 450 plus, dvs flybar og mye plastikk, i tilegg kommer den ferdigskrudd, og med annen servo på hale, gp790 osv, også annet rammedesign og layout enn pro.

Og er man helt fersk på CP helis, kan det jo brått hende også at man bør prøve litt mcpx eller lignende før 450, blir fort billigere.
              Når ble en 450 dfc et flybarheli?

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=24050 -> Denne er fbl så det holder den. At det er litt mer plastikk på denne enn på proen kan jeg være enig i, men det er fremdeles et hav unna plastikkmengden på Bladen.

Bladen kommer også ferdigskrudd, så skjønner ikke hvordan du kan bruke det som et argument mot trex....? Forskjellen fra pro er som du sier en annen ranmedesign og layout, en annen haleservo, litt mer plastikk og at den kommer ferdigskrudd men jeg vil ikke påstå at dette nødvendigvis er argumenter som heller til Blades fordel.

Forøvrig så er jeg enig at det kan være både smart og nyttig å kjøpe et kit først. En mcpx kan også være en god ide.
              * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

Comment

• andersand
                • May 2012
                • 2316

Når ble en 450 dfc et flybarheli?

Align T-Rex 450 Plus DFC RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby -> Denne er fbl så det holder den. At det er litt mer plastikk på denne enn på proen kan jeg være enig i, men det er fremdeles et hav unna plastikkmengden på Bladen.

Bladen kommer også ferdigskrudd, så skjønner ikke hvordan du kan bruke det som et argument mot trex....? Forskjellen fra pro er som du sier en annen ranmedesign og layout, en annen haleservo, litt mer plastikk og at den kommer ferdigskrudd men jeg vil ikke påstå at dette nødvendigvis er argumenter som heller til Blades fordel.

Forøvrig så er jeg enig at det kan være både smart og nyttig å kjøpe et kit først. En mcpx kan også være en god ide.
                Hmm ett eller annet sted på veien har "plus dfc" blitt "plus" hos meg, dvs flybar utgaven

Comment

• Tangen
                  • Dec 2012
                  • 15

Høres bra ut, da har jeg fortsatt mest lyst på Spektrum radio...

Originally posted by kristianwest
                  Jeg ville valgt en Trex og putt på radiosystem og fbl-enhet etter egen ønske. Jeg er også blant dem som mener Align overgår Blade.
                  Kanskje som neste heli Men i denne omgang blir det en ferdig pakke...

Jeg er også skeptisk til Bladen og plastikk og nå stjerneskruene. Ift. størrelsen vurderte jeg det som best å gå opp til 450 pga. tyngre/mer stabil i ev. vind (ja, jeg bor på vestlandet og jeg har lyst til å fly ute), samt at du faktisk ser den bedre (størrelsen)...

Forøvrig så er jeg enig at det kan være både smart og nyttig å kjøpe et kit først.
                  Enig, men jeg har lyst til å slippe alle instillinger og oppsett nå i første omgang... Men, jeg er veldig glad i å skru så det blir definitivt åpning for kjøp av Kit, ev. noe brukte greier jeg kan skru på seinere... Det går jo en hel del Trexer på de fleste markedssidene

Tusen takk for alle tilbakemeldinger til nå, jeg prøver bare å suge til meg all info jeg kan på Heli-siden for tiden

Jeg tror jeg nærmer meg en avgjørelse nå, ser ut til at det blir Blade 450X. Dette blir et Heli jeg sikkert kommer til å ha lenge og det er jo greit å ha et som er litt billigere i deleinnkjøp (samtidig min nærhet til butikk)

Takk igjen!

Endre
                  Spektrum DX8
                  Blade nCPx
                  Phoenix Sim

Comment

• kristianwest
                    • May 2011
                    • 1769

Min erfaring er at "klar til å fly ut av esken" ikke er det, eller i aller beste fall bare til du krasjer første gang. Så må du til pers med skruttekker, locktite og bruksanvisning. Problemet da er at du sannsynligvis ikke aner hvordan ting er skrudd sammen eller satt opp. Fort gjort å gi opp da.

Et kit er bra, for da lærer du å skru - og vet hva da skal gjøre når du må skru igjen.

Men jeg skjønner jo at det er fristende med fiks ferdig

For øvrig kan du fly med BeastX og hvilket som helst radio. Den oransje utgaven ("originalen") kan brukes samme hvilket radiosystem du har.

Et annet lite PS: Ser du nevner stabilitet. Hvis det er viktig for deg, bør du vurdere en 500. Jeg hevder det er den beste størrelsen å lære på!
                    Last edited by kristianwest; 29-12-12, 09:43.
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

Comment

• Kjetil B
                      • Jul 2005
                      • 201

Originally posted by kristianwest
                      Et annet lite PS: Ser du nevner stabilitet. Hvis det er viktig for deg, bør du vurdere en 500. Jeg hevder det er deb beste størrelsen å lære på!
                      Støttes!

Jeg kjøpte 500 som første heli, og har aldri angret på det!

Comment

• andersand
                        • May 2012
                        • 2316

500 med beastx.... f.eks. ikke dumt.

Comment

• Guest

#13 Unapproved

Søk på youtube, så får du en hvis følese, jeg har kræsja ca 20 ganger. men det gjør jo alle.

Comment

• Tangen
                            • Dec 2012
                            • 15

Å gå rett på 500 er for meg rett og slett litt skummelt Syns jeg har tatt et veldig langt steg opp til 450 jeg... I tillegg er jo 500'en en del dyrere både i innkjøp og delemessig.

Faktisk så har jeg begynt å vurdere mCPx igjen, etter alt det jeg har lest her på forumet, men jeg har fortsatt lyst til å ta steget "helt ut" da... Sorry for vinglinga
                            Spektrum DX8
                            Blade nCPx
                            Phoenix Sim

Comment

• ragge1
                              • Sep 2009
                              • 1598

hmm , vet ikke om eg skall vare enig , hur mye kan du fly , er du helt grønn , per dags dato eg hade anbefelelt en 500 før en 450 , deler till 500 er ikke spesiellt dyrare en 450 og 500 er mer stabilt og mye gøyere å fly ,
                              men vilken heli du velger , RTF er ikke det besta valg , besta å bygger sjelv mye lettare å bygger om etter krash

Sim er en must om du skall vare i hobbyen
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

Working...