Unconfigured Ad

Collapse

Oppgradere en belt cp cx til flybarless. (Lang)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lucky luke
    • Mar 2013
    • 4

Oppgradere en belt cp cx til flybarless. (Lang)

Hei!

Etter flere år med tankevirksomhet gikk jeg for tre uker siden til innkjøp av en esky belt cp cx, skulle jo være ready to fly, men den gang ei. Sjekket fort setup, kanskje litt for fort. Gikk ut og snurra opp motoren. Kort oppsummert så prøvde jeg flere ganger å få helien til å hoovre, men den gikk hver gang alt for mye mot venstre. Endte med en liten kræsj i lett snø. Hovedtannhjula gikk til h….. og escen brandt opp. Kjøpte ny esc, men vanskelig å finne hovedtannhjula i norge, alt annet virker ok.

Har lest en del om flua på nettet, er for mye tull med den til at jeg gidder å fly med den slik den er. Har en plan at i løpet av sommeren skal jeg oppgradere den. Noen av delene kommer jeg til å bruke i neste byggeprosjekt, når den tid kommer. Tenkte jeg skulle vise hele prosessen her på forumet.

Oppgraderingen av belt cp cx vil bestå av:

1. Hitec aurora 9 med 9 kanals mottaker .
    2. Nye servoer – tre like framme, en rask bak.
    3. Ny gyro: helicommand HC3-SX
    4. Ny esc
    5. Ny hovedrotor flybarless/med metall swashplate
    6. Muligens ny motor
    7. Hovedblader
    8. Annet

Satser på å skifte ut elektronikken først og fremst.

Er usikker på elektronikken, har ikke sykt mye erfaring, men forstår det grunnleggende. Heldigvis har en kompis av meg holdt på med rc heli fire fem år og skal hjelpe meg med dette, han har også elektronikkutdanning, kjekt.

Servoer: Er litt usikker her. Servoene må virke bra med HC3-SX. Etter en runde på nettet er det muligens noe bruktbart av hitec, 55 eller 65. Leser mye fint om TP 90SG og MG90s, må muligens file de ned litt for å passe. Er dette greie servoer som vil passe med resten av elektronikken? Hva med servo for bakrotor?

ESC: helt grønn på området, tar imot annbefalinger.

Hovedrotor: Litt usikker her og, har lest at man kan sette på en Align flybarless rotor, men hovedakslingen på cp cx er ca 5 med mer, muligens litt midnre (ikke målt helt nøyaktig). Har egentlig lyst på et ok/bra hode med aksling og swash plate hvor alt passer. Håper på minimalt med arbeid (forkorte aksling, lage nye hull i aksling osv), men gjør gjerne arbeidet om nødvendig. Forslag:

AC-RC Hobby

HK-450 PRO Flybarless DFC Rotor Head Assembly (without swashplate)

HK-450 PRO Flybarless DFC Rotor Head Assembly

Flybarless Head Assembly Trex 450 / HK450

Motor: har ikke peiling.

Tar gjerne imot forslag og annbefalinger til oppgraderinger.
  • kjellovel
    • Jan 2013
    • 739

Esky Belt CPX du har kjøpt?
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• lucky luke
      • Mar 2013
      • 4

Nei, denne:

E-Sky Belt-CP CX RTF

E-Sky Belt-CP CX RTF :: Børsteløs - elefun.no - Radiostyrt hobby

skal egentlig være helt lik belt cp v2

Det jeg håper noen kan hjelpe med er å finne riktig hovedaksling og flybarless hode + swash plate. Resten klarer jeg selv, håper jeg :P

Comment

• kjellovel
        • Jan 2013
        • 739

Ok. Ville heller ha anbefalt deg dette Align T-Rex 450 Plus RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby

Har et Esky Belt CPX sjøl og angrer på kjøpet... Det var vist ikke noe nybegynner helikopter.... Finnes en del brukte Trex 450 med flybarless...
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

• lucky luke
          • Mar 2013
          • 4

Ja, helt klart, men nå er kjøpet kjøpt og jeg kommer ikke til å bruke mer penger på ny 450 heli. Kommer til å oppgradere denne jeg har og kjøpe en 600 eller 700 om noen år.

Comment

• kjellovel
            • Jan 2013
            • 739

Hovedgear selger de på RCpro.no HOVEDDREV BELT-CP - E-000355 | RCPro.no

Har handlet en del der og er strålende fornøyd

Finner og en del flybarless utstyr der og Flybarless | RCPro.no
            Kjell Ove

Comment

• lucky luke
              • Mar 2013
              • 4

Angrer jo en del at jeg ikke gikk for en t-rex 3g flybarless. Prøvde den i phoenix simulaturen, som natt og dag, spesiellt flybarless.

Fantastisk at du fant linken til hoveddrevet, prøvde å finne den på google med norske resultater men nei. Nå søkte jeg på belt cp v2, som skal være likt som cp cx, den jeg har.

Litt usikker på om dette drevet passer da ingen dimensjoner er oppgitt, samme med flybarlessrotoren, ingen dimensjoner, passer den rett på hovedakslingen til cp cx som er rundt 4,9 - 5mm?

Takker.

Comment

• kjellovel
                • Jan 2013
                • 739

Eg har en 450 flybarless, mener den ikke er mer en ca 5mm aksling på...
                Kjell Ove

Comment

Working...