Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro helikopeter!!hva er bra??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro helikopeter!!hva er bra??

    Jeg er på utsikt til et sånn kopter se, har sett litt på Dragonfly 03 Heli Set-1
    og et som heter Humle bee (1500kr), dette er en pris jeg kan leve emd sånn for å prøve og se om jeg klarer det og liker dette.. men er disse kopterene "helt brukbare"???


    eller finnes det noen som er bedre i samme pris klasse og så er jeg innerisert på Forhandlere i *Norge (østlandet??)

    Håper på svar.
    Thomas Nøkleby

  • #2
    Nå skal ikke jeg si hvordan akkurat det heliet er men jeg og broren min kjøpte et til 1900 en twister, akkurat fordi det var billig. en annen ting er at bruks kosnadene er ganske høye. Jeg har nå kjøpt meg en Raptor 50 og utgiftene på twisteren har snart tatt igjen hva Raptoren kostet
    Big Boyz, Big Toyz

    Subaru Impreza landmax2
    Mad Force
    Nitro tracker
    Raptor 50
    JR 9x

    Comment


    • #3
      ja

      ja det er go så sin sak men jeg vil bare prøve og gidder ikke legge mye penger i det da..
      men er raptor 50 eller hva det het, eletrisk??
      jeg vil ikke ha sånn bensin/metanol eller hva alle ting går på...

      men takk for det avare du kunne gi..

      finnes det mange el.kopter på markedet`???

      Comment


      • #4
        Selv aldri fløyet heli (har lyst på). Har hvertfall hørt at mange kaller Align T-Rex 450X for "mini raptor". Siden finnes ikke
        Denne er jo litt dyrere, men så får du ett bra heli.

        PS. Hvis du ikke liker den kan jeg kjøpe den billig!
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Raptor 50 er nitro heli. Skal du ha el. kopter så ville jeg nok gådt får et litt dyrere som Flue annbefaler, men jeg har kunn ærfaring med twister,så det er sagt, men vis du søker på forume her så finner du nok alt du trenger og hvite
          Big Boyz, Big Toyz

          Subaru Impreza landmax2
          Mad Force
          Nitro tracker
          Raptor 50
          JR 9x

          Comment


          • #6
            humble bee og twister er jo samme sak. er bare forskjellig navn på samme maskin. det er en ok sak, men regn med at den går istykker ja..hehe. men align t rex blir ikke litt dyrere, men veldig mye dyrere. da må du ha sett til 4 lapper, pluss en grei heli radio, som koster rundt 2 hvis du er heldig, så blir det fort dyrt med t rex og da. twisteren/humble bee holder greit hvis man ikke kaster den for mye i bakken. men hale rotorer, senter hub'er og meier er greit å ha i ekstra deler innomhus før man tar av da de er forferdelig lette å knekke
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Hvis dere vil ha et rotorhode som ikke blir ødelagt på Twister/HB så kjøp delene til et Aero Hawk hode. Det tåler bortimot alt, og er ti ganger enklere å jobbe på/bytte!

              Det fine med disse små FP-heliene er at kræsjer ikke koster mye, og man kan kræsje hundre ganger uten å bli ruinert, mens en Raptor vil være mye dyrere å kræsje. En T-Rex eller Zoom/ZAP/Shogun wil også være dyrere å kræsje selv om de er små på grunn av konstant turtall kontra fixed pitch.

              Comment


              • #8
                takk

                takk for svar for det jeg lurte på om disse heli`ene.
                men da kommer oxo et spm. hvor kan jeg få kjøpt disse heliene, Twister/humle bee, det er jo bra at de ikke er få forferdelige "dyre" deler
                så man blir ruinert.

                DA vurderer jeg et slikt et, men trenger jeg å kjøpe et batteri til (x-tra) pga. det funker jo bare i 10-15 min og må lades i 2 timer.
                er dette lager vare for de fleste butikker..

                noen som vet om web adr. til Hobby butikken i Sarpsborg, fant ikke noe på nettet.

                Comment


                • #9
                  greit med ett ekstra batteri. er jo aaa celler 8.4v 650 mah det som følger med. jeg vet at www.martinsen-hobby.no har twister inne.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tahustvedt
                    Hvis dere vil ha et rotorhode som ikke blir ødelagt på Twister/HB så kjøp delene til et Aero Hawk hode. Det tåler bortimot alt, og er ti ganger enklere å jobbe på/bytte!

                    Det fine med disse små FP-heliene er at kræsjer ikke koster mye, og man kan kræsje hundre ganger uten å bli ruinert, mens en Raptor vil være mye dyrere å kræsje. En T-Rex eller Zoom/ZAP/Shogun wil også være dyrere å kræsje selv om de er små på grunn av konstant turtall kontra fixed pitch.

                    Kræsje 100 ganger og vis du kun ødleger senterhuben som koster 125kr så blir det 12500


                    I manualen som følger med twistern står det at man skal lade bat. i 60min. og fly tid er kun 7-10 min
                    Big Boyz, Big Toyz

                    Subaru Impreza landmax2
                    Mad Force
                    Nitro tracker
                    Raptor 50
                    JR 9x

                    Comment


                    • #11
                      Nå fins det morsommere ladere enn den som følger med.
                      Med den jeg bruker til rc bil kommer jeg ned i under 30 min uten at det blir for varmt. Kan klare det på 15 men da lukter det litt...
                      Ellers får man i grunnen nok flytid til at en pause kreves etter en 3-4 pakker.

                      Comment

                      Working...
                      X