Unconfigured Ad

Collapse

Halerotor løsnet på trex 500, alvorlig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bergen80
    • Jan 2013
    • 498

Halerotor løsnet på trex 500, alvorlig?

Hei.
    Skulle på min andre flytur med mitt trex500. Men etter 10 sek hovring begynte heliet plutselig å spinne og jeg aktiverte TH og landet noenlunde. Var bare 40cm over bakken heldigvis. Tok noen bilder. det kan se ut som om "slide shaft" har skrudd seg ut/ er løs. Kan jeg bare sette det sammen igjen eller trenger jeg nye deler? noen som har opplevd lignende?
    Jeg synes også heliet var litt tregt før hendelsen men jeg er jo vant med blade nano og blade 130X så det kan jo gjerne forklare det.
    Click image for larger version

Name:	_MG_3169.jpg
Views:	1
Size:	33.4 KB
ID:	634180Click image for larger version

Name:	_MG_3170.jpg
Views:	1
Size:	39.1 KB
ID:	634181
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4
  • Spiff
    • May 2011
    • 145

Godt at du husket throttle hold og fikk det helt ned
    Dersom alle gjengene ser fine ut og det går greit å skru den inn er det bare å gjøre det. Husk locktight eller threadlock eller hva det nå heter. Det har sikkert vært for lite på eller for dårlig festet fra før, og med tanke på vibrasjonene som du har slitt med så har den nok vibrert ut. Prøv å fjerne all gammel threadlock før du tar på ny og ikke bruk så mye at det renner over og havner noen steder den ikke skal.

Når du først er i gang kan det være lurt å gå over alle skruene du kommer til og sjekke om flere er begynt å løsne. Det er noe jeg gjør om ikke rutinemessig så vertfall stadig vekk når jeg likevel sitter foran tv'en. Har fått meg noen aha opplevelser der..

Spiff
    TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

Spektrum DX18

Youtube:
    http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

Comment

• jonny
      • Sep 2010
      • 710

Hei.

Av bildene ser det ut som om gjengene er ok, men sjekk att gjenger på begge deler er ok og rens de med sprit for å fjerne olje.
      Fjern også locktite rester. (jeg bruker ofte locktite til å løse opp locktite).
      Legg til litt locktite på ytterste gjenger og skru sammen.

P.S: Dette er også en fin anledning til å sjekke om lager er bra før du skrur det sammen.

EDIT: slått på målstreken av spiff
      ---------------------------------------------
      Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
      Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
      Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
      Mikado logo 600 3D Vbar
      Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• Bergen80
        • Jan 2013
        • 498

Jeg får skru det fast da, også se om jeg tør prøve igjen i morgen.
        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Pass på at akslingen din er 100% bein. Den tåler ikke spesielt mye juling så mulig den har fått en trøkk..

Comment

• Bergen80
            • Jan 2013
            • 498

Originally posted by Trulsen
            Pass på at akslingen din er 100% bein. Den tåler ikke spesielt mye juling så mulig den har fått en trøkk..
            Tenker du på main shaft? ugh, har jo akkurat byttet den, men jo. får se over den også. relativt kjapp å skifte.

Comment

• Trulsen
              • Aug 2006
              • 3411

Re: Halerotor løsnet på trex 500, alvorlig?

Nei jeg tenker på haleakslingen. Den du har bilde av på første bildet ditt. Skal lite til å få en en øøøøørliten skjevhet og det blir stygge stygge vibrasjoner som kan kødde til gyro osv. Du ser det lett når du spooler opp uten blader på hode og hale..

Comment

• Bergen80
                • Jan 2013
                • 498

ja, skal ta en test i morgen. Så får vi se om det vibrerer . Takker for alle tips

Comment

Working...