Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nine Eagles solo pro v3 spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nine Eagles solo pro v3 spm

    Kjøpte meg en sånn liten sak i helga. Har hatt enn del små indoorheli før, men dette er mitt første med singelrotor og "alle" funksjoner unntatt variabel pitch. Har begynt å få litt taket på det nå, men hvis jeg står og hovrer og drar kjapt sideror, så gjør heliet en stor sirkel isteden for å snu rundt sin egen akse. Rører ikke høyrestikka i det hele tatt. Er dette normalt på sånne små og billige varianter, eller kan det løses på noen måte.?

    På forhånd takk
    ______________________________
    JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

  • #2
    Originally posted by AudunN View Post
    Kjøpte meg en sånn liten sak i helga. Har hatt enn del små indoorheli før, men dette er mitt første med singelrotor og "alle" funksjoner unntatt variabel pitch. Har begynt å få litt taket på det nå, men hvis jeg står og hovrer og drar kjapt sideror, så gjør heliet en stor sirkel isteden for å snu rundt sin egen akse. Rører ikke høyrestikka i det hele tatt. Er dette normalt på sånne små og billige varianter, eller kan det løses på noen måte.?

    På forhånd takk
    Da er ikke CG helt riktig tipper jeg. Fryktelig lite som skal til før CG er ute på tur.

    Comment


    • #3
      Min far har samme helikopter og det oppfører seg helt likt, er helt umulig å ta en kjapp piruett med den. Du får fly i ring i stedet, det går fint
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Re: Nine Eagles solo pro v3 spm

        Originally posted by Bergen80 View Post
        Min far har samme helikopter og det oppfører seg helt likt, er helt umulig å ta en kjapp piruett med den. Du får fly i ring i stedet, det går fint
        Flytt batteriet lenger bak eller lenger frem. Bedre/værre?

        Comment


        • #5
          Takk for svar. Skal teste ut det med cg. Men batteriet kan ikke flyttes da det skal inn i et spor i ramma hvor batteripolene møter polene til esc... Men skal prøve å teipe på litt ekstra vekt under nesa først, og så på halen. Får se om det blir bedre...
          ______________________________
          JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

          Comment


          • #6
            Prøvde meg fram med litt forskjellig cg i går kveld, og kunne ikke merke noen stor forskjell. Googla litt, og fant etterhvert ut at dette var normalt. Når man gir sideror til høyre så løfter halen seg bittelitt, og til venstre senker halen seg.. (eller kanskje det var motsatt...) Kommer visstnok av det lille som er av torq i halemotoren... Derfor får man bevegelse framover/bakover i tillegg... Men morsom liten sak uansett
            ______________________________
            JR DSX7, Black Horse Model-Aero Cruiser + en haug med foam....

            Comment

            Working...
            X