Unconfigured Ad

Collapse

Tail wag på 500X

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • halsen89
    • Apr 2007
    • 409

Tail wag på 500X

Har akkurat kjøpt meg ett blade 500X, men det er noe tail wag på det, uansett turtall. Jeg har prøvd å justere gain på radioen, eneste som skjer da er at det svinger raskere/saktere fra side til side..

Er det noe jeg må justere på BeastX boksen for å få det til tro??
  • ragge1
    • Sep 2009
    • 1598

kan vare mye
    - tailservo ikke stark og kjapp nokk
    - binding i tail mekanik
    - trust lager feil vei
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Pop av linken på servoen. Er det noe treghet/lugging i staget bak til halen?

Comment

• halsen89
        • Apr 2007
        • 409

Heliet er BNF, og alt ser ut til å være satt sammen riktig... Nei det er ingen binding i mekanikken.. Det er sånn skikkelig slow tailwag, 10 centimeter fram å tilbake i jevn takt hele tiden.. Uansett turtall...

Comment

• Spiff
          • May 2011
          • 145

Originally posted by halsen89
          Heliet er BNF, og alt ser ut til å være satt sammen riktig... Nei det er ingen binding i mekanikken.. Det er sånn skikkelig slow tailwag, 10 centimeter fram å tilbake i jevn takt hele tiden.. Uansett turtall...
          Du har kanskje sjekket allerede, hvis ikke så ta tak i begge bladegrippene på halen og trekk de fra hverandre og se om det er slark der. Ser på HF at noen har fått beskjed om å legge inn ekstra skiver (shims). Noen har visstnok fått tilsendt ny haleservo også. Problem med at de ikke finner senter eller noe slik. Kjipt når det skal være BNF men men.

Bare en ide..

Spiff
          TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

Spektrum DX18

Youtube:
          http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

Comment

• halsen89
            • Apr 2007
            • 409

Jeg syns nå det er endel slark både her og der egentlig... har stramma etter endel skruer nå og da vart det mye bedre.. Men får se mere på det imorgen, ikveld er det konjakk

Comment

• halsen89
              • Apr 2007
              • 409

Tok med 500x på stripa idag, på rundt 30% throttle så ga halen fult utslag av seg selv, og ble stående låst sånn, vis jeg bevega stikka andre veien så dro den bare tilbake til maks utslag andre veien selv...

Så må være beastx som driver å kødder? Eller hva tror dere?

Comment

Working...