Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kds innova 600 problemer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kds innova 600 problemer

    Hei, har noen problemer med helien min. når jeg starter opp og rotoren holder på å kommer opp i fart så får jeg jeg en forferdelig vibrasjon i heliet, står bare å rister, likens når jeg senker gassen igjen. dette er bare på et vist turtall, bladene er perfekt balansert. noen tips?
    halen min loggrer også fort og kort, har prøvd å justere gyroen menn det ser ikke ut til å virke trenger noen gode tips her
    gyroen er en KDS ebar. startet på 90% og har nå gått ned til 70% menn ingen forskjell.


    Last edited by Kaffe Lars; 30-03-13, 10:34.

  • #2
    Er dette et problem som har dukket opp nå eller er det første gang du tester det?

    Comment


    • #3
      er av de første turene dette ja.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kaffe Lars View Post
        er av de første turene dette ja.
        Det er ikke bare pga at bladene ikke er helt foldet ut da? Ferdig med video?

        Comment


        • #5
          Jeg har ikke ebar selv, og har en mistanke som att det ikke er så mange som flyr med ebar.
          Bare for å spørre litt dumt så er det ikke bare bladene som retter seg ut eller egenresonans hvis du tar av fra ett hardt underlag som is eller lignende?
          VIdeoen fikk jeg ikke fram, da jeg fikk beskjed om att det var en ugyldig link.
          fort og kort logring høres jo ut som om det kan være relatert til gyro gain.
          90% høres også mye ut, men uten å ha erfaring med ebar er det umulig å si hva som er normalt i gain for dette systemet.

          Jeg ville først spunnet opp uten blader for å kjenne etter vibrasjoner og vibrasjonskilde.
          (er en god ide å gjøre uansett ved ett nybygg da vibrasjoner og flybarless systemer ikke alltid er venner)
          Så ville jeg sjekket etter slarke eller løse deler i halemekanisme.
          Når jeg følte meg trygg på det mekaniske villle jeg prøvd å finne ut om rett og slett gain verdiene på ebar er forferdelig lave.
          Så jeg hadde kommet til å prøvd å gå ned i gain helt til problemet forsvant, og justert meg opp derifra for å se om jeg klarte å få en bra hale.
          Last edited by jonny; 30-03-13, 07:42.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #6
            Last edited by Kaffe Lars; 30-03-13, 10:33.

            Comment


            • #7
              har vel ikke skulla blitt risting ved landing av d?

              Comment


              • #8
                redusera gain på hale

                førresten er du sikert at trust lager er rett vei , sjekk det og
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  Det er ikke bare pga at bladene ikke er helt foldet ut da? Ferdig med video?

                  har det skulla blitt sånn ved landing?

                  Comment


                  • #10
                    Da jeg var på ferie i Thailand hjalp jeg en nordmann som hadde problemer med tailwag på 450'en med ebar. Etter å ha prøvd gain opp og ned uten forbedring og sjekket at det mekaniske gikk fint, å så fant vi til slutt ut at frekvensen var satt feil i ebaren. Er du sikkert på at du har satt riktig? Hvis ikke så sjekk hva som er riktig setting for servoen du bruker og sjekk hva ebaren er innstilt på. Du kan også prøve å flytte inn ball-linken et hull på servoarmen.

                    Som Ragge1 skriver så kan du også få tailwag dersom thrustbearingene er montert feil vei. Det vet han alt om

                    Spiff
                    TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                    Spektrum DX18

                    Youtube:
                    http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Spiff View Post
                      Da jeg var på ferie i Thailand hjalp jeg en nordmann som hadde problemer med tailwag på 450'en med ebar. Etter å ha prøvd gain opp og ned uten forbedring og sjekket at det mekaniske gikk fint, å så fant vi til slutt ut at frekvensen var satt feil i ebaren. Er du sikkert på at du har satt riktig? Hvis ikke så sjekk hva som er riktig setting for servoen du bruker og sjekk hva ebaren er innstilt på. Du kan også prøve å flytte inn ball-linken et hull på servoarmen.

                      Som Ragge1 skriver så kan du også få tailwag dersom thrustbearingene er montert feil vei. Det vet han alt om

                      Spiff
                      den står på 333hz 1520 us, det er ihvertffall det som de andre har satt den opp på. merker også at hale servoen skriker å blir varm, er det normalt? så på thrustbearingen når jeg skrudde det av for å ha på locktite å da sto det ikke inn og ut på de, er det ene tjukkere en det andre?
                      tenkte jeg skulle prøve å sette ballinke lengre inn men det går ikke rekker ikke lengre inn. er en stiv carbon stang.
                      det som bekymrer meg litt mere er at det er en liten slakke i thrustbearingen på halen, vet ikke om det har så mye å si siden det er ganske sterk sentrifugal kraft som drar dem utover?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kaffe Lars View Post
                        den står på 333hz 1520 us, det er ihvertffall det som de andre har satt den opp på. merker også at hale servoen skriker å blir varm, er det normalt? så på thrustbearingen når jeg skrudde det av for å ha på locktite å da sto det ikke inn og ut på de, er det ene tjukkere en det andre?
                        tenkte jeg skulle prøve å sette ballinke lengre inn men det går ikke rekker ikke lengre inn. er en stiv carbon stang.
                        det som bekymrer meg litt mere er at det er en liten slakke i thrustbearingen på halen, vet ikke om det har så mye å si siden det er ganske sterk sentrifugal kraft som drar dem utover?
                        Hvilken servo er det? Jeg tok et raskt google søk på "kds 600 innova servo frequenz" da kommer det opp flere som skriver om " KDS Servo N690" hvor manualen sier 333hz men visstnok er feil. De justerer ned til 270 eller 300. Sjekk om det er den du har evt. google den servoen du har og se hva andre skriver om dette.

                        Spiff
                        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                        Spektrum DX18

                        Youtube:
                        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Spiff View Post
                          Hvilken servo er det? Jeg tok et raskt google søk på "kds 600 innova servo frequenz" da kommer det opp flere som skriver om " KDS Servo N690" hvor manualen sier 333hz men visstnok er feil. De justerer ned til 270 eller 300. Sjekk om det er den du har evt. google den servoen du har og se hva andre skriver om dette.

                          Spiff
                          Har kds n690, ser at det står 300hz på de sidene jeg har sett på å får prøve d

                          Får ikke redusert slik jeg vil, håper fra 333 til 250 er ikke noe mellom
                          Last edited by Kaffe Lars; 31-03-13, 12:26.

                          Comment


                          • #14
                            Når du sjekker thrustbearingene så er det forskjellig størrelse på "hullene". Ikke rare forskjellen men ser du godt etter så er det nok det. De med størst hull skal inn og de med minst hull skal ut. Se vedlagt bilde: Click image for larger version

Name:	Thrustbearing.jpg
Views:	1
Size:	60.6 KB
ID:	599334

                            Spiff
                            TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                            Spektrum DX18

                            Youtube:
                            http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                            Comment


                            • #15
                              Hvis du prøver hullene på thrustbearing på akslingen de skal på merker du lett hvilket hull som er mest rom.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment

                              Working...
                              X