Unconfigured Ad

Collapse

FBL eller FB blade 450 3D

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Myhre
    • Feb 2010
    • 106

FBL eller FB blade 450 3D

Eg traff bakken etter å ha mistet kontroll på 450'en min. Eg klarte selfølgelig å ødelegge noen deler i hode og bøye main shaft. Lurer da på om eg bør kjøpe meg flb, når eg allikavell må kjøpe deler og main shaft til hode?

Passer andre merker feks: align og Tarot hoder og deler til blade 450 3D?
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

husk at du da også må ha flybarless gyro

Comment

• Myhre
      • Feb 2010
      • 106

Det er derfor eg lurer på om det er vert å vente (spare peng) til FLB. Lurer også på om det er nødvendigt for meg å kjøpe en AR7200BX 7CH eller om det finnes noe billigere utvalg for førstegangs FBL heli?

Comment

• andersand
        • May 2012
        • 2316

tarot zyx f.eks. flyr helt ok

Comment

• jotto
          • Jul 2007
          • 3060

Hvis du har råd, så kjør på med flybarless! Du vil takke deg selv neste gang du kræsjer siden det blir mye mindre mekanikk å fikse i hodet.
          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Originally posted by jotto
            Hvis du har råd, så kjør på med flybarless! Du vil takke deg selv neste gang du kræsjer siden det blir mye mindre mekanikk å fikse i hodet.
            Som det blir nevnt her er Tarot Flybarless en veldig billig enhet som ser ut til å fungere bra, men det er ikke like bra som Vbar.
            Video under fra Trex 700E med Tarot zyx-s, tror jeg må få meg en slik

Gaui X5/zyx-s
            Last edited by Guest; 05-04-13, 10:33.

Comment

• RunarSL
              • Jan 2012
              • 148

Jeg har brukt Tarot zyx-s på tarot 450en min i snart et år og er veldig fornøyd! Kom ut ny fw nå som gjør den enda mer stabil. Tarot har kommet ut med BT-dongel til den så man kan tweake på stripa med androidtelefon, og en ny utvidelsesenhet gir deg faktisk mulighet for to satelitter og gov! Pcsoftwaren er til og med ganske lik Vbar... Kineserne begynner å bli flinke Zyx-s som tar spektrumsatelitt får vel til ca $65
              Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

Comment

• kjellovel
                • Jan 2013
                • 739

Evt så kjøper du deg denne RCMarked.no / Align 450 Plus DFC
                Kjell Ove
                ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• jorgenms
                  • Apr 2013
                  • 1

Jeg flyr to stk blade 400 ombygd til flybarless med copterx flybarless gyro. denne Denne har forøvrig samme innmat som tidligere nevnte tarot zyx, eneste forskjellen er at tarot har støtte for spektrum satelitt, copterx må ha ekstern mottaker. Programmeringskabel og programvare er identisk.

Den ene jeg har er det brukt komplett hobbyking 450 fbl t-rex kopi på hodet. Denne kjøpte jeg brukt ferdig ombygd.

Den andre har jeg selv bygd om med det originale hodet fra blade 400, eneste delen som er byttet er den som sørger for at swashen går rundt sammen med masta, der har jeg brukt samme som fulgte med t-rex-kopi hodet.

Begge flyr like bra, så jeg ville gått for billigste løsning. Vær oppmerksom på at blade 400 har 4mm? main shaft og blade 450 3d har 5mm. Så du må ha en sånn greie som drar swashen rundt som passer til 450. Kanskje du kan bruke den som er på 450x?

Du plukker bare av delene til flybaren og kjører linken fra swashen rett på blade-gripen. Se bilde: her

Dette flyr nok ikke like heftig som en trex-450 med beastx oppsett, men det er fult kapabelt for litt mild 3d-flyving!

Grunnen til at jeg brukte originalhodet er at jeg har et lass med reservedeler til det. Hvis du ikke har så mye deler å bruke opp så kanskje det er like greit å gå for hodet på en 450x f.eks.

Comment

• Myhre
                    • Feb 2010
                    • 106

Takk for gode svar fra alle, eg sjå på tipsene eg har fått

Comment

Working...