Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av størrelse på heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av størrelse på heli

    Eg holder på å skal kjøpe nytt elektroheli og veit ikkje om eg skal velge et trex 450, 500 eller 550. Komt sooo (hehe) langt at eg hovrer stabilt med et raptor 50 men da berre med halen mot meg og delvis fra siden.

    Trenger råd og tips om hvilket og hvorfor

  • #2
    Eg er nett begynt i denne hobbyen, men etter det eg har fått med meg så ville folk (experter) sagt at vist du har råd så velger du 550

    Comment


    • #3
      har og høyrt at en bør begynne med f.eks 450 for d e "billigere" å krasje med det....

      Comment


      • #4
        Begynn med 450, når du blir god så kjøper du deg større. Jo ferskere du er og jo større helikopter, jo mindre tørr du å fly. Har selv 450 flybarless, og synes det er stort nok, samt dyrt nok i deler.
        Kjell Ove
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Om du har ok økonomi og alt hovrer en .50 size helt greit så ser jeg ikke helt poenget med å skulle kjøpe noe veldig mye mindre enn det i elektro utgave.

          Du får masser av fine helier i den sizen (fra ca. 42-60cm blader) til helt greie priser. Compass Atom 500 for eks er ett rimelig valg som også kan strekkes senere om du vil og som er solid og ikke minst enkelt oppbygget så en slipper så mye deler.

          Så for min del hadde jeg valgt så stort heli som du er komfortabel med å fly (og som du har passende plass å fly på) og som du har råd til å krasje litt.
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #6
            Har en trex 450, hadde jeg valgt omigjen, hadde jeg gått for en 500. 450'en blir veldig fort liten når du kommer litt vekk. For all del, dette er et fantastisk helikopter, og er ekstremt stabilt. Så vil anbefale dette, men har du penger, kjøp deg en 500/550, du vil nok ikke angre på dette!
            Goblin 500 Ikon
            Blade 230S
            Spektrum DX7

            Comment

            Working...
            X