Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lynx skalamodell med fire rotorblader.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lynx skalamodell med fire rotorblader.

    Har holdt på en ukes tid med denne. Den skal ha fire rotorblader, fire halerotorblader og høy-hastighets motor på rundt 50000 rpm. Fungerende oleo-legger er også planlagt. Skroget vil jeg bygge i balsa og liteply og lakkes i henhold til de Lynx som Norge flyr. Rotordiameter: 620 mm
    Last edited by tahustvedt; 19-01-13, 10:45.

  • #2
    De delene jeg er ferdig med eller holder på med foreløpig. Hovedrotor-hub'en er veldig stiv. Den er 2 mm glassfiber og jeg tenker på å pusse ved flappe-puktet eller lage en ny i 1 mm glassfiber.
    Last edited by tahustvedt; 19-01-13, 10:43.

    Comment


    • #3
      Hadde alle vert like flink til å lage ting selv hadde butikkene gått konkurs!

      Comment


      • #4
        Originally posted by Niklas
        Hadde alle vert like flink til å lage ting selv hadde butikkene gått konkurs!
        Tro meg. Jeg gjør mitt for å holde butikkene i gang.

        Har brukt så mye penger på servoer, mottagere, regulatorer, gyroer, batterier og materialer i det siste at det er skummelt.

        Comment


        • #5
          Originally posted by tahustvedt
          Har brukt så mye penger på servoer, mottagere, regulatorer, gyroer, batterier og materialer i det siste at det er skummelt.
          Er det her den milliarden sprekk i forsvarsbudsjettet kom?

          Hva hendte med modellen uten padlere?
          JAH@
          \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
          T-Rex 450XL
          T-Rex 500CF
          Styrker

          Comment


          • #6
            Flyr fint, den. Har ikke funnet noe sted å fly der jeg kan filme. Den liker seg dårlig når viftene i taket på hangaren står på full guffe. Ellers er den faktisk veldig stabil.

            Comment


            • #7
              Ser jo bare lekkert ut
              ----------------
              Haldor
              ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

              Comment


              • #8
                Har prøvekjørt halerotoren nå. Får ike variert pitch mens den går fordi jeg mangler akslingen som skal gå inni men det funker.
                Last edited by tahustvedt; 19-01-13, 10:43.

                Comment


                • #9
                  En video av testkjøringen:

                  http://www.enrarot.net/videos/lynx/tailrotortest.wmv


                  Den går på 10,000 rpm her og trekker 2.2 A. Flytter ganske bra med luft, jeg håper det blir nok når den går på 15,000 rpm på helikopteret. Pitch er samme som i bildene jeg postet i går, ca 10-15° tenker jeg.

                  Comment


                  • #10
                    Hva blir forholdet mellom denne og full-sizen?
                    Simen

                    Why drink and drive, when you can fly so high?!

                    Comment


                    • #11
                      ca 1:20

                      Comment


                      • #12
                        Rotorhodet er stort sett klart. Sleevene er vinklet opp ca 2° hver for at det skal se mer realistisk ut når rotoren ikke går. Tror ikke det vil ha innvirkning på flyegenskapene i forhold til en flat rotor. Det vil kanskje gi litt bedre stabilitet i hover.

                        Jeg målte avstanden mellom bladbolt-hullene og det er faktisk symmetri.
                        Last edited by tahustvedt; 19-01-13, 10:44.

                        Comment


                        • #13
                          De er jo bare facinerende hva du får til, keep up the good work!

                          Hvilken software har du brukt til 3d modelleringen? Har du tilgang på CNC fres, eller har du saget ut den huben selv?

                          Comment

                          Working...
                          X