Announcement

Collapse
No announcement yet.

problemer med halen på e trex 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problemer med halen på e trex 500

    Hei
    kjøpte meg en brukt trex 500 med en gp780 og ds 520 på klarte aldri å få justert den til å holde halen vist jeg dro på skikkelig, da spant den irundt opptil et par runder, å dette skulle vise seg at vart et stort problem under lett 3d flyging en kvel d da jeg mistet orienteringen og møtte bakken :P
    oppgraderte da hode til dfc, kjøpte meg kds fbl gyro som holder halen sinnsykt bra på 600'n min, menn har samme problemet med den.
    Er det servoen som ikke er rask nok?(ds520) noen tips har vært supert
    dette er et supercombo helli med mye plastikk i halen og beltedrift.

  • #2
    Har du sjekket att alt går lett bak ved halepartiet?
    Har du vektede halebladholdere? hvis ikke kan dette gjøres med kinese weight mod med bolter bare.
    Men det høres mest ut som problem med enten treghet i systemet eller at beltet slipper.
    Ta av alt og sjekk smør/Locktite alt på nytt...
    Men kan og være så enkelt som for kort eller for lang avstand fra senter til ball på servo-horn.
    Bare noen tanker...
    Fredrick G.
    Bergen
    79 Mod.
    Goblin 700 Goblin 500 Logo 600se fbl T-Rex 450 - 550 - 600 fbl Outrage G5 Mcpx (bl mod)
    130x

    Comment


    • #3
      Jeg bestillte akkurat disse 75mm haleblader 2.5mm lengre en KBDD sine
      Vet ikke om det kan hjelpe hvis Halerotoren går for seint rundt.


      HugeDomains.com]Alzrc D50P040A Devil 500 Tail Blade 75mm Fluorescent Orange Alzrc D50P040A, Alzrc devil 500 parts [Alzrc-D50P040A] - $2.50 : ooModel.com[/url]
      KBDD 72.5mm Extreme Edition Orange Tail Rotor Blades KBDD4034

      Last edited by Pistepirkko; 14-06-13, 19:26.

      Comment


      • #4
        Er det 500 ESP du har? Hva slags headspeed kjører du på? Har du satt endepunktene på gyroen?
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jotto View Post
          Er det 500 ESP du har? Hva slags headspeed kjører du på? Har du satt endepunktene på gyroen?
          det er en super combo så det er vel billig utgaven av esp? akkurat hvor stor headspeed er aner jeg ikke, menn kjører på fm:1 på 80% fm:2 95%. er like jævlig på begge. endepunkter er satt ja.

          Helifred: bladholderen bak er av plastikk typen, tror ikke det er noe vekter der. har sjekket at alt smooth i overføringer og at belte er stramt, så d skal i teorien ikke slippe over.

          lurer på å oppgradere hale partiet til aksling når det er modent for utskifting. alt ligger i handlekurven på ebay

          Comment


          • #6
            Den skal normalt klare å holde halen selv med ganske aggresiv 3D, spesielt når du kjører med flat 95% kurve. Jeg tror ikke løsninga er å bytte halen. Har du satt gain så høyt at du er like under nivået for når du får logring?
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #7
              Originally posted by jotto View Post
              Den skal normalt klare å holde halen selv med ganske aggresiv 3D, spesielt når du kjører med flat 95% kurve. Jeg tror ikke løsninga er å bytte halen. Har du satt gain så høyt at du er like under nivået for når du får logring?
              kjører på ca 70% heading hold nå. har ikke justert noe på gain for halen holder seg fin og rolig ved normal kjøring. justerte opp og ned med gp780 gyroen å hadde samma problemet.

              ballinken er montert i hull #2 ifra servo så den skal ikke være problemet.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kaffe Lars View Post
                kjører på ca 70% heading hold nå. har ikke justert noe på gain for halen holder seg fin og rolig ved normal kjøring. justerte opp og ned med gp780 gyroen å hadde samma problemet.

                ballinken er montert i hull #2 ifra servo så den skal ikke være problemet.
                Det er egentlig uinteressant hva prosenten er og om den holder seg fin ved hovring. Hvis du har for lav gain, så vil halen slå ut når du kjører på med belastning.

                Øk gain med 2-3% om gangen helt til halen logrer når du hovrer. Så skrur du et par prosent tilbake.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  får prøve det imorgen takker for gode tips

                  Comment


                  • #10
                    min funker finfint med halen alle veier på 100% på 500mx'en gjør som jotto sier.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jotto View Post
                      Det er egentlig uinteressant hva prosenten er og om den holder seg fin ved hovring. Hvis du har for lav gain, så vil halen slå ut når du kjører på med belastning.

                      Øk gain med 2-3% om gangen helt til halen logrer når du hovrer. Så skrur du et par prosent tilbake.
                      Da har jeg vært ute å å fløyet å justert gain, menn fortsatt så har jeg blowout på halen, ingen forskjell. Var akkurat samma problemet med gp780 justerte opp og ned ingen forskjell på blowout. så da får jeg prøve å sette på litt større blad kanskje?

                      Comment


                      • #12
                        Er du sikker på at du har gyro signal inn på riktig kanal i mottaker? Tenkte bare på det siden du ikke får styrt gain som det høres ut som etter hvert? Har gjort den tabben noen få ganger og kan ikke annet en smile de gangene de har skjedd hehe. ( kommer aldri til å skje igjen, da jeg har gått over til fbl på alle mine modeller)
                        Fredrick G.
                        Bergen
                        79 Mod.
                        Goblin 700 Goblin 500 Logo 600se fbl T-Rex 450 - 550 - 600 fbl Outrage G5 Mcpx (bl mod)
                        130x

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by HeliFred View Post
                          Er du sikker på at du har gyro signal inn på riktig kanal i mottaker? Tenkte bare på det siden du ikke får styrt gain som det høres ut som etter hvert? Har gjort den tabben noen få ganger og kan ikke annet en smile de gangene de har skjedd hehe. ( kommer aldri til å skje igjen, da jeg har gått over til fbl på alle mine modeller)
                          ja, det fungerer som det skal

                          Comment


                          • #14
                            Jeg opplevde at halen hang etter når belte begynte å bli løst, men det var samtidig som jeg byttet fra Align til TIGZ Blader
                            Men har ikke merket noe etter at belte ble strammet.

                            425mm TIG Carbon Fiber Z-Weave Main Blades

                            Comment

                            Working...
                            X