Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bestilt meg t-rex 550 DFC. Beast x og JR Dmss? Batteri?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bestilt meg t-rex 550 DFC. Beast x og JR Dmss? Batteri?

    Heisann, har såg 550en var på 40% tilbud på helikraft.com, og klarte da ikkje holde fingrane unna! hehe

    Har jo JR XG7en med jr sitt dmss system, hvordan skal dette kobles opp med beast x'en? Har jo forstått at sattelitene vil ikkje gå ilag med beast x.
    Og dere som flyr 550, vilket batteri kjører dere?

    Takk for all hjelp!
    • T-rex 450L Dominator. BeastX
    • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
    • T-rex 600N. Ikon

  • #2
    Du kan bruke 6S 5000mA batterier. f.eks disse Turnigy nano-tech 5000mah 6S 45~90C Lipo Pack
    Hvor mye kommer det på totalt? jeg vurderer å kjøpe samme pakke. Men fant ikke beastx på helikraft?
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Eg betalte 3500 kr inkl frakt uten noe gyro og batteri. beastx besilte eg for tusen lappen på ebay. men er LAAANG leveringstid no da. ventet i 1 mnd til nå.. sku visst ta 30-45 dager. ser dem nå har økt til 45-60 dager leverginstid :P
      • T-rex 450L Dominator. BeastX
      • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
      • T-rex 600N. Ikon

      Comment


      • #4
        Hmm, så sant det ikke er sjangs for at det aldri kommer noe så... Og så kommer det vel mva og fortollingsgebyr også. Så blir litt mer, men likevel er det jo billig Og virker som et fint helikopter å bygge selv.
        Men er det 1 mnd siden du bestilte? og fortsatt er det 40% rabatt på alt?
        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

        Comment


        • #5
          Det går fint å fly BeastX med DMSS, men du må bruke en mottaker i tillegg til beastx'n (og du må ha den oransje BeastXen).

          Hvordan du skal koble står bra forklart i manualen på side 15: http://www.beastx.com/manuals/MICROBEAST_3.0.3_ENG.pdf

          Den svarte fra Spektrum (AR7200BX) fungerer bare sammen med DSMX.
          Last edited by kristianwest; 16-06-13, 19:58.
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Originally posted by Bergen80 View Post
            Hmm, så sant det ikke er sjangs for at det aldri kommer noe så... Og så kommer det vel mva og fortollingsgebyr også. Så blir litt mer, men likevel er det jo billig Og virker som et fint helikopter å bygge selv.
            Men er det 1 mnd siden du bestilte? og fortsatt er det 40% rabatt på alt?
            Ja det har gått en mnd te no, fordi dem selger så mye pga gode priser. og dem har rabatter ganske ofte, bare og sjå innpå siden av og te

            Originally posted by kristianwest View Post
            Det går fint å fly BeastX med DMSS, men du må bruke en mottaker i tillegg til beastx'n (og du må ha den oransje BeastXen).

            Hvordan du skal koble står bra forklart i manualen på side 15: http://www.beastx.com/manuals/MICROBEAST_3.0.3_ENG.pdf

            Den svarte fra Spektrum (AR7200BX) fungerer bare sammen med DSMX.
            Så da skal denne verre rett? får håpe det, siden eg bestilte den i går, hehe. Beastx Microbeast Version 3 Axis Flybarless Gyro Combo System w USB | eBay
            Last edited by Kim.A; 17-06-13, 10:04.
            • T-rex 450L Dominator. BeastX
            • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
            • T-rex 600N. Ikon

            Comment


            • #7
              Originally posted by Kim.A View Post
              Så da skal denne verre rett? y[/url]
              Ja, ser bra ut det
              Kristian Westgård
              Nittedal

              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

              Comment


              • #8
                Kanon Tror også eg går for disse batteriene: 5100mAh 35-70C 6S 22.2v Gens ACE - Type: LiPo 6S - Batterier

                Da mangler eg stortsett eigentleg bare en sikklig lader en gong... har en lader, men ville gjerne kunne laddet minst 2 batteri på 5 ah på en gong. Noen tips?
                • T-rex 450L Dominator. BeastX
                • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                • T-rex 600N. Ikon

                Comment


                • #9
                  powerlab 8

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Kim.A View Post
                    Kanon Tror også eg går for disse batteriene: 5100mAh 35-70C 6S 22.2v Gens ACE - Type: LiPo 6S - Batterier

                    Da mangler eg stortsett eigentleg bare en sikklig lader en gong... har en lader, men ville gjerne kunne laddet minst 2 batteri på 5 ah på en gong. Noen tips?
                    ModellflyNytt.no - Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier.--Råd for innkjøp
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      24V 1000W Power Supply for Icharger 306B 3010B Powerlab 6 8 Hyperion 4mm Jacks | eBay

                      Vil denne størmforsyning funke bra? Var jo grei pris og! Ble veldig fristene og bestille denne og powerlab 8 med en gong...
                      Edit:

                      Her var pakken med powerlab 8 gitt: Error Page | eBay

                      (Lagde en egen topic om lader i batteri og lade seksjonen)
                      Last edited by Kim.A; 19-06-13, 05:07.
                      • T-rex 450L Dominator. BeastX
                      • T-rex 550 Pro Dfc. BeastX
                      • T-rex 600N. Ikon

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kim.A View Post
                        24V 1000W Power Supply for Icharger 306B 3010B Powerlab 6 8 Hyperion 4mm Jacks | eBay

                        Vil denne størmforsyning funke bra? Var jo grei pris og! Ble veldig fristene og bestille denne og powerlab 8 med en gong...
                        Edit:

                        Her var pakken med powerlab 8 gitt: Cellpro Powerlab 8 V2 with EC5 Input Cable 1000W 24V Power Supply | eBay

                        (Lagde en egen topic om lader i batteri og lade seksjonen)
                        Da svarer jeg i den andre tråden
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment

                        Working...
                        X