Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Hei. Har en 600esp med rce 75A esc. Og ekstern bec. Kunne veldig godt tenkt meg en med litt mere amp og mulighet for inkl bec. Vil jeg få mer ut av motoren ved å bruke en esc med mere amp?
Kan jeg kjøpe en hv versjon og bruke på 6S inntil videre? For så å bruke 10-12S på sikt?
Motoren er en 600mx. Helst ikke mer enn 1000kr.
Antall ampere på ESC sier bare hvor stort kontinuerlig strømtrekk den takler. Du får ikke mere guff med mindre du også putter inn en større motor.
Det er uansett begrenset hvor mye mere futt du kan få med 6S siden strømtrekket er veldig høyt. Men det går helt fint å bruke en HV-ESC nå på 6S og bytte gå over til 12S senere.
De ESCene jeg vet om som har innebygget BEC er Jeti, Kontronik og Scorpion.
Antall ampere på ESC sier bare hvor stort kontinuerlig strømtrekk den takler. Du får ikke mere guff med mindre du også putter inn en større motor.
Det er uansett begrenset hvor mye mere futt du kan få med 6S siden strømtrekket er veldig høyt. Men det går helt fint å bruke en HV-ESC nå på 6S og bytte gå over til 12S senere.
De ESCene jeg vet om som har innebygget BEC er Jeti, Kontronik og Scorpion.
Ok, er i grunnen det ekstra batteriet jeg liker minst, er ingen naturlig plass til det. Men guff nok er det enn så lenge
Du tenker på mottakerbatteriet? Ja, jeg synes det er prakk å ha et eget batteri for det. Men du kan jo kjøre ekstern BEC også. Da trenger du bare hovedbatteriet.
Den der er knall. Har en sånn i logoen og er veldig fornøyd. Tåler vel oppimot det doble hvis du setter på kjøleribbe mener jeg.
Men er ikke 75a fryktelig lite i 6s 600? Jeg har 80a esc på 12s.
I teorien skal vel dette ampertrekket dobles hvis du halverer strømmen. Alt etter hva du klarer å trekke ut av motoren. Ratingen på 600mx 1220 kv er 75/150a. Const/peak.
80A er litt lite på et 6S 600-heli ja. 75A er iallefall for lite, men Align puttet ofte underdimensjonert i helikopterne sine. En 80A Kontronik takler uansett mere enn en Align 75A Det kommer jo også an på flystil. Hvis du er på åttetall og looper og sånt, så går det helt sikkert veldig bra. Du konverterer kanskje til 12S før du er over på 3D uansett.
80A er litt lite på et 6S 600-heli ja. 75A er iallefall for lite, men Align puttet ofte underdimensjonert i helikopterne sine. En 80A Kontronik takler uansett mere enn en Align 75A Det kommer jo også an på flystil. Hvis du er på åttetall og looper og sånt, så går det helt sikkert veldig bra. Du konverterer kanskje til 12S før du er over på 3D uansett.
Ja jeg merker jo at den ikke har samme guff som de andre jeg har.
Jeg har forresten en 600mx 1650kv motor. Gammel versjon? . Men er 10T så den går på ca 2100rpm. Må evt kjøpe ny motor da i alle fall om jeg går over på 12s.
Har så vidt begynt å øve på rainbows / laange tic tocs og da merker man fort at motoren sliter.
Synes forøvrig 600 med 6s er utrolig behagelig å fly, meget stabil og flotte svinger og kanonlyd når den flipper har 550 med scorpion hklll 4020 som kan brukes når jeg skal øve hardere 3d. Når jeg tør. I simulator er alt så enkelt....
Det er jo ikke sånn at man trenger bøttevis med power heller før man begynner å bli virkelig god. Mange er kanskje litt vel opptatt av mye power istedetfor å jobbe med flyferdighetene. En av de største fordelene med 12S er kanskje at man er mye snillere mot batteriene. Strømtrekket blir lavere, det blir mindre varme, og man sliter ikke ut batteriene like raskt.
Det er jo ikke sånn at man trenger bøttevis med power heller før man begynner å bli virkelig god. Mange er kanskje litt vel opptatt av mye power istedetfor å jobbe med flyferdighetene. En av de største fordelene med 12S er kanskje at man er mye snillere mot batteriene. Strømtrekket blir lavere, det blir mindre varme, og man sliter ikke ut batteriene like raskt.
Battrriene er jo 35 og 45 c. 35x5=175A. De har jeg knapt nok merket temperaturendring på. Ikke regulatoren heller. Så kanskje jeg ser det an til noe ryker. Men en 6s BEC hadde gjort seg uansett.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment