Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align trex 450 plus dfc rtf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align trex 450 plus dfc rtf

    Heisann. Jeg pluss en til har denne pakka. Flyr ilag noen ganger når det passer.innimellom på bakken før takeoff under throttle up så mister radio og heli signal i 2-5sec så alt kutter. Brått så virker det igjenn.. ikke skjedd i lufta før.. intil idag. Først gikk han andre sitt rett i bakken pga signalbrudd. Flydde 3 pakker etter det uten flere problemer. Jeg flydde først 1 pakke uten problemer. Så pakke nr 2 så merka jeg på bakken at det kutta ut litt. Tok det i lufta å hadde flydd et par minutter. Står nesten rolig og hovrer så mister jeg også kontakta å heliet går rett i bakken. Uten skadder, så prøver å hovre litt senere med det da uten feilslag.. men har fårt litt skrekken for å fly med det nå pga kræsj som er utstyr svikt. Pilotfeil er en ting men å miste signalet er ikke noe morro. Vertfall å ikke finne en grunn til det. Avstand var vel på en 5-10m ca bare. Noen andre som lignende har skjedd med? Mange andre som flyr på samme sted uten problemer. Så området er ikke problemer, trur vi da...

  • #2
    kople vekk motor så den IKKE har strøm. Sett på alle annen strøm og gå et godt stykke
    vekk (20-50m). Når forsvinner signalet? Eller forsvinner det ikke?

    Gått over ledninger/antenner/batterier/brytere ?

    Har ikke pakka selv, men Futaba funker jo som regel fjell
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Har sjekka alt av kabler så ikke noe feil der. Avstand har vi ikke prøvd. Men aldri verdt langt unna når dette har skjedd.. så avstand har igrunn ikke verdt noe tema her. Istad å fikk begge to signalmiss. Koble til batteri den tok oppstart sekvensen . På med canopy og løfta det bort til fly stedet. Gyroen virker men helt død samme hva man gjør med radioen. Koble ut å inn batteri igjenn på heliet så funka det. Dette skjedde både meg å en jeg flyr sammens med. Men ikke hatt noe stopp mens det har verdt i lufta idag da heldigvis.

      Comment


      • #4
        Dette heliet har 3gx mr modulen. Gyro og motager i samme enheten.

        Comment

        Working...
        X