Unconfigured Ad

Collapse

HiSky FBL100 batterilader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bombjack
    • Feb 2005
    • 29

HiSky FBL100 batterilader

Hei!
    Etter flere år som inaktiv heli-pilot har jeg i sommer kommet et stykke nærmere å lære å fly etter å ha kommet over WLToys v911 4ch.
    Det var mye bedre trening enn i simulator. Selv om v911'en fortsatt er morsom, har oppgraderingsønsket til CP-heli meldt seg.

Etter en del research på nettet pekte Blade mCPx2 seg ut som en aktuell, robust'ish modell. Siden budsjettet er begrenset fant jeg ut at det var flere kloner av dette å få tak i: HiSky FBL100, Turnigy FBL100 og WLToys v922. Samtlige av disse er ganske like: HiSKY FBL100 / Turnigy FBL100 / WLToys V922 vs. mCP X Parts Compatibility - RC Groups

Jeg endte opp med å bestille et HiSky FBL100 fra HobbyEurope.com hvor det kun følger med en HT8 sendermodul som kan plugges i trainer-kontakta på radioen. (Dermed kan jeg kanskje få brukt min JR Propo PCM9x jeg har samlet på fra min forrige ivrige fase - står slik på nettet, ihvertfall)

Det jeg ikke leste var at den kom uten lader, noe som er litt dumt: " If you do not have your own LiPo charger, you must order HiSKY double 1S LiPo USB charger"

Kan jo bestille en fra Kina, men leveringstiden er lang - derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne en passende batterilader?

Det er to alternativer, tenker jeg: 1) kjøp en skikkelig lader (mao ca Kr 800,-) eller 2) Kjøp noe skikkelig billig < 100,-

Nummer 2 er mest aktuelt. Jeg har funnet denne BC-4S15D 2-4 cell Li-po/Li-ion lader. Det jeg lurer på er om denne kan brukes til batteriene til FBL100 på en måte, da dette vel bare er 1 celle-batterier? Finnes det noen overganger, eller slikt som gjør at jeg kan bruke denne laderen til slike batterier?: HJ HJ30 3.7V 300mAh 30C Lipo Battery for RC Helicopter (5 PCS) - Free Shipping - DealExtreme

Mvh
    BJ
  • bombjack
    • Feb 2005
    • 29

Liten update: Heliet ankom i går, og jeg har nå fått svar på ting jeg lurte på. Helikopter-batteriene kommer det med lader til i pakka. Det som ikke har lade-kabel er HT-8 sendermodulen. Siden denne kan trekke strøm fra JR-radioen min sin ladeplugg spiller det liten rolle.

Bruksanvisningen til HT-8-modulen kom på kinesisk, men internett kunne by på en engelsk versjon også, så da kom jeg meg videre.
    I går programmerte jeg radioen min etter beste evne og ser frem til å prøvefly i kveld

Comment

• rcmodeller
      Forhandler
      • Jun 2003
      • 374

Originally posted by bombjack
      Liten update: Heliet ankom i går, og jeg har nå fått svar på ting jeg lurte på. Helikopter-batteriene kommer det med lader til i pakka. Det som ikke har lade-kabel er HT-8 sendermodulen. Siden denne kan trekke strøm fra JR-radioen min sin ladeplugg spiller det liten rolle.

Bruksanvisningen til HT-8-modulen kom på kinesisk, men internett kunne by på en engelsk versjon også, så da kom jeg meg videre.
      I går programmerte jeg radioen min etter beste evne og ser frem til å prøvefly i kveld
      Supert. Alt skal være inkludert som dette bildet illustrerer. Click image for larger version

Name:	HiSky FBL100 RFM.jpg
Views:	1
Size:	85.4 KB
ID:	604191

Lurer bare på hvor lenge det gikk fra du bestilte til du fikk pakken.

Og om du måtte ut med noen ekstra utgifter I tillegg?

RCModeller

Comment

• bombjack
        • Feb 2005
        • 29

Jeg bestilte rett over midnatt natt til mandag og hadde pakken hjemme utpå dagen på onsdag.

Jeg la i en ekstra skvett på transporten (ca 40 ,- mer tror jeg det var) - i håp om raskere leveranse.

Jeg har snart ventet en mnd på ting fra bangood, så jeg er veldig fornøyd med leveringstiden. Man får nok det man betaler for med gratis frakt fra Kina...

Comment

• rcmodeller
          Forhandler
          • Jun 2003
          • 374

Originally posted by bombjack
          Jeg bestilte rett over midnatt natt til mandag og hadde pakken hjemme utpå dagen på onsdag.

Jeg la i en ekstra skvett på transporten (ca 40 ,- mer tror jeg det var) - i håp om raskere leveranse.

Jeg har snart ventet en mnd på ting fra bangood, så jeg er veldig fornøyd med leveringstiden. Man får nok det man betaler for med gratis frakt fra Kina...
          Wow . Det var kjapt.

RCModeller

Comment

Working...