Unconfigured Ad

Collapse

Bruk av annen sender.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HappyRappy
    • Feb 2005
    • 109

Bruk av annen sender.

Har en Honeybee fp som jeg har lært meg å hovre med.
    Har kjøpt en Raptor 50 og med denne fikk jeg en JR 3810 ADT.
    Det jeg da lurer på er!!
    Er det mulig å bruke denne radion til Honeybee'en om man bytter krystallet i JR'en til det samme som det som er i mottakeren på FP'en??
    Radioen som fulgte med FP'en er jo ikke så god og presis og i tillegg hadde det jo vært fint å "venne" seg til å bruke JR'en mest mulig.
    Noen som har noen tips om dette???
    Raptor 50
    Trex 500 esp
    JR 3810 ADT
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

fp helien kan flyes med den andre radioen ja. bare sett den opp uten heli miksing(som fly) og bruk samme frekvens som du har i fp's, så bør ikke det være noe problem. en kamerat av meg flyr twister med graupner mc 24
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• HappyRappy
      • Feb 2005
      • 109

Sender..

Takk ThomasB.
      Fikk vite i butikk at jeg ikke kunne bytte til samme krystall i mottageren som i JR'en.
      Så da får en vel bare bytte i JR*en istedenfor!
      Godt å høre noen har fått dette til og at det virker!
      Raptor 50
      Trex 500 esp
      JR 3810 ADT

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

hvorfor kunne du ikke det?? ett krystall sett på 2 til de der koster jo ca 70 spenn, det er billigere enn en til JR radioen...............
        www.airheads.no

Comment

• HappyRappy
          • Feb 2005
          • 109

Sender

de var vist pga at mottakeren i FP'en ikke takla andre frekvenser. de ringte en som vist skulle kunne noe om det og ble anbefalt å ikke bytte den som sto i da den var kalibrert eller lignede til akkurat den mottakeren
          Raptor 50
          Trex 500 esp
          JR 3810 ADT

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

baah... har bytta frekvens 1000 ganger. har 3 operative her nå, å de har alle fått flytta rundt frekvenser. har ikke hatt noe prob. med det men.... at gain og slikt er justert ja, men krystallet bør det ikke være noe problem med, men å ikke bytte rundt på 4-1 boks er jeg enig i.
            www.airheads.no

Comment

• HappyRappy
              • Feb 2005
              • 109

Sender

Ja er helt enig i det selv,kunne ikke helt skjønne problemet.Men ettersom jeg er ny så må en liksom høre på de med erfaring!
              Raptor 50
              Trex 500 esp
              JR 3810 ADT

Comment

• roTore
                • Sep 2003
                • 140

Og det verste er at butikker bruker service som forklaring på hvorfor de er dyrere enn webshop...

Selv har jeg funnet meg en webshop som svarer langt bedre på email-henvendelser enn hva jeg har fått til svar i "dyre" lokale butikker...

Jeg ville beholdt JR-krystall i senderen og funnet tilsvarende for mikrokopteret...

Comment

• HappyRappy
                  • Feb 2005
                  • 109

Sender

Ok roTore!
                  Da skal jeg jammen gjøre det...
                  Er nemlig noe glitching på den lille mikrosaken, så håper det blir mindre av det med JR'en som sender en med den orginale senderen som fulgte med..
                  Ikke alltid like lett å fly den i et trangt rom når den plutselig og helt uten videre finner ut at den heller vil ha seg en hurtig vertikaltur sidelengs i stikk motsatt retning av det en forventer!!!
                  Så 4 par rotorblader har gått føyken!!
                  Det fine med FP'en er at en stort sett enkelt kan lime knekte deler med lynlim, og så er den like fin igjen!
                  Raptor 50
                  Trex 500 esp
                  JR 3810 ADT

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Flyr en Twister med JR PCM 9X, JR krystaller i radio og 4i1 boks, byttet frekvens på heliet, null problem.
                    Det glitch problemet ditt kan være et resultat av skadet krystall har jeg fått tips om her og min ble bedre med nytt krystall.

Vær obs på at du antagelig ikke får alt på rett kanal da du ikke, så vidt jeg har greid å finne ut, kan bytte kanal vilkårlig som med en vanlig mottaker.

JR har vel throttle på 1, så aileron, elevator og rudder (hva kaller man de 2 midterste på norsk?)
                    Jeg har måttet bruke et annet mode på min for å få det til da jeg ikke har fått flyttet throttle til kanal 1. Dette har overrasket meg et par ganger når jeg har vært litt rask og reversert elevator med det resultat at heliet har villet ta av på full spiker.

Så vidt jeg kan se kan du ikke få flyttet motor og halemotor, uten å lodde om, siste ikke nødv, bare byttet plass på ail og elev servoene. Om noen vet så jeg kan sette radioen på mode 2 også for Twisteren tar jeg gjerne tips. Nå bruker jeg mode 3 eller 4 hvilket er kronglete å huske for jeg prøvde å endre følsomheten på ail og elev og dere kan sikkert regne ut at det ble litt rart for resultatet kom ikke der jeg ville ha det...

Comment

• HappyRappy
                      • Feb 2005
                      • 109

Takk for tipset Tintin..
                      Skal prøve det ut så får vi se hva som skjer.
                      JR X 3810 ADT er vel temmelig like JR9 ern skulle jeg tro så da blir det vel det samme for meg også som hos deg..
                      Raptor 50
                      Trex 500 esp
                      JR 3810 ADT

Comment

Working...