Announcement

Collapse
No announcement yet.

Feil på Scorpion motor? kjent problem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Feil på Scorpion motor? kjent problem?

    Har en Scorpion motor og en jive kontroniks esc i trex 550 min som eg kjøpte brukt i sommer.

    Når har eg problem med at jive kontroniks esc gir ikke lyd når eg kobler til batteriet. I følge feilmelding på esc, 3 blink, så er det for lav impedans i motoren.

    I følge selger var dette et kjent problem med scorpion motor, er det noen som kjenner til den problemstillingen? Løsningen var å sveive rundt bladene, så skulle det ordne seg, prøvde dette x antall ganger på feltet i dag uten hell.

    Har orginal align motoren liggende og da virker esc med engang.
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

  • #2
    om det er 1350kv? i så fall ja.

    Comment


    • #3
      Originally posted by andersand View Post
      om det er 1350kv? i så fall ja.
      Ja det er den motoren. Hva kan gjøres?
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Originally posted by kjellovel View Post
        Ja det er den motoren. Hva kan gjøres?
        kjøpe en annen, eller vikle om, den er uvenner med ca alt annet enn yep og castle, og da er den bare delvis venn.

        Comment


        • #5
          Har du en å anbefale? Har orginal motoren, align 600mx
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            skal du kjøre 6s videre eller 12s alternativ?

            på 6s begrenser det seg ganske mye, 600mx som du har, er faktisk av de bedre, kom jo også en ny 630? mx eller hva den heter, men vet ikke om jeg hadde kjøpt den, når du allerede har 600mx.

            550 er en cruiser på 6s, ikke brutal powerkjerre, da må man over på 12s. men du kan f.eks. fly den på 2stk av trex 500 batteriene dine med 12s med 750mx?

            husk at en bra oppsatt gov, hjelper ekstremt mye.

            jiven din støtter vel 12s?

            Comment


            • #7
              Blir 6s så lenge...
              Kjell Ove
              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

              Comment

              Working...
              X