Unconfigured Ad

Collapse

Castle phoenic ice2 HV80 cutoff i lufta uten grunn. hjeeeelp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bergen80
    • Jan 2013
    • 498

Castle phoenic ice2 HV80 cutoff i lufta uten grunn. hjeeeelp

Hei.
    Var ute å fløy med min 550 i dag. Har Scorpion HKIII4025-1100 og Castle Ice2 HV80. Har satt opp governor og alt hat funket fint i 4 turer før med denne settingen. Men i dag så kutta plutselig motoren veldig (virka som den var litt liv i men nesten død) og jeg var klar for autorotasjon, men akkurat i det jeg skulle treffe bakken, så livna motoren til igjen. Så virka den fint i noen minutter før det skjedde igjen.
    Første gangen det hendte hadde jeg full throttle inverted. Prøøvde det flere ganger til å skje igjen uten hell.
    De andre gangene det skjedde var når jeg snurret heliet fort 360 grader et par ganger i fullt tempo. Siste gangen endre det med et lite krasj (selvsagt), men knakk bare en skid, så ingen dyr krasj heldigvis.
    Det at motoren kutta/reduserte kraftig power skjeddde både i idle up 0, 1 og 2.
    Og må nevne at servoene funket fint hele tiden.
    kan virke som en cutoff av et slag, men det skjedde med 3 forskjellige batterier og bare et par minutt uti fligthen.
    Loggen finnes her : https://www.dropbox.com/s/rmpy0vveb8...g2%20550v2.csv
    Innstillingen på escen er
    soft cutoff (volt og current)
    5 degrees timing og 8kHz drive frequenzy.

Også et siste spørsmål ang den loggen. Hvilken ende begynner jeg å lese? starter siste fligth på 0s?
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4
  • jonny
    • Sep 2010
    • 710

Når du installerer castle link softwaren, så installeres vel også castle link log vieweren. Denne log fila åpnes med denne softwaren. Her kan du også velge session.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• Bergen80
      • Jan 2013
      • 498

ja, har prøvd å se gjennom de forskjellige sessions, vanskelig å se noe her. Får det ikke helt til å stemme med hvordan det skjedde.
      Jeg setter av governor i alle fall også ser jeg om det har en effekt.
      Ser også at motoren trekker 100A påstemplet(130A peak), mens escen bare har 80A. Kan det gjøre noe? har maks ampdraw på 81A på loggen ser jeg.
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• jonny
        • Sep 2010
        • 710

Problemet med loggen på cc hv80 er att når den er full, så tror jeg den ikke logger mer...
        Den må da tømmes av og til.
        Men det du leter etter er vel drop i "power out" mens du enda har signal inn på throttle.
        Mikado logo 600 3D Vbar

Comment

• Bergen80
          • Jan 2013
          • 498

ser den er ned i 200W en del ganger, men det er vel under nedstiging. den er aldri i 0 watt med Throttle signal på.
          Og hva er ripple?

Comment

• sveininge
            • Dec 2007
            • 1205

Skift esc
            Jeg har hatt noe det samme problemet selv med en hacker esc, full gass en liten stund så kommer det en drop, og den blir ekstremt lat.
            Prøvde og skifte timinger og alt ,
            Skiftet til en ny lik esc og fet har funket helt fint de siste 30-40 turene
            Min Hjemmeside..

http://sveininge.iflogg.com

Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

Comment

• Bergen80
              • Jan 2013
              • 498

Originally posted by sveininge
              Skift esc
              Jeg har hatt noe det samme problemet selv med en hacker esc, full gass en liten stund så kommer det en drop, og den blir ekstremt lat.
              Prøvde og skifte timinger og alt ,
              Skiftet til en ny lik esc og fet har funket helt fint de siste 30-40 turene
              Hvis jeg først skal skifte så blir det nok en annen esc. Har ikke bruk for hv esc på denne 550'en. Den kommer aldri til å bli 12s.
              Så en esc i området 100-120A for 6S er vel aktuelt. Ikke for dyr. Anbefalinger? Hobbywing? Yge? Castle ?

Comment

• jonny
                • Sep 2010
                • 710

Forklaringen jeg har hørt på ripple er att det forekommer når esc ber om mer strøm enn systemet klarer å levere.
                Ripple kan bli høy pga lange batterikabler, eller dårlig kontakt. Litt ripple vil det alltid være, men det bør ikke være mer enn 1-2% av nominell strøm på batteri.
                For mye ripple er farlig for esc.

Når det gjelder den castle escen så liker jeg ikke gov på den.
                Jeg har ikke hatt tid til å virkelig tweake den for å se om jeg fikk vekk tendensen, men det som skjedde meg var att noen ganger jeg kom ned ifra litt høyere høyde med svak negativ pitch, og ga litt positiv for å flate ut, så kuttet motoren veldig. Virket som om det tok ett par sekunder før esc registrerte att den måtte gi gass igjen.
                Jeg gikk over til vbar gov, og er så fornøyd att jeg ikke går tilbake.
                Hvis det samme skjer med deg, så kan du jo bare gå over til faste throttle kurver istedet for gov. (eller prøve å tweake problemet vekk)
                Mikado logo 600 3D Vbar

Comment

• Bergen80
                  • Jan 2013
                  • 498

Originally posted by jonny
                  Forklaringen jeg har hørt på ripple er att det forekommer når esc ber om mer strøm enn systemet klarer å levere.
                  Ripple kan bli høy pga lange batterikabler, eller dårlig kontakt. Litt ripple vil det alltid være, men det bør ikke være mer enn 1-2% av nominell strøm på batteri.
                  For mye ripple er farlig for esc.

Når det gjelder den castle escen så liker jeg ikke gov på den.
                  Jeg har ikke hatt tid til å virkelig tweake den for å se om jeg fikk vekk tendensen, men det som skjedde meg var att noen ganger jeg kom ned ifra litt høyere høyde med svak negativ pitch, og ga litt positiv for å flate ut, så kuttet motoren veldig. Virket som om det tok ett par sekunder før esc registrerte att den måtte gi gass igjen.
                  Jeg gikk over til vbar gov, og er så fornøyd att jeg ikke går tilbake.
                  Hvis det samme skjer med deg, så kan du jo bare gå over til faste throttle kurver istedet for gov. (eller prøve å tweake problemet vekk)
                  Ja har gått tilbake til faste kurver i stedet for gov. Får se om eg får testet i dag. Er jo fint vær jo

Comment

• jonny
                    • Sep 2010
                    • 710

Bare vær obs på att det kan være andre ting som også vil gi tap av kraft.
                    F.exs Motor pinion kan være litt løs fra motoraksling, eller enveislager kan ha glippet litt.
                    Den gov'en er nok hardere på disse komponentene enn fast throttle kurve, siden den gir mer gass når det trengs, så det er jo ikke sikkert du får samme tendensen når du deaktiverer gov.
                    Skader etter pinion vil vise seg lett hvis du tar denne av motoraksling.
                    Enveislager er vel litt verre å diagnosere om har gluppet.
                    Kaldlodding på kontakter imot motor? (isåfall kan esc ta fyr)
                    Last edited by jonny; 03-11-13, 12:19.
                    Mikado logo 600 3D Vbar

Comment

• Bergen80
                      • Jan 2013
                      • 498

Originally posted by jonny
                      Bare vær obs på att det kan være andre ting som også vil gi tap av kraft.
                      F.exs Motor pinion kan være litt løs fra motoraksling, eller enveislager kan ha glippet litt.
                      Den gov'en er nok hardere på disse komponentene enn fast throttle kurve, siden den gir mer gass når det trengs, så det er jo ikke sikkert du får samme tendensen når du deaktiverer gov.
                      Skader etter pinion vil vise seg lett hvis du tar denne av motoraksling.
                      Enveislager er vel litt verre å diagnosere om har gluppet.
                      Kaldlodding på kontakter imot motor? (isåfall kan esc ta fyr)
                      Det hørtes veldig tydelig at motor kom gradvis tilbake, så minner veldig om noe cutoffgreier....

Comment

• Bergen80
                        • Jan 2013
                        • 498

Testa i dag uten governor og da virker den fint.
                        Så mulig det var noe der.
                        Gjør ikke noe mer inntil videre i hvertfall

Comment

Working...