Announcement

Collapse
No announcement yet.

Henseleit MP XL-E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Time will show

    Comment


    • #47
      bare crappy gamle BEC som ikke klarer align servoer skal sies

      går på både kosmik, og jeti

      Comment


      • #48
        BEC klarer det med men det er scorp BUG som ikke klarer det
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #49
          Originally posted by ragge1 View Post
          BEC klarer det med men det er scorp BUG som ikke klarer det
          Ganske verdiløs backup mao !
          Øystein T.

          EF Extra 300 70"
          Speedfire F5B
          Baudis Fosa F3B
          Ascot F3B
          Lynx Carbon
          EF Extra 300, 58" Electric
          T-Rex 700N

          www.artistic3d.net

          Comment


          • #50
            Originally posted by ragge1 View Post
            det vissa hur man tapa kontakt / strøm brud vid kraftigt bevegelse av servo og på video så var BUG ny laddat , har testa samma med MKS , Futaba og KST servo og med de gikk det bra , align og saxöx servo er kjent før å bruker mye strøm
            detta fikk før svar ner eg spørte RJX-Hobby


            her er logg på min Goblin700 med futaba servo ner kabel till BEC gikk av vid lødning , hade ikke vart før scorp BUG hade sikert krashat , hade det samma skjedd med 6HV så hade det vart en krash

            [ATTACH=CONFIG]74411[/ATTACH]
            R
            se hur volt går frå 6v til 5v
            Hvorfor har du ikke stilt inn alarm på bec volt ?

            så hadde du fått alarm på sender med en gang den kom under f.eks 6v , nå fløy du jo flerne min på bug'en ... risky

            Comment


            • #51
              Originally posted by tesa View Post
              Hvorfor har du ikke stilt inn alarm på bec volt ?

              så hadde du fått alarm på sender med en gang den kom under f.eks 6v , nå fløy du jo flerne min på bug'en ... risky
              En får jo indirekte en slik alarm når heliet går inn i skogen. . andersand har god greie på BEC på sine 700/800 Heli

              Comment


              • #52
                kanske han vara bra idea å aktivera alarm ja , men sinns mina BEC er helt ok , Hercules Super BEC på G700 og CC pro BEC på 6HV , alla på 6v
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #53
                  Originally posted by ragge1 View Post
                  kanske han vara bra idea å aktivera alarm ja , men sinns mina BEC er helt ok , Hercules Super BEC på G700 og CC pro BEC på 6HV , alla på 6v
                  Hehe ja bec kan være god , men hjelper ikke når power pole eller ec5 glir ut , da er det greit radio hyler spontant og en kan autoe ned asap med power fra bug .. reddet meg
                  Beklager OT

                  Comment


                  • #54
                    Hmmmm. Fikk pakke fra readyheli allerede etter fire dager i romjula. Nærmer meg nå ferdig, og skal straks igang med å programmere throtlekurvene. Ifølge Jans oppsett, flyr han med 12 tenner pinion, og har da maks HS på 1850 rpm ved 56% throtle. Er ikke dette litt vel lavt med tanke på regulatoren? Burde man ikke heller gått for en mindre pinion, slik at man fikk flyttet motorturtallet litt opp? Eller hva sier dere? Kontronik Jive 80 HV.

                    Comment


                    • #55
                      56% er vel i lavere sjikt ja, men Kontronik Jive tåler likevel å gå veldig lavt.
                      Bruk Mr Mel kalkulatoren og velg "find my pinion instead" så anbefaler den beste for deg.
                      Enable governor og velg Jazz/Jive mode 4.

                      http://heli.dacsa.net/calcv3/Default.aspx

                      PS!
                      Så må du ta stilling til ATV adjusted eller ikke. Dvs om du har justert ATV i radio for å fjerne dødbånd som ligger i topp og bunn for enkelte radioer. Jeg justerer altid dette og huker dermed av for ATV adjusted.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #56
                        Kalkulatoren foreslår 11 t pinion, men Jan har ikke annet enn 12 i sortimentet, så får bare fly med det. Kalkulatoren legger grønn, flat linje på 1900 rpm. Altså dit motoren vil bogge ved belastning dersom jeg har valgt høyere hs. Men nå skal jeg jo "etter boka", fly med max hs på 1856, så det får gå. Har ekstra kjøleribbe montert på regulatoren.

                        Comment

                        Working...
                        X