Unconfigured Ad

Collapse

Align Trex450X eller Zap 400??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Som skrevet i første post så teller jeg penger før jeg handler....

Har regna litt på det nå og prisen med vettug elektronikk havner fort på +\- 7000,- Da har jeg gått ut i fra hva som er blitt anbefalt her inne...

Jeg så for meg litt i overkant av 4000,- + lader... 7000,- ++ er noe mer en jeg så for meg, men det får nå være så... Spare litt lenger da kanskje...

Er disse små el-heliene virkelig verdt 7000,- mtp. hva du får? Siden få / ingen anbefaler å gå for standard pakka mener jeg... Det er vel ikke så mye mer for et fuel heli... Spesielt mtp. at mange brukte ligger ute til salgs, i motsetning til el-heli som det er ferre av. Men så var det vel et argument at el-heli ikke bråker så mye da.

Hmmm.... ble litt i tvil nå
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• torgeir
      • Oct 2003
      • 398

T-rex kan jeg hovre med i hagen.

Alikevel er jeg helt enig med deg - 7000,- er masse penger.
      Torgeir K. Haugstad

Comment

• sskogen
        • Feb 2005
        • 403

Dersom argumentet ditt for å vurdere el-heli er at du tror det er billigere:

ERROR! REDO FROM BEGINNING!

Elektro er IKKE billigere. Ofte er det reellt sett dyrere enn fuel.

Dersom argumentet er at du kan fly det oftere, fordi du ikke lenger er _SÅ_ avhengig av å fly på et klubb-område, er du inne på noe.

Jeg har ikke sagt at elektro på noen-som-helst måte er billigere enn fuel.

//Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Når en ser pakkepriser så er det vel normalt å tro at pakken inneholder det som trengs for å få en hyggelig flyopplevelse... Når pakkeprisen på dette var ca. 4000,- og pakkeprisen på fuel-heli ligger på 8-9000,- og oppover så er det vel normalt å tenke i de baner at el er billigere enn fuel...Eller er det bare meg?

Tanken bak el-heli var å benytte det i hagen, på hytta og ellers andre steder det er egnet å fly. Viktigst var dette med støy. En kan vel strengt tatt fly fuelheli i hagen også, men det er ikke sikkert naboen blir like happy...

Men det ikke mer en 20 min å kjøre til nærmeste modellflystripe så fly er jo ikke helt utelukket. Siden hyttene jeg benytter ligger forholdsvis usjenert til ved vann så er vel sjøfly neste alternativ på lista... Men hvis lommeboka sier ja så blir det heli Selv om jeg syntes det kanskje er i dyreste laget nå som jeg vet hva det EGENTLIG koster.

Takk for all info så langt! I verstefall (kommer litt an på...) har jeg spart noen lapper, i bestefall får jeg et heli jeg kan bruke der jeg hadde tenkt og med bedre deler enn det jeg kunne kommet til å sitte med...

EDIT: En annen løsning er vel å kjøpe et billigere el-heli, men ut i fra slik jeg har fortstått det så ryker motorer og deler ett sett... Selv med moderat bruk.

Finnes det noen billigere el-heli som fungerer til litt fornøyelsesflyging i hagen? (ja, jeg vet de er mer følsomme for vind jo mindre de er...så se bort i fra det )
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

esmel. pm meg skal jeg gi deg ett bra tilbud
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• ehaga
              • Feb 2005
              • 1173

Hei,

Jeg har lest igjennom alt som er blitt skrevet og sitter igjen med flere tanker.

Jeg begynte høsten 2004 med en E-sky på mer eller mindre "impuls" kjøp. Heli ferdig til å fly til rundt 2000,-. Glitrende .... Før jeg skjønte ordet av det hadde jeg brukt det dobbelte i deler. Og tro meg - ingen deler ble byttet på bakgrunn av slitasje.

Jeg fikk lyst på mer. Skaffet meg derfor en Zoom. Dette var noe helt annet. Til tross for at jeg heller ikke her har "slitt ut" noen deler har jeg nok lagt ned et sted mellom 3-4000 kr i 'upgrads' og deler.

Det som har kostet mest er overgangen til børsteløs motor. I tillegg har jeg installert en beltedrev som er utviket av en kar i statene. Børsteløs var et resultat av ombyggingen til beltedrev. Etter en del fikling er alle problemer rundt driv-verket borte.

Jeg er helt enig med at du ikke skal velge el-heli på grunn av pris. Støy er nok en fordel i forhold til fuel. Selv kan jeg faktisk fly i kjelleren, mens mine to barn og samboer sover - men det blir jo kjedelig i lengden.

Selv kommer jeg nok, når tiden er inne, til å gå over til en fuel heli. Men foreløpig har jeg masse å lære og zoom'en setter ingen begresninger.

Du nevner vind som et av problemen. Jeg har sett videoer hvor man flyr zoom/zap i 15 m/s. Det hele er vel avhengig av dine fly kunnskaper. Det lille jeg har prøvd er zoom'en adskillig bedre en "billig" heli'ene som finnes på markedet i dag.

Hvorvidt du velger zoom eller T-Rex tror jeg er knekkende likegyldig. Prisen du betaler og tilgang på deler, og tro meg så kommer du til å trenge det, er det du bør ta i begraktning.

Alle rasjonell tanker om at det er for dyrt må du nesten se bort i fra. Du kommer til å få mye gøy både med å fly og mekke. Mekking er en del av aktiviteten - og du er nødt til å like det. Vurder dette opp mot hva du ellers ville brukt tiden på.

Lykke til med heli kjøp.

- Erik -
              - Erik -

------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

Working...