Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 450 X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Blade 450X'en min har en gang iblant "rullet" et lite hår mot høyre av seg selv, ikke så mye at den vil tippe rundt men nok til at jeg må korrigere kjapt for å forhindre katastrofe. Etter litt lesing er dette vistnok forårsaket av vibrasjoner, og de fleste har fått bort problemet med å skifte ut den orginale tapen som BeastX er festet til rammen med.

    Var innom Biltema men de var tom for den dobbelsidige tapen som dere anbefalte. Siden Biltema er et stykke unna der jeg bor, bestemte jeg meg for å bestille på nett og da prøve Lynx sin dobbelsidige Gyro Pad Vibe killer (LX5501 - Omicron Gyro Pad Vibe Killer).

    Den orginale tapen var hard, og kan umulig være noe vibrasjonsdempende. At den bør byttes ut ble jeg raskt enig i. Lynx sin Gyro Pad var lett å forme og den kan minne om myk gummi. Har flydd 3 batterier med den nye tapen og det ser ut til at den har løst problemet.

    Videre har jeg skrudd ut den orginale motoren og limt fast akslingen til lageret, den såkalte loctite -moden. Jeg har flydd over 150 batterier uten moden, og det var ikke synlige spor etter slitasje noe sted. Det jeg derimot merket meg er at de 4 skruene som fester selve motorfestet er variabel dimensjon på. Med det mener jeg at umbrako -nøkkelen var tight fit i noen av de, og veldig løs i andre. Nesten sånn jeg vurderer å bytte de ut med nye før jeg ødelegger de.

    Vurderer å justere ESC/BEC opp til 6V, ser mange anbefaler dette for å forhindre at BeastX skal få brownout (eller hva de nå kaller det). Problemet da er haleservoen som ikke tåler mer enn 5,4V. Hvor får man kjøpt diode som eventuelt kan loddes på for å redusere volten på haleservo? Noen som har erfaring på dette området?
    Last edited by ronaldst; 20-03-14, 13:45.

    Comment


    • #47
      Hadde det samme på min 300x. Bare rullet til siden... Dette kom av vibrasjoner som ble lokalisert til halen. Den rister mer enn nødvendig. Den riser for mye stock ut av boksen. løsningen min ble å installere en slik: http://www.ebay.com/sch/i.html?_trks...at=0&_from=R40

      Det er en ALIGN T-Rex 450 Metal Tail Holder Set HS1257-84. Vibrasjonene ble borte med en gang!

      Se på denne videoen og se om du har det samme..
      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

      Comment


      • #48
        Videon viser ikke hva som har vært galt, men ut i fra det som forklares kan det være noe av det samme. Jeg har ikke noe unormal vibrasjon i halen, og problemet med at den ruller til høyre har vært borte siden tapen under BeastX'en ble skiftet ut.

        Det er litt "slark" i grepene på halen, ikke så mye som på 300'en i videoen men litt er der. Vil vurdere å oppgradere grips der.. Vil ikke Blade sine aluminium grips være bedre enn de orginale? Bør en ty til annen produsent?

        Comment


        • #49
          Blade 450 X

          Det er bare det at flere har hatt god suksess med align sin holder. Den er sikkert tightere enn blade og av bedre kvalitet. Jeg brukte orginal gyrotape og alle problemer ble borte når jeg byttet ut halen. Sikkert ikke nødvendig, men det kan være et hett tips hvis problemet vedvarer!
          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

          Comment


          • #50
            Originally posted by Premium2006 View Post
            Det er bare det at flere har hatt god suksess med align sin holder. Den er sikkert tightere enn blade og av bedre kvalitet. Jeg brukte orginal gyrotape og alle problemer ble borte når jeg byttet ut halen. Sikkert ikke nødvendig, men det kan være et hett tips hvis problemet vedvarer!
            Jeg testet 3 batterier (hover og 8-tall) etter ny tape ble satt på, og kunne ikke merke noe galt. I dag derimot kom problemene i haugevis. Fløy 3 batterier først uten noe store problemer, men merket meg at halen/helikopteret drifter litt bakover. På 4. og 5. batteri kommer det rykninger mot høyre, og de kommer helt random (skjer både i hover og i bevegelse). Det er ingen merkbar forbedring eller forverring med høyere throttle kurve. På det 5. batteriet måtte jeg "nødlande" pga. rykningene i frykt for å tippe rundt.

            Etter nærmere ettersyn så er det ca. 1 mm klaring på grepene (på gjennomgående aksling), det virker som alt for mye. Om det er dette som gjør at det blir virbasjoner er jeg usikker på. Skal teste helikopteret på arbeidsbenken senere.
            Last edited by ronaldst; 24-03-14, 13:05.

            Comment


            • #51
              Bytt halen! Få vekk plasten det hjelper nesten garantert. Koster deg 70,- på ebay! Begynner sikkert å bli slakk/slitt!
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #52
                Originally posted by Premium2006 View Post
                Bytt halen! Få vekk plasten det hjelper nesten garantert. Koster deg 70,- på ebay! Begynner sikkert å bli slakk/slitt!
                Det er et problem som har kommet etter 150+ batterier, så vil tro du har rett i at her et det slitasje på gang. Jeg hadde helikopteret på arbeidsbenken nå i sted, og når jeg spinner det opp er det noe vibrasjoner i halen. Hadde håpt det var mer, da hadde all tvil vært borte, men det er antakeligvis nok til å skape problemer.

                En annen sørgelig oppdagelse er at motoren min synger på siste verset. Lager er mest trolig gåent, det er slark i selve motorhuset oppover/nedover samt litt sideveis.

                Hadde ikke planer om å koste så mye på denne 450'en nå, planen var å kjøpe 550/600 -size til sommeren, men å parkere et helikopter som har gitt så mye moro er uaktuelt. Har bestilt deler som forhåpentligvis holder 450'en i live ei stund til, det inkluderer ny oppgradert motor (450H) og komplett haleoppgradering fra Lynx.

                Comment


                • #53
                  80% rabatt på 450 deler hos globy. Her kan du gjøre et kupp!!http://www.globy.no/rc-hobby/helikop...de-450-x-deler
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by Premium2006 View Post
                    80% rabatt på 450 deler hos globy. Her kan du gjøre et kupp!!http://www.globy.no/rc-hobby/helikop...de-450-x-deler
                    Det er veldig gode priser hos Globy, og det har det vært lenge. Det er lite utvalg, men de er første stedet jeg sjekker når det kommer til 450 X deler. Er usikker på hva Smallsize driver med om dagen, de har en veldig rotete nettbutikk og prisene er så høye at det lønner seg å kjøpe selv smådeler fra utlandet. Siste bestilling fra USA (UPS ekspress) var i postkassen etter 5 dager.

                    Comment

                    Working...
                    X