Blade 450X'en min har en gang iblant "rullet" et lite hår mot høyre av seg selv, ikke så mye at den vil tippe rundt men nok til at jeg må korrigere kjapt for å forhindre katastrofe. Etter litt lesing er dette vistnok forårsaket av vibrasjoner, og de fleste har fått bort problemet med å skifte ut den orginale tapen som BeastX er festet til rammen med.
Var innom Biltema men de var tom for den dobbelsidige tapen som dere anbefalte. Siden Biltema er et stykke unna der jeg bor, bestemte jeg meg for å bestille på nett og da prøve Lynx sin dobbelsidige Gyro Pad Vibe killer (LX5501 - Omicron Gyro Pad Vibe Killer).
Den orginale tapen var hard, og kan umulig være noe vibrasjonsdempende. At den bør byttes ut ble jeg raskt enig i. Lynx sin Gyro Pad var lett å forme og den kan minne om myk gummi. Har flydd 3 batterier med den nye tapen og det ser ut til at den har løst problemet.
Videre har jeg skrudd ut den orginale motoren og limt fast akslingen til lageret, den såkalte loctite -moden. Jeg har flydd over 150 batterier uten moden, og det var ikke synlige spor etter slitasje noe sted. Det jeg derimot merket meg er at de 4 skruene som fester selve motorfestet er variabel dimensjon på. Med det mener jeg at umbrako -nøkkelen var tight fit i noen av de, og veldig løs i andre. Nesten sånn jeg vurderer å bytte de ut med nye før jeg ødelegger de.
Vurderer å justere ESC/BEC opp til 6V, ser mange anbefaler dette for å forhindre at BeastX skal få brownout (eller hva de nå kaller det). Problemet da er haleservoen som ikke tåler mer enn 5,4V. Hvor får man kjøpt diode som eventuelt kan loddes på for å redusere volten på haleservo? Noen som har erfaring på dette området?
Var innom Biltema men de var tom for den dobbelsidige tapen som dere anbefalte. Siden Biltema er et stykke unna der jeg bor, bestemte jeg meg for å bestille på nett og da prøve Lynx sin dobbelsidige Gyro Pad Vibe killer (LX5501 - Omicron Gyro Pad Vibe Killer).
Den orginale tapen var hard, og kan umulig være noe vibrasjonsdempende. At den bør byttes ut ble jeg raskt enig i. Lynx sin Gyro Pad var lett å forme og den kan minne om myk gummi. Har flydd 3 batterier med den nye tapen og det ser ut til at den har løst problemet.
Videre har jeg skrudd ut den orginale motoren og limt fast akslingen til lageret, den såkalte loctite -moden. Jeg har flydd over 150 batterier uten moden, og det var ikke synlige spor etter slitasje noe sted. Det jeg derimot merket meg er at de 4 skruene som fester selve motorfestet er variabel dimensjon på. Med det mener jeg at umbrako -nøkkelen var tight fit i noen av de, og veldig løs i andre. Nesten sånn jeg vurderer å bytte de ut med nye før jeg ødelegger de.
Vurderer å justere ESC/BEC opp til 6V, ser mange anbefaler dette for å forhindre at BeastX skal få brownout (eller hva de nå kaller det). Problemet da er haleservoen som ikke tåler mer enn 5,4V. Hvor får man kjøpt diode som eventuelt kan loddes på for å redusere volten på haleservo? Noen som har erfaring på dette området?
Comment