Unconfigured Ad

Collapse

Nytt helikopter i 500 størrelse, hva velger man??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bergen80
    • Jan 2013
    • 498

Nytt helikopter i 500 størrelse, hva velger man??

Om jeg mot formodning får solgt min trex 600 12S tenker jeg å kjøpe meg et 500 heli som jeg vil bygge selv før sommeren. Litt for å ha noe som en kan ha med i bilen på tur og litt fordi jeg vil ha et heli som kan dele batterier med 6hv om den skulle deise i bakken og ligge sykemeldt i månedsvis imens den venter på deler. Og litt fordi jeg elsker å kjøpe helikopter.......
    Har sett på både trex500 dfc pro, gaui x4II og kanskje logo 400? Compass atom?
    Kriteriene er:
    Må kunne ta 2700-3300mAh 6S batterier
    Ha noenlunde deletilgang
    Vil kjøpe nytt og bygge

Må/bør ikke koste mer enn maks 7000 ferdig bygget inkl gyro(brain/ikon/beastx)
    Ser for meg gjerne yep bec http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html eller denne http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html
    Servoer er jeg åpen for forslag.
    Motor: tar i mot forslag og ønsker bra med power men ikke for enhver pris. Er 500mx med sine 1600watt nok? Den er jo bare 197gram. Og billig.
    Har snust på logo 500se også men da dreper jeg jo det viktigste poenget med å kunne bruke 2700-3300mah batteriene....
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Ville skippet både Compass og Trex. Trex fordi det er "kjedelig", compass pga dårlig deletilgang i Norge.. Gaui er og dårlig tilgang på, men til gjengjeld klarer Fast-Lad å levere raskere enn de fleste norske butikker dersom det haster.

Jeg sikler på Logo 480, men da er det minimum 3300mah batterier! Evt såg den HD cell 500 eller hva den het til Ragge1 feeet ut!

Comment

• kjellovel
      • Jan 2013
      • 739

Originally posted by Bergen80
      Om jeg mot formodning får solgt min trex 600 12S tenker jeg å kjøpe meg et 500 heli som jeg vil bygge selv før sommeren. Litt for å ha noe som en kan ha med i bilen på tur og litt fordi jeg vil ha et heli som kan dele batterier med 6hv om den skulle deise i bakken og ligge sykemeldt i månedsvis imens den venter på deler. Og litt fordi jeg elsker å kjøpe helikopter.......
      Har sett på både trex500 dfc pro, gaui x4II og kanskje logo 400? Compass atom?
      Kriteriene er:
      Må kunne ta 2700-3300mAh 6S batterier
      Ha noenlunde deletilgang
      Vil kjøpe nytt og bygge

Må/bør ikke koste mer enn maks 7000 ferdig bygget inkl gyro(brain/ikon/beastx)
      Ser for meg gjerne yep bec http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html eller denne http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html
      Servoer er jeg åpen for forslag.
      Motor: tar i mot forslag og ønsker bra med power men ikke for enhver pris. Er 500mx med sine 1600watt nok? Den er jo bare 197gram. Og billig.
      Har snust på logo 500se også men da dreper jeg jo det viktigste poenget med å kunne bruke 2700-3300mah batteriene....
      Eg bare ler..... kjøpe dillo du...
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• andersand
        • May 2012
        • 2316

goblin 500, uten tviiiiiil.

edit.. dele med 6hv, da må det bli trex500

Comment

• ragge1
          • Sep 2009
          • 1598

du skall deller batterier med 6HV , bruk 3300mah på 6HV så hade sett på Logo 480 , den tar 3300-4000 mah

så håller med Truls = Logo 480 XXtreme

annars HD 500 cell , G500 er ochså bra valg
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Bergen80
            • Jan 2013
            • 498

Også var litt av poenget at den skulle være mindre enn 550'en slik at den kan puttes i bilen på ferier o.l.
            G500 er jo like stor, og Logo480 er like under. (Og himla dyr)
            Men takker for forslag
            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

Comment

• ragge1
              • Sep 2009
              • 1598

kom igen nu , vill se en logo480 på Stend

DX9

Comment

• Bergen80
                • Jan 2013
                • 498

Originally posted by ragge1
                kom igen nu , vill se en logo480 på Stend
                9000kr er ganske mye... Så det må overveies kraftig....

Comment

• ragge1
                  • Sep 2009
                  • 1598

DX9

Comment

• kjellovel
                    • Jan 2013
                    • 739

Har en 450 du kan få kjøpe
                    Kjell Ove
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

Comment

• ragge1
                      • Sep 2009
                      • 1598

Originally posted by Bergen80
                      9000kr er ganske mye... Så det må overveies kraftig....
                      men du får veldigt bra elektronik

DX9

Comment

• Bergen80
                        • Jan 2013
                        • 498

Får se om det dukker om noen gode tilbud utover våren, det haster ikke kjempemasse. Også må jo jo evt trex 600 selges.....

Comment

• jotto
                          • Jul 2007
                          • 3060

Jeg har to T-Rex 500, og de passer utmerket som leke/eksperiment/herjehelikopter. Det flyr bra, du får deler på Rema (nesten), og delene er billige. Det er dessuten lite nok til at du ikke trenger en hel åker for å utfolde deg litt.

Logo 480 er en zillion ganger tøffere, men den er jo også større og dyrere. Hva er formålet med 500-sizen som du skal ha? Vil du ha et tøft helikopter, eller vil du ha et herje-helikopter som du kan fikse kjapt og billig?
                          Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• andersand
                            • May 2012
                            • 2316

500 size, krasjes MYE, mao trex500

Comment

• Bergen80
                              • Jan 2013
                              • 498

Originally posted by jotto

Logo 480 er en zillion ganger tøffere, men den er jo også større og dyrere. Hva er formålet med 500-sizen som du skal ha? Vil du ha et tøft helikopter, eller vil du ha et herje-helikopter som du kan fikse kjapt og billig?
                              Jeg tør å påstå at 6hv og 7hv dekker mit behov for tøffe og dyre helikopter. Og formålet var herje og krasje og lære nye ting helikopter. Så mulig jeg heller mot en 500. Så kanskje jeg bestiller på samme butikk som han premium2006? Der var jo ok pris på.

Comment

Working...