Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade 300x problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade 300x problem

    På batteri nr 2 gikk den i bakken.. Mistet motorkraft og styring på heliet. Den landet på skids og var på nett igjen med en gang.. Akkurat som den mistet strøm. I luften igjen og etter 30 sek skjer det samme. Ikke noe på rekkevidde, da jeg stod nært. Byttet batteri og heli var klar for test. Monterte på canopy og heli døde.. Batterikontakten var ikke helt inne.. Fyrte i gang og hovret hele batteriet uten trøbbel. WTF!!?? Eneste jeg tenker på er at batt kontakt ikke var helt inne på kræsjturen heller..? Bare rart at heli var klar med en gang den kom på bakken. Uten oppstart av gyro.. Var klar igjen på noen sekunder..

    Hva tror dere??
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

  • #2
    Dårlig kontakt. Dårlig lodding, momentarisk kortsluttning til ramme eller lignende.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Ved dårlig kontakt på batteriet, vil ikke gyro måtte starte på nytt da? Rart den var klar momentant etter den kom ned på bakken? Tror heller ingen kabler er løse.. Det er stort sett nytt!
      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

      Comment


      • #4
        Jo, men om strømmen er borte kort nok er det mulig den starter uten å starte helt på nytt. Vbar f.exs skiller mellom varmstart og kaldstart etter hvor lenge strøm er borte.
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • #5
          Er det noe kretskort på den? De pleier å ryke på Blade
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            300x har vel standard BX om jeg husker rett.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment


            • #7
              Ikke noe kretskort. Kunne vært esc som fusker?
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #8
                Dårlig kontakt eller klassisk brownout. Ville testet med kondensator el. buffer så en har noe om bec fusker.
                Rasmus Fauske
                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                Comment


                • #9
                  Hvor er det dårlig kontakt da? Må være at jeg ikke har plugget i batteriet sikkelig.. Det er det eneste jeg finner naturlig.
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                  Comment


                  • #10
                    Har hatt 300X siden september 2012 og flydd mye, uten at det har vært noe problemer. Men esc er jo billig og enkel på jeg hadde byttet denne! Selve AR7200 er jo en stabil sak som jeg aldri har hørt noe galt om
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • #11
                      Har byttet til en ny ESC som jeg hadde liggende(stock).. skal teste i mårra, om det er flyvær..
                      Bare håper den ikke går i bakken..da er det slutt på blade!! har ganske mange og det er alltid noe bugs på elektronikken.
                      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                      Comment


                      • #12
                        Har flydd en 8-10 batteri med ny stock esc. Ingen problemer så langt. Syns det er litt lite headspeed og mister fort fart ved rolls osv. Noen som opplever det samme? Kan være at jeg begynner å "vokse" fra 300x. Syns den er litt treg!
                        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                        Comment


                        • #13
                          Blade 300x problem

                          Bruker bare denne tråden videre. Hadde et havari som gjorde det nødvendig å bytte ramma.. Kjørte gjennom beastx setup og fikk justert endepunkt på halen og pitch og swash er fin. Problemet er at jeg føler ikke at halen holder like godt. Hvis jeg legger heliet i inverted hoover og gir på litt negativ pitch for å "skyte" det rett opp. Slipper halen av og til. Dette var ikke et problem før "rebuild". kjører samme innstillinger på helikopteret og radio. Hva kan være problemet? Kan jo være pilotfeil.. men tror ikke det..

                          Noen tips?
                          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                          Comment


                          • #14
                            Har du funnet ut av problemene du hadde med 300X'en din?

                            Er det bare ved hard negativ pitch du opplever dette? Har du sjekket pitch range i Setup K i BX? Det enkleste er vel å prøve å justere opp gyro gain i sender, og eventuelt øke pittelitt dial3 på BX.

                            Comment


                            • #15
                              Har solgt 300x, men fikk ordnet problemet. Husker ikke problemet.
                              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                              Comment

                              Working...
                              X