Unconfigured Ad

Collapse

Elektro helikopter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HappyRappy
    • Feb 2005
    • 109

Er selv nybegynner og startet med en esky honey bee fp..
    Elhelien er lite og ikke så stablit at det gjør noe men man lærer da å fly med det..Har bare 2 kvm freespace å fly på her på hybelen så noen kræsj har det blitt. Det fine med fpen er at det tåler mye juling og ryker noe så kan du ofte lime det sammen igjen med lynlim.
    Har enda ikke byttet halemotor på min sånn som mange andre har gjort. det du burde kjøpe ekstra til helien er kjøleribber, både på hovedmotor og halemotor..Dette hjelper godt på holdbarheten.
    Skalakropp er det vel liten vits med nå når du først skal begynne å lære å fly..Ville heller ha satset på det senere når du evt kjøper et større heli, en å kaste det bort under opplæring...Men klart er det viktigeste for en at ting ser kult ut helt fra starten av så er det jo bare å kjøpe..Ville personlig brukt pengene på ekstra batteri eller en god ladder.
    Har kjøpt en Raptor 50 nå med JR 3810 ADT radio.. Dette er noe helt annet å fly med en FPen..Mye mere stabilt.samt at radioen er en himmel forskjell fra den som fulgte med FPen.
    Fpen er ikke brukende å fly utendørs med så sant det ikke er totalt vindstille.det er i allefall min erfaring.
    Mikrohelikopterene er rett og slett for små og da for følsome for vind til at de er gode å fly ute med..Har du tilgang til en hall eller noe innendørs er det langt på vei å foretrekke når du skal fly med småtassene.
    Så i begynnelsen, bruk pengene fornuftig til du lærer... Deretter må du gjerne bruke penger på å stæsje opp den påfølgende modellen!
    Raptor 50
    Trex 500 esp
    JR 3810 ADT

Comment

• junior
      • Mar 2005
      • 271

Joda, er enig i at det viktigste er å lære seg å fly før man "stæsher" opp helikopteret. Men har hørt at en Airwolf ferdig lakkert kropp til Dragonfly 22A/Hornet koster ca 300 kr ferdig lakkert i Danmark. Er jo ikke dyrt det.

Hvordan kan man unngå å betale moms på slike helikoptrer hvis man bestiller fra utlandet? Er vel ikke toll på slike ting.
      Er trikset å sende som gave til en verdi under 200,- fra privatperson til privatperson? Noen tips?
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• Bonito
        • Sep 2004
        • 265

Reglerne er som følger.

Hvis et firma sender fra utlandet er toll grensen 200,- hvis en privat person sender fra utlandet er toll grensen 1000,-
        Damn these things are hard to fly!

Comment

• HappyRappy
          • Feb 2005
          • 109

jaja 300 kr skader jo ikke, men husk på de små mikrohelikopterene så teller vekta endel når det gjelder flytid osv, husk du bør bruke treningsunderstell den første tiden..det ser ikke kult ut men er en nødvendighet om du ikke har lyst å bytte mange mange deler!
          Så da blir skalakropp + treningunderstell = høyere vekt
          Du kan be dem du bestiller den av å sende den som" gift "(gave)eller prise varen lavere en det den virkelig er..etter det jeg har lest på forumet her er det mulig om en ikke like lett å få til her i europa og i usa som i asia, da de over here er litt mere nøye med å følge reglene en over there!!!
          Raptor 50
          Trex 500 esp
          JR 3810 ADT

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Originally posted by Bonito
            Reglerne er som følger.

Hvis et firma sender fra utlandet er toll grensen 200,- hvis en privat person sender fra utlandet er toll grensen 1000,-
            Liten korreksjon/spesifisering:For gaver fra privatperson til privatperson er grensen kr 1000,-.
            Om du kjøper noe av en privatperson er grensen fortsatt kr 200,- ergo må mrkes som gave på avsendes tolldeklarasjon.

Det har vært nevnt før men du betaler bare moms + evt fortollingsgebyr, Posten tar 70/150 for under/over kr 1000

Å få pakker merket med lavere verdi funker stort sett om verdien som settes på er under kr 200,- om verdien er over dette så uansett faktura legges frem ved tollklareringen og da koimmer det gjerne frem hva du har betalt. Det som har funket best er privat avsender og merket som gave med verdi under kr 1000,- men sendt med EMS. Fikk en slik hyggelig gave for en tid tilbake som airmail og måtte pent fortolle.
            Dette funker omtrent like bra i USA og Asia, Europa har jeg ikke forsøkt, for dyrt.
            Mange i Asia gjør dette automatisk som en hyggelig gest det dumme er at pakken da bare er forsikret for den oppgitte verdien noe som er dumt for deg om den blir borte og hyggelig for avsender for han betaler mindre frakt men gir deg neppe differansen. Jeg må innrømme at jeg nok har tatt den sjansen et par ganger og fått til dels store og dyre kolli uten problemer men det er klart det hadde vært surt om JR'en forsvant underveis...

Om du skal ha et Esky vet jeg ikke helt om jeg hadde lagt alt for mye arbeid i det, momsen blir vel maks 3-400,- og om du henter selv på Furuset slipper du unna med kr 62 til Posten. Det virker som om Tollen/Posten er nøyere med gaver fra Østen enn fra USA.

De i USA som ikke gjør gavetrikset skriver som regel det på sidene sine, f.eks. Tower Hobbies og en del andre store.

Comment

• HappyRappy
              • Feb 2005
              • 109

Hmm sier du det Tintin!!
              Så flott da..
              Leste her på forumet at de ofte var veldig nøye med toll og slikt fra USA jeg, men er ikke det tilfelle så er jo det bare hyggelig!
              En må nok bestille endel om det skal lønne seg..grrr kan de snart ikke sette opp den der tollgrensen da for pokker!
              Raptor 50
              Trex 500 esp
              JR 3810 ADT

Comment

• junior
                • Mar 2005
                • 271

Noen som vet om det er Walkera eller GWS dom lager Dragonfly 22A??

Har lest litt på utenlandske forumer og Walkere Dragonfly skal visst være noe skikkelig søppel, mens GWS Dragonfly skulle være på linje med Twister, HoneyBee 2 osv.

Noen som har tlf nummeret til www.greatwings.no? Siden deres er nede pga virus og de svarer ikke på mail, kanskje de har problemer der også. Skulle ha pratet med dem.
                ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• Tom Erik
                  • Feb 2004
                  • 1601

Jeg vil anbefale deg til å spare pengene til et "ordentlig" helikopter med 50-motor. Et 300-1000g el-helikopter er i og for seg morsomt det også, men ytelsene er så dårlig i forholde til sine større brødre at jeg ikke ville hatt det som noe annet enn ett tillegg eller en "kjekt-å-ha-innendørs-greie". Ett godt 50-size helikopter koster selvfølgelig en del mer, men flyr også hode og skuldre bedre enn alle disse små "leke"-helikoptrene tilsammen.
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Ikke inne i stua....

Det er ikke enten eller, begge sorter har klare fordeler.
                    Noen er hekta på fuel, jeg blir det sikkert men akkurat nå ser jeg klare fordeler med elektro.

Sjekk ut videoen til flytech Conquer your heart...

Comment

• Tom Erik
                      • Feb 2004
                      • 1601

Du skal ha stor stue for å fly slikt innendørs.... og utendørs imponerer de akkurat like lite som en som står å hovrer en 150g depron-modell kontra en som står der med en 2x2m, eller større, en halv meter over bakken.

Det er klart det er mange fordeler med små elektromodeller,- men for min del så er det kun ett tillegg som kan være gøy i en hall eller en helt stille dag på plassen. Pga. størrelsen vil de aldri kunne nå opp til de samme egenskapene og prestanda som større modeller,- det er fysisk umulig. Men, små- modeller, enten det er fly eller helikopter, er selvfølgelig en rimelig og grei inngangsbillett til hobbien og de gir en liten smakebit av hva man har i vente!

Større elektro er noe helt annet, og jeg er helt overbevist om at det blir helt vanlig å fly 90-size helikopter med el-motor når batterier blir kraftigere og mer stabile.
                      Mitt tips:
                      Raptor 50 (inkl. TT50 motor) koster $399 hos Cyberheli. Det er under 3.000,- levert på døra!
                      Tom Erik Smedal
                      www.artistic3D.net
                      www.photopia.no

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Raptor blir for smått..og elektro er ok...

Turbinmotor 3 meter lang...

Hver sin lyst, din lyst er ikke nødvendigvis fasit for andre. Noen bygger stort, noen bygger så lite som mulig...

Comment

• Bonito
                          • Sep 2004
                          • 265

Så kommer servoer, gyro osv. Det blir raskt penger av det!!!!

De "små" elektro heli du/dere delvis prøver å slakte her, har faktisk livets rett!!! Det er en forholds billig måte å komme i gang med heli! Og jeg begynner å bli dritt lei av å høre at dere fuel gutta ofte prater "dritt" om disse små helikoptere, som om de bare er leketøy. Det er faktisk et fullverdig helikopter uansett om det er lite og har batteri drift!!!

Kan vi ikke bare slutte å krangle og heller bruke den kunskapen som hver enkelt her på forumet har til å hjelpe de som virkelig trenger det???

Jeg mener at hvis noen spør om hjelp til valg av elektro heli, så skal han/hun få det! Vi skal ikke prøve å prakke et fuel heli på stakkelen, når han/hun spør om råd/hjelp til valg av elektro heli!!!!!!

Hva er det egentlig vi driver med her???
                          Damn these things are hard to fly!

Comment

• Tom Erik
                            • Feb 2004
                            • 1601

Ikke så sint da mann!!!
                            Det er vel ingen som har slaktet de små, jeg har bare sagt sannheten om at de flyr dårligere enn sine større brødre og i forhold til større modeller så blir det hele litt leketøysaktig.

Jeg anbefaler heller en nybegynner til å kjøpe en Raptor 50, eller tilsvarende størrelse i elektro, selv om det koster mer.
                            Tom Erik Smedal
                            www.artistic3D.net
                            www.photopia.no

Comment

• ThomasB
                              • Aug 2004
                              • 1305

jeg må si meg enig med Tom Erik. For all del. Micro helier kan fly bra de, men f.eks. en raptor 50 kontra en T-Rex 450 X er jo faktisk nesten like dyre å få i lufta da. er ikke mange 100 lappene som skiller egentlig. Men det er helt klart både lettere å fly, og lettere å ikke få leia av ett større helikopter. Men... hver sin smak.
                              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                              www.airheads.no

Comment

• junior
                                • Mar 2005
                                • 271

Tok visst feil angående Walkera og GWS.....har fått vite at det var GWS som var dårlig mens Walkera var bra.

Er fullstendig klar over at et fuel helikopter er mye bedre og mer stabilt enn et lite elektro helikopter. Men det jeg er ute etter er et greit elektro helikopter der alt følger med, helst med kabel + simulator også i pakken. Slik at jeg kan sitte å trene mye på simulator, samt bynne sånn smått å hovre med helikopteret for å trene i virkeligheten også.

Blir å fly ute når det er lite vind eller vindstille, er det mye vind flyr jeg inne

Så når jeg klarer å takle helikopterflyging bra på simulator og med elektro helikopteret, DA skal jeg ha meg et stort fuel helikopter.

Har lyst på et elektro helikopter i ferdig sett nå slik at jeg kan begynne å trene både på sim og real life, forholdsvis billig (ca 2500 kr), bråker ikke slik som fuel motorene....blir litt nervøs av bråket når jeg skal fly...spesielt helikopter med så mye å holde styr på, og så er det ikke noe søl med elektro.

Hadde egentlig bestemt meg for Dragonfly 22A, positivt at jeg kunne få skalakropp til dette også....men får ikke kontakt med de som selger dem i Norge. I tillegg får jeg ikke simulator kabel til disse før 1-2 måneder.

Så jeg visste ikke om jeg skulle gå tilbake til E-Sky HoneyBee 2 CP...ferdig pakke med ekstrautstyr, kabel og sim til 2200 inkl frakt.
                                Slik at jeg får begynt å fly så tidlig som mulig. Vil fly nå!
                                Men har ikke funnet noen plasser dem selger skalakropp til dette helikopteret enda

Etterhvert så blir elektro helikopteret uansett byttet ut i fuel.

Noen innvendinger på HoneyBee 2 CP?

Comment

Working...