Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det for tidlig å gå opp til 550 -size?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Så lenge en har skikkelig lader er ikke to batteri noe stort issue. Men har en md6 (600size) jeg selv skal ut og fly i dag og den kjører på singel 7S pakke og siden det er ett rimelig lett heli for størrelsen så er det fint heli for singel pakke. Og deler batteri med store cellene
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #17
      Takker for alle svar.

      Det jeg tenker er at når en først skal opp i størrelse er 550 det riktige valget. Det er singel batteripakke som evt kan kombineres til bruk i en 700 senere, uten at det er noe kritisk element.

      Sammenligner jeg 550 Align vs Blade komboen er det mer for pengene i Blade.

      Hvor mye større plass trenger en for å fly 550 vs 450?

      Comment


      • #18
        Syns ikke du trenger noe mer plass.. Jeg flyr på en fotballbane og det holder i massevis! Du flyr kanskje på trangere plasser?

        Da hadde jeg gått for 550 dfc fra flying hobby med ar7200bx istedet for 3gx.
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #19
          Ang plass så trenger du vesentlig mye mer plass på 550, i hvertfall om du liker å ha litt fart når du flyr. Men flyr du med andre så ser du gjerne litt hva dei flyr med av størrelse der du flyr ?



          Ang pris så tviler jeg på du kommer mye bedre ut enn med en align super combo så kan du evnt vurdere om du vil bruke 3gx eller ikke.

          For eks her:
          Align RH55E07XW T-REX 550E PRO DFC Combo - BUY NOW@RC711.com

          Så kan du velge fbl unit selv. Om du har stramt budsjett ville jeg vurdert robird g31. Flir fint og enkel å sette opp med pc.
          Last edited by rfauske; 21-04-14, 12:11.
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #20
            Samme pris her, bare gratis frakt: http://www.flying-hobby.com/trex-550...x-p-12315.html

            Har handlet både på flying hobby og rc711. Begge er grisekjappe på levering. Begge skriver "feil" mva grunnlag..
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #21
              Jeg har et relativt stort område å fly på, tror ikke det bør by på noe problem.

              Det kommer vel litt ann på hva en har mest lyst på da om jeg forstår det riktig.

              Her er Blade komboen som jeg så på: 404 - File or directory not found.

              Vedr. pris er Bladen $799 inkl Spektrum servoer, 120HV og AR7200BX. Deler er rimelig sammenlignet med til eks Goblin.

              Som relativt ny pilot hva vil være den største forskjellen fra 450 til 550?

              Comment


              • #22
                Regner med du må legge på frakt,25 mva og toll på den pakken fra amain.com?? Blir ganske dyr da.. 500+ size blir mye mer stabil i luften! Syns du den blir for stor kan du bare stå litt lengre unna..
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #23
                  Originally posted by ronaldst View Post
                  Som relativt ny pilot hva vil være den største forskjellen fra 450 til 550?
                  Du merker stor forskjell, det er skikkelig natt og dag. Mye mer kontrollert og stødig, og langt mer forutsigbart. Jeg tror, som eneste her tydelig, at du gjør en bra deal med Blade. Av det jeg har hørt, spesielt om 700X'en, så virker det som bra modeller. Align er histori, det er på tide at folk prøver noe nytt og gir tilbakemelding på

                  Comment


                  • #24
                    450 til 500, og 550 = HUGE OHH SHIT når du spooler opp, du tar noen skritt bakover kontra 450

                    men.. det er så fantastisk mye enklere å fly, og se i lufta

                    så indimidasjonsfaktoren er der, men uberettighet hva egenskaper angår.



                    hva krasjing angår koster trex 500 som en 450 i pris ca, mens goblin 500, 570, fleste 550 osv koster endel mer.

                    trex 500 er 425mm blader

                    goblin 500 = 500mm
                    goblin 570 = 570mm

                    550x = beats me, jeg har såvidt testet den og det var ikke imponerende.
                    trex 550 nye typen er vel 530-550

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Hanzo View Post
                      Align er histori, det er på tide at folk prøver noe nytt og gir tilbakemelding på
                      japp og eg like å testa nya ting
                      i 500-550 size helis der er så många bra , eg har haft Goblin500 som eg var veldigt førnøjd med og nu så har eg HD500 Cell og den er en veldigt fint heli kan anbefales
                      men andra 500-550 mm blade helis
                      - KDS Agile 5,5
                      - Compass 550 U ( kommer snart )
                      - Goblin 570 ( 550-570mm blader )
                      - Gaui X5
                      - Gaui X4II ( 425mm blader )
                      - MD 500FBL
                      - Logo 480 xtremme , Logo 500 , Logo 550
                      - Protos 500
                      - Synergy E5
                      - osv

                      så det er så många å velge , eg er lust å testa den nya compass 550U men så selger trex500
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by ragge1 View Post
                        Hei,

                        Tenkte bare å nevne at denne kan vi også skaffe på rundt en uke til konkuransedyktig pris (har også stort sett det du trenger av deler på lager, bare ikke lagt ut enda)

                        Var ute og klippet plenen med 600 utgaven av den selv i dag
                        Click image for larger version

Name:	InstagramCapture_b647bd0c-f2b3-4a7e-ad5c-9264791312b6.jpg
Views:	1
Size:	93.9 KB
ID:	607573
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Premium2006 View Post
                          Regner med du må legge på frakt,25 mva og toll på den pakken fra amain.com??

                          I følge tollreglene skal elektroniske artikler, samt sportsartikler, være tollfrie. Fra amain har jeg tidligere kun blitt belastet av postens gebyr som er på ca en 350 kr på varer over 1000.

                          Som privatperson er en vel også forpliktet å melde inn importen og betale moms, mens firmaer går klar denne (firma får tilbake momsen).

                          Slik har jeg forstått reglene men tar forbehold om feil, her er jeg ingen ekspert.


                          Skal se litt nærmere på flere alternativer de neste dagene før det blir bestilt. Takk for alle gode råd.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by rfauske View Post
                            Hei,

                            Tenkte bare å nevne at denne kan vi også skaffe på rundt en uke til konkuransedyktig pris (har også stort sett det du trenger av deler på lager, bare ikke lagt ut enda)
                            Takk for det. Litt mindre modell enn det som jeg i utgangspunktet er ute etter men send meg gjerne en link til nettbutikken eller tilbud på PM om du har.

                            Er det grønske av plen jeg skimter på rotorbladene?

                            Comment


                            • #29
                              Det er nok riktig. Jeg har fått mva på alle pakker over 200,- du får også dette på frakten. Posten tar også gebyr på fortolling.Noen fraktselskaper tar også gebyrer for tollingen. Det gjør bla DHL. Bestiller du fra asia er helt klart EMS å foretrekke. De sørger for tollingen og du blir ikke belastet for dette. De er også kjappe! Noen nettbutikker "jukser" med dette og setter ned verdien på pakken for at kunden skal betale mindre. Dette er sikkert for å få flere kunder.. Sikkert uærlig av meg, men jeg setter pris på dette!
                              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                              Comment


                              • #30
                                Det er kun snakk om fortolling + mva ja (ikke toll), Det han mener er bare at FH og RC711 merker ned verdien for å hjelpe deg med å "smugle" det inn uten å betale mva på det.

                                Når en bestiller fra utlandet er forresten EMS fin frakt å bruke, da slipper en fortollingsgebyr
                                Rasmus Fauske
                                TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                                http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                                Comment

                                Working...
                                X