Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det for tidlig å gå opp til 550 -size?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by ronaldst View Post
    Takk for det. Litt mindre modell enn det som jeg i utgangspunktet er ute etter men send meg gjerne en link til nettbutikken eller tilbud på PM om du har.

    Er det grønske av plen jeg skimter på rotorbladene?
    er ikke en 550 heli du er på jakt etter , det rfauske kan skaffa er en lille bro til den har fly / bildat allså en MD 500 FBL og den tar blader 515mm - 520mm
    det hade vart kult om folk køper noe annat en trex helis
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • #32
      Originally posted by ragge1 View Post
      japp og eg like å testa nya ting
      i 500-550 size helis der er så många bra , eg har haft Goblin500 som eg var veldigt førnøjd med og nu så har eg HD500 Cell og den er en veldigt fint heli kan anbefales
      men andra 500-550 mm blade helis
      - Compass 550 U ( kommer snart )
      - Goblin 500
      - Gaui X5
      - Gaui X4II ( 425mm blader )
      - MD 500FBL
      - Logo 480 xtremme , Logo 500 , Logo 550
      - Protos 500
      - Synergy E5
      - osv

      så det er så många å velge , eg er lust å testa den nya compass 550U men så selger trex500
      bare en lite tips om du skull velger noe av disse så har eg en nestan ny til salg scorpion HKIII 4020-1100kv
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #33
        Hvis han kjøper align servoene dine og yep escen og ar7200 gyroen min så blir det et billigt helikopter det
        T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

        Comment


        • #34
          Originally posted by Bergen80 View Post
          Hvis han kjøper align servoene dine og yep escen og ar7200 gyroen min så blir det et billigt helikopter det
          hehe , servo er solgt , men YEP finns ja
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #35
            Originally posted by rfauske View Post
            Når en bestiller fra utlandet er forresten EMS fin frakt å bruke, da slipper en fortollingsgebyr
            Jeg forstår at noen tilbyr denne servicen, og det er absolutt penger å spare. De fleste jeg har bestilt ifra gjør det ikke (Lynx, Amain, Gonitro etc) men jeg har allikevel ikke fått mva på pakkene ennå. Dette med USPS som fraktmetode.

            Hvem tilbyr EMS?

            Det er litt synd at flere norske nettbutikker priser seg så høyt at de mister kunder. Det er ingen med sunn fornuft som betaler 12.000 for en modell som koster 5.000 fra USA. Samme gjelder mye av deleprisene. Heldigvis har noen forstått det.


            Jeg har siste dagene lest MYE om ulike 550 -alternativer og det som går igjen er at det er ingen av de som er helt problemfrie. Alle har sine pluss og minus.

            Align blir det ikke. Logo, Goblin eller Blade er de alternativene som dveles over for øyeblikket.

            Comment


            • #36
              sånn for å være 100% ærlig, align er ok saker, jeg har hatt ca absolutt av alle 700 heli, og mye annet de siste årene, og det er ganske bra saker, har hatt litt issues i starten på noen modeller, og komponenter, deleprisen er konge her.

              goblin.. veldig veldig glad i disse min soleklare favoritt


              logo har jeg også, men deleprisene gjør at du har ANGST, deletilgangen tildels også, men hey kule maskiner, litt for botique kanskje? spør hvilken modell jotto mishandler det er IKKE logoen

              blade.. har som sagt såvidt testet 550en, og det er antakeligvis det kipeste, dont do it! 450x ,og andre fra de er dog finfine, ikke testet 700x.

              Comment


              • #37
                Flying hobby og rc711 har EMS. De setter ned verdien uten at du spør om det.
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #38
                  Originally posted by ronaldst View Post

                  Jeg har siste dagene lest MYE om ulike 550 -alternativer og det som går igjen er at det er ingen av de som er helt problemfrie. Alle har sine pluss og minus.
                  .



                  Ikke for å kverulere eller noe. Men har du funnet noe negativt om MD5/6 ? Bare lurer siden jeg ikke har merket noe selv og greit å vite før jeg evnt tar inn flere
                  Rasmus Fauske
                  TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                  http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by andersand View Post
                    logo har jeg også, men deleprisene gjør at du har ANGST, deletilgangen tildels også, men hey kule maskiner, litt for botique kanskje? spør hvilken modell jotto mishandler det er IKKE logoen
                    Med tanke på at Goblin-rammene er laget av knekkebrød og koster 500 kr per stykk, så er ikke Goblin-kræsjer spesielt billig de heller :P

                    Ellers har jeg gjort en vitenskapelig analyse av 700-maskinene jeg har hatt:

                    Click image for larger version

Name:	700helis.jpg
Views:	2
Size:	147.9 KB
ID:	607599


                    Edit: Jeg kræsjet både Goblin og Logoen i helga i klønete auto-landinger. Begge dumpa ganske likt i bakken. Goblin knakk understellet, ramma, bøyde festet til understellet og en av boltene til halen. Logoen knakk et understell til 59 kr.
                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #40
                      at du suger som pilot jotto er jo veldig irrelevant jeg har deisa goblinen så hardt nedi at skids spruter, men de koster jo nada, for å bøye aluen har du ikke autoa, da har du sluppet den frifall 20340202302 meter

                      Comment


                      • #41
                        Alle krasj er vel litt harde autoer i salgs annonser ?
                        Rasmus Fauske
                        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                        Comment


                        • #42
                          Er det ikke vaneligvis "aldri krasjet"?
                          Gjerne av folk som aldri har krasjet, men har kun "tippet over" fra litt over bakken. Ett ganske vidt begrep.
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                          Comment


                          • #43
                            Hva er det som er så gale med align? Kan ikke kalle meg noe annet enn amatør/nybegynner, men syns likevel at align er gode greier. Syns deler virker å være holdbare. Billige er de også.Har ikke hatt noen kræsj eller tipp ennå ,men det kommer det også. Hvordan tåler de kræsj? Spør fordi jeg lurer..
                            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                            Comment


                            • #44
                              Er vel ingenting galt med align. Er vel at folk synes det er lite spennende med align for tiden
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment


                              • #45
                                Align er helt flott. Det er bare snakk om mote. I forfjor skulle alle ha Compass, nå skal alle ha Goblin.
                                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                                Anything worth doing is worth overdoing!

                                Comment

                                Working...
                                X