Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dji Naza-H problemer i atti og gps mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dji Naza-H problemer i atti og gps mode

    Hei

    Lurte på om noen har erfaring med naza h og bruk av gps/atti mode, alt fungerer glimrende i normal mode men når jeg switcher over til atti og gps begynner heliet å bevege seg hurtig opp og ned en ca 5-10cm, står rett og slett og hopper som om den ikke kan bestemme seg for høyden.
    Er kalibreringa her dårlig eller er det noe innstillinger jeg ikke har fått med meg?
    En kompis opplevde akkurat det samme på en trex 600 med samme gyro.

    Jeg har montert den på en ny sab 700 og det er ikke noe mekanisk slark i mainshaft eller ellers som skal gi sånne avvik, heliet er thight og fint.
    Glad for tips og tilbakemelding.

    James

  • #2
    Høres ut som en gain som står for høyt
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Hm, var min første tanke og, kan prøve å sette ned gain fra standard innstillingne og se hva som skjer, jeg var litt dum under kalibreringa av kompass/gps og hadde tlf på innerlomma, skal vel egentlig ikke gjøre det men kan prøve kalibrere det på nytt først og virker ikke det får jeg gå på gain, takker for tips

      Comment


      • #4
        Stemmer som du antydet, måtte redusere gain i selve oppsettet på pc'n. Tok den med ut på banen i dag og problemet rettet seg etter litt prøving, har fremdeles litt justering igjen da den fremdeles hopper litt når jeg setter den i idle-up så det virker som om det er turtallsrettet.

        Comment

        Working...
        X