Announcement

Collapse
No announcement yet.

Progresjon - kjøpehjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Da var AR7200BX hentet.

    Utstyr fra elefun er sendt, og ankommer sikkert i løpet av morgendagen.

    Pakken er sendt med DHL fra rc711.

    Gleder meg som en 3åring med lørdagsgodteri!
    - Nano CPX med diverse options.
    - T-Rex 450L

    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

    Comment


    • #47
      6 Sendt fra DHL i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:29
      5 Prosessert i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 17:13
      4 Ankommet DHL i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 01:10
      3 Sendt fra DHL i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:34
      2 Prosessert i HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 00:33

      torsdag, Mai 08, 2014 Sted Tid Kolli
      1 Forsendelse hentet HONG KONG - HONG KONG 18:38

      Da har jeg den kanskje på mandag, eventuelt tirsdag neste uke. DHL leverer vel ikke i helgene?
      - Nano CPX med diverse options.
      - T-Rex 450L

      Disse fjernstyrtes med en dx6i.

      Comment


      • #48
        Noe slikt ja. Lykke til
        Rasmus Fauske
        TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
        http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

        Comment


        • #49
          http://blog.flying-hobby.com/assembl...x450l-assembly
          trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

          Comment


          • #50
            Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1400154344.905984.jpg
Views:	1
Size:	56.9 KB
ID:	607841Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1400154372.202791.jpg
Views:	1
Size:	235.1 KB
ID:	607842
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #51
              Trenger du flere bilder er det bare å si ifra! Fant du riktig servohorn?
              Når du monterer gyroen bak, er esc kabelen akkurat passe lang..ikke 2 mm for lang.. Du må rute den rett for at den skal bli lang nok.
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #52
                Kom frem til at det er servohornet med 8 armer (pos 6) som kom nærmest 7,5-8mm.

                Hvor rutet du escledningen? Jeg har min under hoveddrev og opp på siden av haleboksen.

                Fint du kan ta noen bilder av kabling og evt servohornet.

                Hvor fikk du tak i den svarte strømpa til ledningene? har du nappa den fra en psu til pc eller kjøpt den løst?
                - Nano CPX med diverse options.
                - T-Rex 450L

                Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                Comment


                • #53
                  Begge deler, men sist kjøpte jeg på elefun. Skal sende noen bilder av kabling senere.
                  trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                  Comment


                  • #54
                    Har du lagt ESC ledningen på utsida av ramma, eller bare ser det slik ut på bildet tatt ovenfra?
                    - Nano CPX med diverse options.
                    - T-Rex 450L

                    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                    Comment


                    • #55
                      Utsiden oppe på ramma. Over maingear og under mainblock. Kan sende bilder av det.
                      trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                      Comment


                      • #56
                        Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1400255528.680452.jpg
Views:	1
Size:	112.9 KB
ID:	607848Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1400255534.679364.jpg
Views:	1
Size:	102.8 KB
ID:	607849Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1400255541.179583.jpg
Views:	1
Size:	267.9 KB
ID:	607850

                        Her er bildene. Bruker det hornet med 6 armer. 7,5-8mm fra senter
                        Last edited by Premium2006; 16-05-14, 17:23.
                        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                        Comment


                        • #57
                          Stemmer. Da har jeg en viss anelse

                          Jeg lurte på om jeg skulle snu mottakeren bak frem, slik at kontaktene peker fremover, men det er vel ett fett. Da tror jeg at ledning fra ESC er lang nok til å være inni ramma.

                          Er det noen grunn til at du har mesteparten av ledningsnettet på utsiden av ramma? Kan det skape problemer å ha de inni ramma kontra på utsiden? Eller er det bare en smakssak?
                          - Nano CPX med diverse options.
                          - T-Rex 450L

                          Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                          Comment


                          • #58
                            Greit å slippe å demontere hele helikopteret for å bytte noen deler(servoer ol.) Blir det en kræsj og noen servoer ryker, er det noen minutter å bytte disse uten knot. den er ganske tight innvendig. På 500 har jeg alt innvendig, men det går fint å demontere uten å løsne ramma. Har sett flere bilder av ar7200bx montert andre veien. det er sikkert bra det også,men kan nok bli litt trangt mot anti rotation bracket. Husk at du også skal komme til med bindeplugg..
                            Det er nesten ingen kabler som vises med canopy på, så det kan vel være for det samme.. Gjør som du mener er best, men det er en fordel å beskytte kabler med strømpe, hvis de ligger mot ramma eller skarpe kanter.
                            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by Premium2006 View Post
                              Greit å slippe å demontere hele helikopteret for å bytte noen deler(servoer ol.) Blir det en kræsj og noen servoer ryker, er det noen minutter å bytte disse uten knot. den er ganske tight innvendig. På 500 har jeg alt innvendig, men det går fint å demontere uten å løsne ramma. Har sett flere bilder av ar7200bx montert andre veien. det er sikkert bra det også,men kan nok bli litt trangt mot anti rotation bracket. Husk at du også skal komme til med bindeplugg..
                              Det er nesten ingen kabler som vises med canopy på, så det kan vel være for det samme.. Gjør som du mener er best, men det er en fordel å beskytte kabler med strømpe, hvis de ligger mot ramma eller skarpe kanter.

                              Arg ja, jeg har jo ikke noe anna en krympestrømpe, men får ikke de over servokontaktene

                              Er klar til å koble gyro og ledninger nå. Nullstiller servoene seg til midt posisjon når de får strøm?
                              - Nano CPX med diverse options.
                              - T-Rex 450L

                              Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                              Comment


                              • #60
                                Progresjon - kjøpehjelp

                                Nei. De går i senterposisjon i punkt g i gyro oppsett. Ikke monter servohornene før du setter opp gyro i dette punktet. Tror det var g..

                                Sett på en tape bit der det er behov, så monterer du strømpe når fu får tak i det. Går nok fint uten også
                                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                                Comment

                                Working...
                                X