Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera z 400 (Zap 400/Zoom kopi)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Walkera z 400 (Zap 400/Zoom kopi)

    Har sett en del stoff om denne rundt omkring på nettet. En Zap 400 med 6 kan. radio, 4 servoer, gyro og Nimh-batteri for ca 200$ virker ikke så galt! Noen som har erfaringer med denne???
    Hilsen TomV

  • #2
    Re: Walkera z 400 (Zap 400/Zoom kopi)

    Originally posted by TomV
    Har sett en del stoff om denne rundt omkring på nettet. En Zap 400 med 6 kan. radio, 4 servoer, gyro og Nimh-batteri for ca 200$ virker ikke så galt! Noen som har erfaringer med denne???
    Hilsen TomV
    200$??? Hvor har du funnet det?
    JAH@
    \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
    T-Rex 450XL
    T-Rex 500CF
    Styrker

    Comment


    • #3
      Finnes her på nettet

      Her er'n: http://www.hobbyjapan2000.com/store/products.php?id=6. Merk at prisen på 200 $ er inkl stnd gyro, og at man kan spesifisere annen gyro mot tillegg. Tilsvarende for batterier. Ikke ille!
      TomV

      Comment


      • #4
        Re: Finnes her på nettet

        Originally posted by TomV
        Her er'n: http://www.hobbyjapan2000.com/store/products.php?id=6. Merk at prisen på 200 $ er inkl stnd gyro, og at man kan spesifisere annen gyro mot tillegg. Tilsvarende for batterier. Ikke ille!
        TomV
        Takker for linken! Jeg har ikke handlet hos HobbyJapan, men tror ikke det er noe problem .

        Det som er "haken" her er vel radioutstyret.... Jeg har akkurat oppdaget det med E Sky radioen til HB2 at man får det man betaler for.... Likevel er det ikke mer enn man betaler for bare heliet her i landet....
        JAH@
        \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
        T-Rex 450XL
        T-Rex 500CF
        Styrker

        Comment


        • #5
          Har handlet der et par ganger og bare gode erfaringer men har sett at andre har måttet vente på varer som det sto var på lager men som ikke var det.

          Comment


          • #6
            jeg har en walkera. den flyr meget bra. jeg vet at de kommer til norge om ca 1-2 mnd tid, sammen med ett par storebrødre i 550 size(ca 90 cm rotor dia)
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Ser at www.greatwings.no selger Walkera sine modeller.

              Comment


              • #8
                Hvordan går det fremmover med Zap'en din tahustvedt?

                Har du utført modifikasjonen på halerotoren? Vil dette være nødvendig på denne også?

                Funker denne modellen i noe vind (Zap/x400)? Eller burde vi holde oss til TRex for utendørsflyging? Klarer disse chopperene 2-4m/s vind?

                Hvilke av de tre gyro'ene burde man velge?
                JAH@
                \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
                T-Rex 450XL
                T-Rex 500CF
                Styrker

                Comment


                • #9
                  Zap har det fint. Jeg sitter nå og lager ny motor. Er akkurat ferdig med huset. Skal satse på enda høyere stator nå, denne takler MYE kraft. Jeg har bestillt kurvede magneter som er bittelitt tykkere og har høyere styrke så det blir spennende.

                  Jeg har ikke modifisert halerotoren annet enn at jeg har laget en støtstang fra servoen av karbonfiber med justerbar lengde. Jeg vurderer å oppgradere gyroen (Futaba GY-240) til en Futaba GY-401.

                  Zoom tåler litt vind. Aner ikke hvordan T-Rex er.

                  Jeg ville ikke kjøpt noen av de gyroene selv da jeg foretrekker Futaba gyroer på et såpass stort helikopter, men av de tre ville jeg satset på Telebee gyroen da den har heading hold. Aner ikke hva slags gyro Walkera-gyroen er men er skeptisk, spesielt siden de anser GWS gyroen som oppgradering.

                  Comment


                  • #10
                    walkeraen min har den nyeste mod'en som standard på halen. dvs at den ikke trenger inngrep for å virke. men den har og samme problem som zoom/zap, netopp at den er haletung, og dermed må ha batteriet langt fremme for å virke ok.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ThomasB
                      walkeraen min har den nyeste mod'en som standard på halen. dvs at den ikke trenger inngrep for å virke. men den har og samme problem som zoom/zap, netopp at den er haletung, og dermed må ha batteriet langt fremme for å virke ok.
                      Ser ut på bildene at denne har bredere understell enn den originale Zap, eller er dette også fikset på? Ser at RC-anders har skrevet noe om å opgradere understellet....
                      JAH@
                      \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
                      T-Rex 450XL
                      T-Rex 500CF
                      Styrker

                      Comment

                      Working...
                      X