Announcement

Collapse
No announcement yet.

Defekt lipo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Defekt lipo

    Hei,
    Har et 6S 5000mAh Nano Tech som har en celle med dårlig spenning.,(3,14V vs 3,7 på resten) regner med den går i bosset. Hvor kaster dere batteriene deres?
    Og dette er bare ett år gammelt batteri så noe skuffet over Nano Tech her... Blir noe annet neste gang...
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

  • #2
    de jeg har kasta har jeg ladet helt ut og levert på fyllinga der har de en slik gjennvingsstasjon ...men har også brukt det utladet som byggevekter!
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Har ikke noen motstand liggende å lade ut på da. Kan hovre 0,5 meter over bakken til cut off men likevel er det vel en del energi i det?
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Har du ikke noe lys liggende. 2 seriekoblet 12v bil lys burde gjøre susen.
        ---------------------------------------------
        Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
        Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
        Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
        Mikado logo 600 3D Vbar
        Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

        Comment


        • #5
          jeg tappa ut det jeg kunne med motor og tok ei vanlig 220v 60w pære(på ei gammel pultlampe) og laga ei liten "tjuv"kobling lot den stå på til det ikke var mer futt...dette var på ei 10s pakke selv etter cutoff kom fikk jeg spinni igang propellen å tappa ut mye mer
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Ja lyspærer har jeg selvsagt prøver det.
            Regner ikke med det er sjangs for lipobrann ved utladning?
            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

            Comment


            • #7
              Har du prøvd og balansere batteriet?
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #8
                Ja, første gangen ville ikke laderen ta det.
                Så tok jeg en sjangs og paralelladet det (utendørs for sikkerhets skyld) med balansering. Så fikk jeg det nesten opp på samme spenning som de andre cellene. Men etter neste flyging var den ene cella nede på 3,14 og resten av cellene på 3,7 som tidligere nevnt.
                Ingen vist å riske noe mer da tenkte jeg.
                Hvis noen vil ha kan de komme og hente
                T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                Comment


                • #9
                  Da er det vel søppel ja.
                  Hvis du ikke gidder å lade det ut, kan du jo slå en spiker gjennom det utendørs.
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #10
                    Hvis du Lader det ut, så gjør det utendørs for sikkerhets skyld.
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #11
                      skytebane

                      evnt er det jo smackdown til helga, pleier jo være lipo bål på kvelden.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg leverer det bare på batterileveringen på gjenbruksstasjonen uten å lade ut.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #13
                          Klipp av kablene og legg batteriene i en bøtte vann så lader de seg helt ut. Etter det kan de kastes i vanlig søppel, evt. plastretur hvis kommunen din har det. LiPo ikke spesialavfall. Bli kvitt det så fort som mulig, dårlige batterier er ikke noe å ha liggende.
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #14
                            Guttær da... Har jo fancy lipo-guide som forklarer alt dette på beste måte

                            http://www.modellflynytt.no/content....poguide/view/6
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bergen80 View Post
                              Hei,
                              Har et 6S 5000mAh Nano Tech som har en celle med dårlig spenning.,(3,14V vs 3,7 på resten) regner med den går i bosset. Hvor kaster dere batteriene deres?
                              Og dette er bare ett år gammelt batteri så noe skuffet over Nano Tech her... Blir noe annet neste gang...
                              må lade den helt fult tar med på feltet og så låner vi luftgiver til Rolf eller spiker
                              kult med lite action på feltet
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                              HD 500 Cell : brain2

                              DX9

                              Comment

                              Working...
                              X