Unconfigured Ad

Collapse

Lipoly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Lipoly

Noen av dere som har erfaring med Lipoly som xmode selger?

Hva kan en forvente å få i kvalitet vs. pris samt hvilke prestanda kan en forvente. (ikke start opp igjen fuel vs. mikroheli diskusjonen!) Skriv hva et slikt heli kan få til, er det bra nok for søndags-3d flyging eller ikke?

Det er i hovedsak Lipoly jeg er litt nysjerrig på Men fint om dere kunne nevne noen andre el-heli i den klassen som er greie i kvalitet, holdbarhet og pris
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

last ned vidoen som xmode har lagt ut. lipoly er visst ganske kvasse greier etter det jeg har hørt. men det er dyrt og da. vet det har stått en brukt en til salgs på rcmarked.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Har nok sett den videoen , men jeg har jo ikke all verdens kunnskap om dette så da er det greit å høre hva folk sier...

Alt er dyrt er det ikke...?

Ja, jeg er enig i at det kanskje er litt (for?) dyrt. Spesielt om en må ha alt utstyret som trengs. Blir jo en del i elektronikk...

Thomas har ikke du hatt Logo?

Et evnt. kjøp ligger langt frem i tid for min del (har en del planer som kommer lenger opp på prioriteringslista), men jeg tenkte det kunne vært greit å undersøke litt og etter hvert som andre slenger ut noen lapper og skaffer seg en slik en hadde det vært fint om de kunne poste litt info her inne...
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Dr.Phil
        • Jul 2004
        • 322

Thomas har ikke du hatt Logo?
        Han har vel hatt det meste han
        Philip
        www.airheads.no
        Hobby24.no

Comment

• ThomasB
          • Aug 2004
          • 1305

hehe. Har ikke hatt logo, men hadde en ECO 8 jeg var meget fornøyd med. det er gode helikoptere, litt gammel teknologi, men helt topp fly egenskaper. men det koster like mye med batterier og styr som noe annet. Jasså Phil...... har jeg hatt alt??? her vel snart prøvd mye rart innen heli ihvertfall
          www.airheads.no

Comment

• Dr.Phil
            • Jul 2004
            • 322

Ja, du har et fellestrekk med kona :
            svart belte i shopping
            Philip
            www.airheads.no
            Hobby24.no

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

www.airheads.no

Comment

• Tua
                • Feb 2005
                • 29

Lipoly erfaring

Hei
                Jeg har kjøpt en lipoly hos Xmode, jeg hadde den først med standard motor men har siden oppgradert til 700w motoren.

Først og frems utmerker modellen seg med at den er utrolig stabil, den flyr snorrett og er helt stille. Faktisk er den så stille at det i begynnelsen er litt vanskelig å tro at nødvendig kraft er tilstede. Med standard motor er modellen snill som et lam, den surrer og går og byr på ingen overraskelser. Med 700w motoren er den vanvittig hissig, den hovrer med en headspeed på 2370, og drar avgårde i et vanvittig tempo climbouten er utrolig og flyfarten er rå. Modellen stopper på 0 strekning og byr på masser av morro.

Jeg har dessverre klart å slå modellen i bakken et 4 ganger, to ganger hardt og to ganger fra ca 1 meter. Fra de to 1m crashene fikk jeg en gang ødelagt halen, den andre gangen var modellen like hel. Den verste hendelsen var når fartskontrolleren kuttet når modellen var ca 10 m oppe i luften. Jeg trodde jeg hadde knust modellen, men alt som hadde hendt var at festene til understellet (strips) knakk opp og understellet bøyde seg opp, samt at halebomen ble bøyd og et par servohorn og en link i hodet ble ødelagt. Den siste hendelsen kom som følge av feilmontering. Jeg hadde montert det nederste kulelageret feil vei. Dette har en krage som skal ligge på undersiden (for å ikke gli opp) noe jeg elegant hadde oversett - sjekk videosnutt Det som er nærmest genialt er at jeg ikke har ødelagt bladene en eneste gang, de er litt oppskrapet i lakken men er helt fine!!! Alt i alt har det vist seg, for meg, at en hundrelapp eller to er tilstrekkelig når man er uheldig.

Erfaringen min er at fartscontrollere i heli er det viktigste man må passe på, jeg har nå en MGM controller som ikke kutter strømmen til modellen, men gradvis senker turtallet helt til modellen står på bakken, noe som gjør elektro heli til en litt mindre nervepirrende opplevelse en det det ellers er.

Modellen er et meget bra alternativ for en som ønsker seg en fullverdig elektromodell og ikke en minimaskin. (Trex/zap)
                Attached Files

Comment

• esmel
                  • Dec 2004
                  • 2830

- Er den grei å montere?

- Er det en grei nybegynner modell?

- Hvordan er prisen på deler i forhold til f.eks Raptor 50?

- Hvor lang flytid har du? Hvor stor forskjell i flytid er det på de to motorene du har prøvd?

- Ser xmode anbefaler 2 x Flight Power batterier... fordi de kobles sammen eller er det bare for å ha to å gå på så en slipper å tvinne tommler mens en venter på det ene batteriet lades...?
                  Espen Melby

Comment

Working...