Unconfigured Ad

Collapse

Hvem selger Eco 8 i Norge?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • L4ss3
    • Jul 2005
    • 23

Hvem selger Eco 8 i Norge?

Hei!

Jeg lurte på om det er noen som selger Eco 8 i Norge?
    Har ikke sett på mange nettshops men bare funnet i USA osv..

Ett spørsmål til :P

Hvis jeg kjøper et helikopter i USA, kan de sende det som gave så slipper jeg toll?

Mvh
    Lasse
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Toll slipper du uansett, er ikke toll på leketøy som tollvesenet definerer rc greier som, det du evt kan slippe er moms.
    Vær obs på at de i statene bruker andre frekvenser enn vi gjør til luftbårne greier så du risikerer å ikke få den inn om de titter i esken og finner feil frekvens.
    Gave sendinger krever også¨privat avsender på pakken.

Comment

• L4ss3
      • Jul 2005
      • 23

Originally posted by Tintin
      Toll slipper du uansett, er ikke toll på leketøy som tollvesenet definerer rc greier som, det du evt kan slippe er moms.
      Vær obs på at de i statene bruker andre frekvenser enn vi gjør til luftbårne greier så du risikerer å ikke få den inn om de titter i esken og finner feil frekvens.
      Gave sendinger krever også¨privat avsender på pakken.
      Takk

Men tror du de sjekker i esken for å se hvilken frekvens det er da? :P

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

det er jo dumt av deg å fly på en ulovlig frekvens. det er jo slikt som setter hobbyen vår i fare for nye strenge regler. post og teletilsynet har gitt oss (flygerene) 35 mhz og det synes jeg vel vi bør holde oss på. du kan risikere å interfere med radio anlegg du ikke har noe med på 72 mhz båndet som brukes i USA.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• L4ss3
          • Jul 2005
          • 23

Originally posted by ThomasB
          det er jo dumt av deg å fly på en ulovlig frekvens. det er jo slikt som setter hobbyen vår i fare for nye strenge regler. post og teletilsynet har gitt oss (flygerene) 35 mhz og det synes jeg vel vi bør holde oss på. du kan risikere å interfere med radio anlegg du ikke har noe med på 72 mhz båndet som brukes i USA.
          Hehe, fant det annet sted nå hvor de solgte med 35 mhz rx,

Er det eneste jeg trenger da en fjernkontroll? :P Tenkte meg Hitec optic 6.. Kan jeg bare bestille den pakka og kjøpe en optic 6 da, med 35 mhz? Hvordan er det med kanal greiene?

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

JP er en distributør som ikke selger til enkelt kunder. Hobbyco er importør av JP produkter i norge(www.hobbyco.no), de er og importør av hitec. optic 6 er en helt ok radio det, fungerer greit. har en selv til fixed wing flyging. ang butikker som skafer dette er smallsize i oslo, martinsen hobby i hønefoos, leikvold på gol osv.... alle disse er forhandlere for JP. jeg har hatt en eco 8 selv, og den var grei den, men den må bygges om endel for å kunne flys oppned med, og bladene som følger med i settet er semi symetriske, bare så du er obs på det. dette er ikke en 3d maskin, men fin til trainer

Thomas
            www.airheads.no

Comment

• L4ss3
              • Jul 2005
              • 23

Originally posted by ThomasB
              JP er en distributør som ikke selger til enkelt kunder. Hobbyco er importør av JP produkter i norge(www.hobbyco.no), de er og importør av hitec. optic 6 er en helt ok radio det, fungerer greit. har en selv til fixed wing flyging. ang butikker som skafer dette er smallsize i oslo, martinsen hobby i hønefoos, leikvold på gol osv.... alle disse er forhandlere for JP. jeg har hatt en eco 8 selv, og den var grei den, men den må bygges om endel for å kunne flys oppned med, og bladene som følger med i settet er semi symetriske, bare så du er obs på det. dette er ikke en 3d maskin, men fin til trainer

Thomas
              Hehe, ok.
              Fin til trainer? Så bra ;D

Men hva har semi symetriske blader å si?

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Originally posted by L4ss3
                Men tror du de sjekker i esken for å se hvilken frekvens det er da? :P
                Jada det skjer, eller så spør de deg om utstyret er CE merket og så sitter du der med buksa på knærne og skjegget i postkassa og må sende det tilbake for egen regning...
                Kjøper det meste av mitt på postordre fra utlandet men velger rett frekvens og CE merket utstyr...

Nå går det vel å kjøpe heliet uten radioutstyr fra USA og enten kjøpe radio her eller fra Østen f.eks. En Optic 6 eller tilsvarende får du vel tak i svært billig brukt her hjemme og om du blir hengende i hobbyen, og det er lett, så vil du nok kanskje snart utvide til noe mer avansert.

Comment

• sskogen
                  • Feb 2005
                  • 403

De fleste forhandlere som handler via "hobbyco" (på Hvam), kan skaffe Ikarus ECO-serien, siden Hobbyco er importør av Jperkins (ja, det kommer til å ta veien tyskland->england->norge).

Men... Hvorfor vil du ha deg en Eco?

Kan kanskje være lurt å ta en titt på forumene før du handler.

Nå har Ikarus drevet heksejakt på alle de gamle knowledge-userne på forumet sitt, og disse brukerne har "flyttet" til rchelispot, nærmere bestemt her

//Svein
                  Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• L4ss3
                    • Jul 2005
                    • 23

Originally posted by sskogen
                    De fleste forhandlere som handler via "hobbyco" (på Hvam), kan skaffe Ikarus ECO-serien, siden Hobbyco er importør av Jperkins (ja, det kommer til å ta veien tyskland->england->norge).

Men... Hvorfor vil du ha deg en Eco?

Kan kanskje være lurt å ta en titt på forumene før du handler.

Nå har Ikarus drevet heksejakt på alle de gamle knowledge-userne på forumet sitt, og disse brukerne har "flyttet" til rchelispot, nærmere bestemt her

//Svein
                    Hehe..

Hvorfor Eco?
                    Jeg vil ha et elektrisk helikopter som er større enn Zoom/T-rex men mindre enn en raptor, og som ikke koster skjorta ;D

Ikke så mye å velge mellom synes jeg, eller hva?

Comment

• sskogen
                      • Feb 2005
                      • 403

trex450xl er vel litt større enn zoom, men ikke mye, og er en vesentlig bedre maskin. Ecoene var kanskje banebrytende da de kom, men har blitt håpløst utdatert.

//Svein
                      Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• L4ss3
                        • Jul 2005
                        • 23

Originally posted by sskogen
                        trex450xl er vel litt større enn zoom, men ikke mye, og er en vesentlig bedre maskin. Ecoene var kanskje banebrytende da de kom, men har blitt håpløst utdatert.

//Svein
                        Hehe 5 cm, men kanskje det får bli en T-rex da..
                        Hvis ikke noen andre vet om noe fine elektriske ;D

Comment

• TomV
                          • Aug 2002
                          • 49

Mikado logo

Vurder Mikado Logo 10. Da får du et meget bra heli, stabilt og robust. Selges i Norge av Thorbjørn og Kåre seilflysport, og mange steder i utlandet. Lykke til!
                          TomV

Comment

• ThomasB
                            • Aug 2004
                            • 1305

men lgoen er endel dyrere i innkjøp i dyrere deler til de enn det er til eco. eco begynner nok å bli gammeldags, men flyr likevel bra med eCCPM setupet. og den er jo en gooood del større enn t rex da.... bladene er 47 cm lange hver, mener den jeg hadde var 107 cm i rotordiameter jeg. med en 550 size motor blir det bra med futt i den, den er såvidt mindre enn en 30 size.
                            www.airheads.no

Comment

• tahustvedt
                              • Feb 2004
                              • 4601

Moss Hobby kan skaffe Eco 8 og deler i følge en mail jeg fikk fra de i dag.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe en nå, skal forhøre meg mer hos Moss Hobby. Har passende batteri fra flyet mitt, 2 stk. 4S 4000 mAh (og snart 2 stk 4S 2500). Har leita etter brukte eksemplarer til salgs med finner ikke noe. Kommer nok til å lage noen nye deler selv.

Comment

Working...