Announcement

Collapse
No announcement yet.

To spørsmål om Zoom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • To spørsmål om Zoom

    Hei,

    Var akkurat ute å fly med min zoom og det dukket opp noen spørsmål Jeg benytter TP 2100 batteri, Futaba GY240, HS-56 og HS-50 på halen. Jeg har en headspeed på ca 2100 rpm på normal og 2300 på idle 1. Skal kanskje legge til at min zoom er modifisert til å benytte belte-drev.

    Jeg har ett inntrykk av at når spenningen faller på batteriet har helikopteret en tendens til å vri seg når jeg stiger "kraftig". Jeg benytter HH på gyroen. Uten at jeg har prøvd antar jeg at jeg ikke vil klare å holde kontroll på helikopteret dersom jeg gir "full gass". Jeg har endret på gain, men det har relativt liten effekt, annet enn at halen blir mer "nervøs".

    Noen som har noen forslag ??

    Kun i test, ved at jeg holdt zoom'en, opplevde jeg også at når jeg kjørte helikopteret i idle 1, låste pitch-servoen seg i negativ stilling. I mitt hode kan de se ut som at dette skjer pga. at jeg holder helikopteret og gir full negativ pitch. Dette blir muligens for mye for servoen til at den klarer å skyve pitch-armen oppover. Når jeg kutter motoren, og prøver pitchen igjen fungerer alt normalt.

    Virker dette rimelig ???
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

  • #2
    høres ut for meg som om du ikke får nok strøm til servoer og gyroen gjennom BEC utgangen på ESC'en din.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Jeg benytter en kontronik Jazz 40-6-18. Burde være god nok ESC for dette heliet !!
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        den er sikkert nok til motoren, men gir den konstant nok til å drive 4 servoer pluss gyro i tillegg? jeg ville koblet til ett lite 4.8 volt batteri til mottakeren og prøvd å kjøre servoene derrfra først for å utelukke det som en mulighet
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          krontronik 40/6/18 cutting out - RC Groups

          Comment

          Working...
          X