Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera #36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by stiano23
    Ja det er godt mulig at senderen setter begrensninger, men ikke for meg enda (tror jeg)? Er det pitch kurver og sånt du mener med justeringer som mangler?

    Eneste jeg bekymrer meg litt over er temp på motor! Noen som vet hvor jeg kan få tak i kjøleribber??Den lokale sjappa hadde ikke noe som passet..

    Lader li-po pakkene med medfølgende lader i vaskehallen på jobben. Funker greit så langt. Stopper når helien begynner å miste "futt" og dreier mot klokka . Da er det på 9,4-9,8 volt, og det er vel langt nok ned. Noe under 3 v pr celle er vel fy-fy...
    Bør vel helst være forsiktig med batteriene ja, muligens sette på en batterialarm. Hvis spenningen er på 9.4-9.8 etter flyging så har den vel vært langt under 9v under flyging. Hvis jeg flyr mine batterier til 9v så ligger de på ca 10.5 etterpå. Jeg har veldig lyst på et sånt et selv, driver å leter etter billige plasser å kjøpe det!
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #32
      Originally posted by stiano23
      Ja det er godt mulig at senderen setter begrensninger, men ikke for meg enda (tror jeg)? Er det pitch kurver og sånt du mener med justeringer som mangler?

      Eneste jeg bekymrer meg litt over er temp på motor! Noen som vet hvor jeg kan få tak i kjøleribber??Den lokale sjappa hadde ikke noe som passet..

      Lader li-po pakkene med medfølgende lader i vaskehallen på jobben. Funker greit så langt. Stopper når helien begynner å miste "futt" og dreier mot klokka . Da er det på 9,4-9,8 volt, og det er vel langt nok ned. Noe under 3 v pr celle er vel fy-fy...

      Hei
      Har selv lett etter kjøleribber, men har ennå ikke funnet noen som leverer til denne størrelsen. Jeg kjøpte en kjøleribbe med montert vifte, demonterte viften og satt kun den på helien, slik at den blåser konstant på motoren. Har ikke målt tempen, men motoren kan ikke bli varmere ivertfall

      Ver obs på å sjekke volt på hver enkelt celle ganske hyppig. Dersom du får ubalanse i cellene så gjør den originale laderen bare vondt verre. Kjøp deg en 12v eller 220v Li-Poly lader med balanserer. Da sikrer du lang levetid på batteri pakkene dine.

      MVH
      Anders

      Comment


      • #33
        hei

        har noen av dere prøvd å loope denne? eller flydd inverted?. er lit spent på hvordan det funker. Er det egentlig så godt egnet til acro da?

        mvh Gard
        Gard Haug
        T-rex 600n Pro
        DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

        Comment


        • #34
          Walkera #36

          Heisann! Jeg har som tidligere nevnt en Walkera #36, som jeg har oppgradert med børsteløs motor, Li-Poly batteri og ny gyro. Helikopteret fungerer fremdeles veldig bra (til mitt formål), og til prisen syntes jeg det har vært veldig bra. Med standard-oppsett er dette helikopteret helt ubrukelig (2005-mod), og vil ikke engang lette fra bakken. Etter noen justeringer på pitch, lettet det, men det var dårlig løft, og flyvetiden var kanskje 1 minutt. Men, som sagt - nå er den veldig bra.

          Jeg hadde samme problemer med kjøling som dere tydeligvis har. Jeg har sett "skrekk-eksempler" på web med Walkera motorene, og en av disse hadde smeltet og rett og slett falt av helikopteret mens det var i lufta. I allefall var det en påstand! Uansett - motoren min (180L) blir vanvittig varm, og jeg turte ikke fly mer enn et minutt eller to i strekk før jeg måtte sette det ned (innendørs). Utendørs takler det lengre flyginger - men det krever jo at det ikke blåser noe særlig. Hvis dere har den minste motoren, så er det en 20mm ribbe dere trenger, jeg fant en hos Moss Hobby til 80 kroner. Jeg vet ikke hvor bra den er, men ribba blir veldig varm, så den leder i allefall noe varme bort. Motoren er fremdeles varm da - men det er mulig disse motorene er beregnet for sterk varme..?? En venn av meg har en T-Rex med en annen type motor (vet ikke hva slags merke det er), men den blir ikke i nærheten like varm... Så - jeg har bestemt meg for å bare kjøre på, så får den ryke om så er - da blir det i såfall ingen Walkera-motor på meg neste gang!

          Jeg har forresten en sterk hylelyd fra mitt helikopter...jeg mener den har vært der lenge (har ikke flydd så ofte med dette pga. problemer med å finne sted å fly), men jeg tror den har økt noe i styrke. Er det andre som erfarer slike lyder fra sitt Walkera? Jeg mistenker at kanskje tannhjulene lager noe av denne høyfrekvente lyden...evt. motoren kanskje. Er det forresten noen som er erfaringer med andre typer motorer på dette helikopteret? Skulle vel ikke være noe i veien for å sette inn noe annet såklart. Hva med annen fjernkontroll - noen som har testet dette helikopteret med en litt mer avansert modell? Hvordan fungerer det i såfall? Og - til slutt - er det noen som har gjort akrobatiske øvelser med dette helikopteret (av den frivillige typen akrobatikk)?
          Last edited by RonnyL; 29-03-06, 10:50.

          Comment


          • #35
            Heisann

            Kjøleribber er bra, det sikrer lengre levetid for motoren. Jeg har flydd minst 20 batterier med min walkera motor inne i idrettshall uten kjøleribbe uten problem, men jeg har latt motoren kjøle seg ned litt imellom batteri bytte.
            Den hylelyden som du beskriver skal du være forsiktig med. Det kan være tegn på at motoren er gåen eller som du sier et kulelager som er ødelagt. Jeg vil anbefale deg å finne ut hvor lyden kommer fra slik at du unngår ubehagelige overaskelser i luften...
            Jeg vil absolutt anbefale deg å gå over til en mer avansert sender, da du får mye flere innstillings muligheter bl.a. med pitch/throttle curver, mulighet til å lage egne program, servo/gyro justeringer m.m. Funksjonene kommer selfølgelig an på hvilken sender du velger.
            Akrobatikk har jeg ikke prøvd så mye på, men jeg dro den i en loop når vi hadde 1 meter snø for et par uker siden, og det gikk fint

            MVH
            Anders

            Comment


            • #36
              2000?

              Gratulerer med loopen Anders. Har og den hylelyden fra modellen, men klarer ikke å lokalisere problemet. Har du peiling på hva som er gunstig rotorhastighet?
              2000rpm?

              Comment


              • #37
                Originally posted by walkera
                Gratulerer med loopen Anders. Har og den hylelyden fra modellen, men klarer ikke å lokalisere problemet. Har du peiling på hva som er gunstig rotorhastighet?
                2000rpm?

                Hei
                Jeg vil anbefale deg å løsne motoren, dra den litt frem slik at den ikke er i kontakt med drevet og skru den fast igjen. Start opp motoren. Dersom det er den som lager lyden så vil du høre det da.
                Noe annet blir vanskelig å tippe seg fram til...
                Ang rotor hastighet så har sikkert andre mer erfaring enn meg, men jeg kjører på ca 85-90 % av maks på min børsteløse motor. Ved lavere turtall enn det så jobber motoren for tungt...

                MVH
                Anders

                Comment


                • #38
                  Halloen!

                  Opps det er vist eit walkera 36# på vei

                  Men har noen spørsmål da heliet kjem i måro.

                  Vil gyroen på bilde passe på dette helikopteret?
                  [IMG]http://www.greatwings.no/contents/media/gyro_pg03[1].jpg[/IMG]

                  Og vil denne servoen passe fint på halen? Er jo bra sterk.

                  Har funnet kjøleribbe til den børsteløse motoren, men vill hitec hs-55 passe til pitc regulering og elevator osv?

                  Comment


                  • #39
                    gyroen passer sikkert. er den samme jeg bruker på dragonfly4. Servoen vet jeg ikke. må få høre hva erfaringene dine blir med denne. har du kjøpt komplett pakke med sender.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #40
                      jepp, helt komplet. men veit at serveone på denne er ikkje heilt gode....
                      er same servoen som sit i dragonfly 4....
                      Fekk med ein bedre lipo lader ein den orginale dei sender.
                      har jo 2stk Dragonfly 4 no som bare står å støver ned da dei venter på deler.
                      har lest at på den radioen må du bytte ut batterine kvar time for å ikkje få trøbbel med signal osv. Vil walkera z400 rotorhode deler passe på dette helikopteret?
                      Last edited by walkera 36#; 05-10-06, 15:45.

                      Comment


                      • #41
                        walkera

                        Hei du !! har du nettsiden til det selskapet i hong kong hvor du kjøpte heli av kunne tenke meg å ta en titt på siden ser du!! hilsen walkera eier

                        Comment


                        • #42
                          Newbie på Walkera 36

                          Jeg er helt fersk i gamet må jeg si - har flydd modellfly for noen år siden, og har bare èn velykket landing på hjulene og ingenting gikk istykker!

                          Da har jeg kjøpt meg en oppgradert versjon av Walkera 36. For en nette sum av 2598,- (syns ikke det va gale) med børsteløs motor, fjernkontroll, og li po batteri. 11.1volt og 1250 mAh. Heiv orginalladeren til H og kjøpte en skikkelig lader for li po (balansert) Kjøpte i samme slengen et 2200 mAh lipo. FMS flysimulator ble med i sekken i samme slengen( Kan nevne at det va lurtj a!)

                          Dag 1: Innkjøp, Startet trening på FMS på pc`n
                          Dag 2: Koble til batteri bare for kosens skyld: endte med at ledningene blei så varme at kontaktene smeltet. Jeg følte at jeg hadde gjort noe dumt. Trening på FMS
                          Dag 3: Leverte inn drit`n til sjekk og reparasjon. Ingen problem sa butikken - dette fikser vi i løpet av et par dager.
                          Dag 4:FMS
                          Dag 5: Walkera ferdig og hentes. Fartsregulator hadde tatt kveld sa han, og satte inn ny og testet.
                          Dag 6: Nå va jeg så klar at jeg bare måtte starte opp! På stuegulvet - skal bare starte opp hadde jeg tenkt. Johoo! Det løfter seg akkurat som i FMS, kjempedigg - lit lite plass i stua tenkte jeg og landet fint på gulvet igjen - må stilles inn, men det tar jeg ute tenkte jeg.
                          Så kommer madammen inn i stua og vil se at jeg flyr Og jeg som hadde tenkt å pakke sammen.... Ok da sier jeg og fyre opp igjen - halvmeter over gulvet svever det fint - trekker litt i en retning mot veggen- jeg får litt panikk og slakker momentant av på gassen - der lander det med et brak i gulvet og treffer samtidig veddunken med hovedrotoren...... dt blei en liten bulk i den kan man si-
                          Dag 7: Nye deler kjøpes inn (litt flau der jeg står i butikken hehe) 3 timer senere var mainshaft og rotorblad byttet.Styrten kostet ca 150 kr - ikke gale.
                          Dag 8: Det er i dag - 22.12.06 Hadde tenkt å sette i batteri for å se at det sviver - det blir å prøve å stille det inn litt i dag ,- men ute

                          Comment

                          Working...
                          X