Announcement

Collapse
No announcement yet.

gyro ms44

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det virket kanskje vel optimistisk det forrige innlegget mitt men jeg mener å ha god kontroll på resten av oppsettet nå. Slarken ligger i slider/bladholdere og det får jeg ikke gjort noe med, derfor forventningene til ny alu-hale.
    Til tross for det kan jeg nesten bare glemme halen nå etter bytte fra pg-03 til ms-044. Det er noe jobb å sette den opp men når det er gjort er det vel verdt bryet.

    Comment


    • #17
      skal prøve å svare så godt eg kan er jo fersk på detta ,men hjelpen her fra har vert veldig bra

      fra gyroen er der tre uttak en til servo,gain og rudder.
      gain går til kanal 5 på mottakeren (electron6)
      rudder går til kanal 4 på mottakeren,og servoe ledningen går i lag med haleror servoen som er en hs-50.

      rotasjonen er mere en bare drifting, men er ikke helt snurrbass.

      har sett på halerotor bildet ditt, og det ser helt likt ut,så det skulle vere i orden. får jo veldig bra utslag begge veier.

      når det gjelder senderen så har eg EPA på 100%
      gyrogain nå på 0%.

      det er på mottakeren eg har 50% gain/delay.

      når det gjelder normal mode ell hh,der tror eg kansje problemet mitt er.
      når eg forandre gyrogain på sender over fra 50% og oppover da er eg vel i hh mode.når eg ligger under 50% så er eg i rate mode..
      er det feil forstått?

      batteriet er et evo20 1800mah.med 420 motor ja.
      kansje eg skal forandre litt på pitch og throttelcurver
      har du et bedre forslag til 5 punkt oppsett.

      alt er justert etter throttel stikke er i senter, så når du har stikka helt i bunn så er ikkje rotorblada helt rette,men det er vel riktig?

      Comment


      • #18
        Går kanal 5 på senderen din på bryter eller potmeter? Går den på bryter kan du i så fall sette EPA til 25% og 75% på kanal 5 og begynne der. Da har du 50% gain i begge modes
        det er på mottakeren eg har 50% gain/delay.
        Er det på gyroen du mener? Sett den da til 0, den fungerer bare som delay når du har koblet gainkabelen til mottager.
        når eg forandre gyrogain på sender over fra 50% og oppover da er eg vel i hh mode.når eg ligger under 50% så er eg i rate mode..
        er det feil forstått?
        Det er riktig.
        Hvis rotorturtallet er for lavt og du bruker veldig grov pitch så får halerotoren for lite turtall til å holde igjen. Jeg har 80% trottel i hover, ca 50% pitch på kurven.
        Du bør ha litt negativ pitch med stikka i bunn.

        Comment


        • #19
          EPA på kanal 4 styrer rotasjonshastigheten, la denne stå på 100%
          EPA på kanal 5 styrer gain som Per sier og 25/75 er et bra utgangspunkt.
          Kanal 5 har vel kanskje en bryter det står "gear" på eller aux1?
          Obs, på en del sendere der du stiller gain med EPA blir gyrogain=0 om du setter verdien til akkurat 50%.

          Hvilken pinjong har du på motoren? Haleproblemene er ikke relatert til rotorhastighet om du har 13T for jeg kjører det samme på XLen og startet med den kurven fra Trextuning og har ikke dine problemer.

          Har gyroen noen led som viser om den er i HH eller rate?

          På 401en jeg bruker lyser det fast rødt i HH. På den ene Rexen har jeg gyroen på kanal 5 og stiller EPA (Eller ATV som JR kaller det) fra -100 til 0 for rate og 0 til 100 for HH.
          På kanal 7 som jeg bruker til gyro på XLen stiller jeg gyrogain mellom 0 og 50 for rate og 50 til 100 for HH. Det gjelder å kjenne sitt utstyr, det finnes mange varianter.

          Comment


          • #20
            Kommer innpå en liten tur til.
            Les gjennom denne: http://www.hitecrcd.com/Support/How%...ro%20setup.pdf og - igjen - vær obs på det om revo miksen.

            Comment


            • #21
              har Epa på kanal 4 på 100%
              har epa på kanal 5 på 25/ 75,har vel egentlig prøvd begge to for får ikke den bryteren til å switche.

              gyroen indikere ikkje noe om den er i hh mode eller rate mode.
              hvilken pinjong som er brukt er eg ikkje helt sikker på da må eg ta av å se litt først.
              tror eg får vente litt med å trykke mere på det før eg tørner helt på det.
              skal se på de gode tips eg har fått.

              tror eg får finne noen fysisk som kan hjelpe,har grubla på det i alt for mange timer.

              er vel ikke noen som holder til på vestlandet som har lyst på en besøkende

              til tintin:
              du holder vel til på østlande

              Comment


              • #22
                Bare så det er dobbelt (eller trippelsjekket) du har mulig EPA fra 0-100 ikke
                -100 til 100?

                Velkommen i gruble klubben

                Gjorde selv en stor tabbe den gang jeg gikk fra FP til Rex og ny JR radio.
                Fulgte mange gode råd men koblet dem ikke sammen rett med bruksanvisningen så jeg endte med å koble til gyroen på kanal 5 og stilte følsomheten via radioens meny for gyro gain uten å fundere på at den selvsagt bare virker på kanal 7....hjalp lite hvor mye jeg enn stilte

                Ja dessverre(?) jeg er nok litt langt unna, så jeg er redd jeg ikke får sett på det men det er da mange heli flygere vestpå...

                Mener det er Svein (sskogen) her som er bra på din radio, kan være noe der vi har oversett....

                Comment


                • #23
                  hehe gruble er kjekt det men ikke alt for mye
                  sjekka epa at den går fra o-100
                  sjekket den switchen på gear men sjedde ingenting der also.

                  så da leste eg eg gang til gjennom bruksanvisnigen og fant noe om kanal 7 hadde noe med gyroen å gjøre visst eg oversatt rett da?

                  "the gyro settings control the output at reciver ch7"
                  betyr det senderen min eller mottakeren min?, som berre er en 6 kanaler?
                  kanal7 der får eg til å sette påå to verdier men på kanal 5 får eg ikke sette opp mere enn en verdi.men det var om den hadde noe med gyroen å gjøre..hm..

                  rvmx mikseren har eg lest litt om og verdier på den har eg prøvd litt,men tror ikke det er problemet.

                  hva er vanlig ca verdier på det?

                  ellers venter eg på en ekspert som skal hjelpe til så da får vi se,den dagen det skjer

                  Comment


                  • #24
                    Du skal ikke ha noen rotor/hale mikser med en HH gyro.
                    Enten så er det slik at du justerer for den posisjonen bryteren står i, dvs sett den på null juster inn gain for enten HH eller rate og så til pos 1 og tilsvarende for andre moden.
                    Eller du må velge på skjermen hvilken pos du justerer for.

                    Ja kanal 7 har ofte med gyro å gjøre men bare om du har en mottaker med 7 kanaler eller mer. Om ikke som i ditt tilfelle så har man den på kanal 5 og må da passe på å justere på den, men dette var du vel i mål med.

                    Har du ikke en bryter som er knyttet til kanal 5?
                    Prøvd å flippe den mens du er inne på justeringen?

                    Comment

                    Working...
                    X