Unconfigured Ad

Collapse

WayPoint W-084 vs Hitec HS-56

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

WayPoint W-084 vs Hitec HS-56

Hei,

Noen som kjenner til hva som er best å bruke på en Trex 450 XL (ccpm)
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Jeg vet ærlig talt ikke hva som er best til trex(har ikke fått testet enda), men hs-56 er mye raskere enn wp servoen, vil også anta at den er noe mer presis/finere oppløsning. Om du skaffer hs-56 så må du montere to av de fra undersiden, hvis ikke får du ikke på canopyen. Jeg er ihvertfall godt fornøyd med hs-56 som servo. Tror forresten IMPX.no har noen av de beste prisene på hs servoer for tiden. I hvert fall da jeg sjekket opp litt rundt servoer for litt siden.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Ser at akslingen på HS-56 er litt lengre mot midten av servoen sammenlignet med Waypoint servoene. Mulig denne passer bedre.

Når det gjelder priser så ser jeg at www.rotorsport.no har hs-56 til 229,-. Mens IMPX selger disse for 275,-.
      - Erik -

Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Waypoint 084 funker helt fint men du må file litt i ramma da den er 1 mm eller så for lang (24 mm mot Hitec 23mm). Hitecen har ulempen at den har 2 skruehull og Align rammene er laget for 1 i senter som WP og f.eks. Align servoene har.

HS56 er da ikke noe raskere, så vidt jeg kan se er begge på 0.12 sec og WP servoen er sterkere. (1.5 mot 1.2)

Der det er noe å hente er kanskje styrken på drevene. Bare plast i WP og karbonit (hva nå det er) i Hitec. eCCPM ser ut til å ha en stor ulempe og det er at servodrevene på cyclic servoene ryker svært lett, også Hitec.
        På XL'en min har jeg byttet 3-4 sett. 1 røk da bladene så vidt touchet bakken. Dvs eneste skade på heliet var at plasten på bladtuppene gikk, fikset med tape + at 1 sett servodrev røk. På X'en har jeg kun tatt 1 drev tross flere ordentlige krasj. (Align servoer)

WP servoen er som Hitec, for høy så også denne tar i canopyen om man ikke enten monterer dem fra baksiden eller invertert.

Om den ene er mer presis eller ikke skal jeg ikke si noe om men jeg har nå i allefall ikke noe problem med at mine ikke er presise nok til eCCPM bruk.
        Har også WP på halen (060BB) på begge og de funker fint sammen med GY401 på begge maskinene.

Comment

• ehaga
          • Feb 2005
          • 1173

Når det gjelder invertert montering av servoene. Etter det jeg kan forstå blir da linkene ulik lengde. Har dette ingen betydning ??

Hvorfor skulle Align egentlig lage så lite canopy. Finnes det noen som er større som passer ?
          - Erik -

Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Canopyen passer fint med Align sine servoer som er lavere men ja det er litt rart de ikke har gjort dette anderledes med tanke på at de selv markedsfører Hitec i Taiwan.

Nei linkene kan ikke ha ulik lengde. De må være en aning lengre enn ved "rett" montering men både servohorn og p/p armen skal stå loddrett i nøytral fortsatt. Mister kanskje en aning kraft i ene retningen men det blir ingen rare koblinger og jeg har ikke merket noe til evt krafttap.
            Linkene kan godt sitte lengre inn på servohornet også om man vil sålenge bege sitter like langt fra senter, gir mindre følsom cyclic. (men bedre å ta den ned med radioen vel)

Ellers så jeg en fin løsning for å gi plass, splitt canopyen mellom mast og vindu, sett inn en flik av det man har skåret bort av kantene så blir den litt bredere. Vindu bør selvsagt tilpasses etter utvidelsen.

Comment

• sskogen
              • Feb 2005
              • 403

Disclaimer: Jeg har ikke selv t-rex
              disclaimer2: Jeg har ikke sett på waypoint-servoene

Men, det er mulig at e-flite S75 vil passe bedre. Fysisk er denne utvendig velig lik hs-55, men den er coreless, og virker på mange måter mer solid. Har en sittende som styreservo i en mini-t pro, og den har null problem med å "overleve" der (og jeg kjører den IKKE snillt), og servoen er dønn nøyaktig, noe som selvfølgelig har endel å si når den skal brukes i heli.

//Svein
              Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• sjaa
                • Feb 2006
                • 601

Waypoint er ikke anbefalt på 6v

Hei..

Jeg har waypoint selv, og de fungerer utmerket. Det var litt filing og tilpasning ved montering, men ellers bra.

Jeg skulle i går sjekke muligheten for å kjøre separat 6v BEC på min rex, og fant da ut at Waypointservoer ikke anbefales å bruke på 6v.
                Mvh
                JoE
                Agder Modellflyklubb

Comment

• Psyko-lefse
                  • Feb 2004
                  • 1438

Har selv bestemt meg for og oppgradere mine HS-55 til HS-65Hb. De nye Hitec-servoene har fått mye skryt på utenlandske forum, og den passer nå bedre til Trex'en enn hva HS-56 gjorde. Sies også at den sentrerer bedre
                  Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Hvorfor passer de bedre enn 56'ene?

Undrer fordi jeg ser mine Align servoer begynner å sentrere dårligere og jeg hadde egentlig tenkt å erstatte dem med WP'er som jeg har i XL'en men funderer også på om jeg skulle gått til Hitec etetrsom så mange er fornøyd med de.

Hva er fordelen med 65ene fremfor 56ene?

Comment

• Psyko-lefse
                      • Feb 2004
                      • 1438

Originally posted by Tintin
                      Hvorfor passer de bedre enn 56'ene?

Undrer fordi jeg ser mine Align servoer begynner å sentrere dårligere og jeg hadde egentlig tenkt å erstatte dem med WP'er som jeg har i XL'en men funderer også på om jeg skulle gått til Hitec etetrsom så mange er fornøyd med de.

Hva er fordelen med 65ene fremfor 56ene?
                      Siden jeg ikke har erfaring med noen av delene lar jeg han her snakke for meg
                      RC Groups - the most active Radio Control model community: electric and fuel rc airplanes,rc helis,rc boats and rc cars. Features discussion forums, blogs, videos and classifieds.

utifra den tråden den ser det ut som de er raskere, sterkere, man trenger ikke modifisere de, og de tåler en smell med tanke på girene
                      Last edited by Psyko-lefse; 22-03-06, 15:20.
                      Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

Ok, de har ikke det ene festet som 56'en har men de er like lange som WPene hvilket vil si at i en std XL ramme og min cf ramme som må man file bort ca 1 mm ramme for å få plass.
                        Litt sterkere enn WPen, 1.6 mot 1.5 på WP.

Eller den nye WP092

Comment

• Psyko-lefse
                          • Feb 2004
                          • 1438

Er mange muligheter ja, sikkert en god servo den WP også. Men nå er jo jeg en Hitec-fanboy, så da blir det nok HS-65 på meg
                          Dessuten har jeg hatt litt dårlig erfaring med waipoint, hadde 4(!) W-084 som brente opp en etter en, uten noe overbelastning eller noe slikt. Var nok en dårlig batch, men er no slik det går av og til, med alle merker.
                          Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Ja sånt skaper jo litt tvil. Jeg har 84'er på cyclic i XLen on 60'er på halane i begge + 84er til noe flygreier som dog har liten fartstid men alle funker.

Prøvde 6 volt kanskje ?

Comment

• Psyko-lefse
                              • Feb 2004
                              • 1438

Nei, de har alltid hatt 4.8V eller 5V, noe de skal tåle. En av de stod faktisk i en MS Hornet FP-helikopter da den røk, seff. da jeg hovret innendørs. Litt artig og se på egentlig, helikopteret bevegde seg bare sakte mot veggen, og før jeg fikk reagert og grepe fatt i det tok det borti

Ellers har de stått i forskjellige depronfly hvor belastning og vibrasjoner er minimale. En kompis jeg bestilte sammen med hadde akkurat samme problemet med sine, så er rimelig sikker på det var en dårlig batch. Tok det opp med Aircraft-world, men pga. "bevisets" stilling ble det ikke noe erstatning fra de.

Er dog kjempefornøyd med W-060, men holder meg unna de litt større fra Waypoint, da bruker jeg heller Hitec
                              Morten Smøraas

Comment

Working...