Unconfigured Ad

Collapse

Vektfordeling, Trex SE

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rogerer
    • Oct 2005
    • 100

Vektfordeling, Trex SE

Har en T-rex SE, men får ikke til å balansere vekten frem/bak i helikopteret uten å benytte ekstravekter (i form av 3 AA-batterier) i front.

Har ett Flightpower EVO 20, 3s1p 1800mah.

Noen tips? Andre som har dette problemet?
    R
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Batteri + mottaker fremme.
    Gyro bak (inni..?1)
    Esc på siden eller under.

Har du fullsize haleservo?

Comment

• rogerer
      • Oct 2005
      • 100

Batteri helt fremme på skrå fremover, gyro bak hovedrotor på festet for halen, mottaker i ramma bakerst (den veier jo zero), esc ved siden av motor. Omtrent som på bildene vedlagt. Hitec HS-50 montert på halen.

Har tre AA-batterier helt i front under lipo-batteriet for å akkurat holde helikopteret i balanse.
      Attached Files
      Last edited by rogerer; 10-01-06, 13:58.
      R

Comment

• rogerer
        • Oct 2005
        • 100

Slik har jeg bygget den: http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4921

Ser ikke ut som denne personen har problemer med vektfordelingen...
        R

Comment

• Tintin
          • Jan 2005
          • 4631

Hm, snodig, min med cf ramme balanserer fint men jeg har batteriet nede og mottaker der du har batteriet. Det burde ikke ha noe å si for jeg tror ikke det kommer mye lengre frem nede, i alle fall lite. På den annen side så er det så langt fra aksel du kommer den veien så det kan jo ha noe å si.
          På den annen side så er den plata du har det på ment for batteriet...og bedre der om man skal fly 3D.

Jeg tror Stephen har flyttet gyroen for om jeg ikke husker feil så har paddlerne hans slått den ned derfra en gang.

Men det er ikke mye å flytte på...

Last edited by Tintin; 10-01-06, 14:31.

Comment

Working...