Unconfigured Ad

Collapse

en liten tur i luften med rexen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Absolutt alle jeg har lest om har gjort som du. Registrert at motoren ikke begynner å spinne normalt, man stenger ikke av og vips så ryker esc'en.
    Nå har jeg ikke fundert ferdig på om dette er likt for børsteløse og børstemotorer men holder du igjen en børstemotor så vil strømtrekket gå i taket og da ryker nok escen før kablene smelter. (Har testet dette med en større elektromotor der smeltet børsteholderne slik at strømmen ble brutt.)

Det kan selvfølgelig være en esc feil. Om motorstyringen ikke funker så starter ikke motoren og vips...men klar gjenganger er at motor ikke starter, man stenger ikke av throttle, kjapt og skade er skjer.

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

mener det samme skjer med en børsteløs som med en børstemotor hvis du holder den igjen så trekker den sinsykt med strøm.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• Tintin
        • Jan 2005
        • 4631

Ja jeg vil anta det, det er i alle fall det som skjer om man f.eks. kjører lavt turtall og mye pitch, men jeg skal ikke være for bestemt om hvorfor motorene ikke går, om det er motor eller esc relatert.

Jeg har hatt motorer som ikke ville snurre etter nærkontakt med den lokale grusbanen men stengte av throttle umiddelbart når jeg ikke fikk reaksjon på gassen, blåste ut driten og kunne fly igjen.

Batteriet har ikke noe å si rent bortsett fra at det er det som skaffer strømmen men det er påfallende at flere har rapportert motorer som ikke starter eller så vidt snurrer med påfølgende røykdott fra escen.

Det er ingen mulighet for at du byttet om på polariteten?
        Last edited by Tintin; 01-02-06, 13:01.

Comment

• terry
          • Dec 2005
          • 28

bruker en sånn "dean" plugg mener det heter det, så det går ikke å ta feil av polariteten.
          får vel den nye 35Aesc i morra så da får eg prøve, får håpe den varer litt lengre enn en flytur

prøvde flere ganger å slå av og på men motoren hakket berre, så da eg til slutt var blitt temmlig lei hadde eg på litt gass for å se etter eventuelle feil og da kom den stygge røyken

men har en følese av at vis det først slutter å virke så,fikser vel det seg ikke uten at du fysisk skifter den.

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Jeg tror jeg hadde forsøkt å fastslå om det er motoren før du prøver for hardt med den nye esc'en. Tror i alle fall 1 av de jeg leste om brant den nye esc'en også...

Comment

Working...