Sitter og kikker rundt på nettet etter alternativer for større elektrohelier. Man finner jo bra mange bra kits for konvertering fra glow til elektro (E-Raptor) og mange gode 'ferdige' helier (la meg her nevne den store drømmen: MA Ion-X)
Det er et par ting som slår meg: Motoranleggene er (for meg som har en T-Rex på 3s) som om Titanic ville hatt elektrisk start - i 30-50 volts-klassen...
For å kjøre disse trenger man motorer, batterier og ladere som er, ja la meg si, litt i overkant for den vanlig dødelige...
Man gir fort 10-12 store for et par 10s-pakker, og da har man ikke montert helikopteret en gang... _Må_ man kjøre disse på så vanvittig mange celler eller finnes det noe for meg som foreløpig bare er en "sport-flyer" på 5-6s?
Ville en Ion for eksempel være takknemlig for 5-6s?
Vet om to interessante nyheter som står på kanten til lansering om ikke lenge:
- en ca. 30 size T-Rex. Ryktene sier at den vil få en god pris.
- en 50 size elektro 3D-maskin fra Miniature Aircraft, foreløpig under navnet "Proton", 3. versjon under testing nå. Ryktene sier at den er fornøyd på 6-8s setup.
Hvis noen ville komme med kommentarer/innspill blir jeg fornøyd...
Det er et par ting som slår meg: Motoranleggene er (for meg som har en T-Rex på 3s) som om Titanic ville hatt elektrisk start - i 30-50 volts-klassen...
For å kjøre disse trenger man motorer, batterier og ladere som er, ja la meg si, litt i overkant for den vanlig dødelige...
Man gir fort 10-12 store for et par 10s-pakker, og da har man ikke montert helikopteret en gang... _Må_ man kjøre disse på så vanvittig mange celler eller finnes det noe for meg som foreløpig bare er en "sport-flyer" på 5-6s?
Ville en Ion for eksempel være takknemlig for 5-6s?
Vet om to interessante nyheter som står på kanten til lansering om ikke lenge:
- en ca. 30 size T-Rex. Ryktene sier at den vil få en god pris.
- en 50 size elektro 3D-maskin fra Miniature Aircraft, foreløpig under navnet "Proton", 3. versjon under testing nå. Ryktene sier at den er fornøyd på 6-8s setup.
Hvis noen ville komme med kommentarer/innspill blir jeg fornøyd...
Comment