Unconfigured Ad

Collapse

30-90 size elektrohelier

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • northwood
    • Nov 2005
    • 588

30-90 size elektrohelier

Sitter og kikker rundt på nettet etter alternativer for større elektrohelier. Man finner jo bra mange bra kits for konvertering fra glow til elektro (E-Raptor) og mange gode 'ferdige' helier (la meg her nevne den store drømmen: MA Ion-X)

Det er et par ting som slår meg: Motoranleggene er (for meg som har en T-Rex på 3s) som om Titanic ville hatt elektrisk start - i 30-50 volts-klassen...
    For å kjøre disse trenger man motorer, batterier og ladere som er, ja la meg si, litt i overkant for den vanlig dødelige...

Man gir fort 10-12 store for et par 10s-pakker, og da har man ikke montert helikopteret en gang... _Må_ man kjøre disse på så vanvittig mange celler eller finnes det noe for meg som foreløpig bare er en "sport-flyer" på 5-6s?

Ville en Ion for eksempel være takknemlig for 5-6s?

Vet om to interessante nyheter som står på kanten til lansering om ikke lenge:

- en ca. 30 size T-Rex. Ryktene sier at den vil få en god pris.
    - en 50 size elektro 3D-maskin fra Miniature Aircraft, foreløpig under navnet "Proton", 3. versjon under testing nå. Ryktene sier at den er fornøyd på 6-8s setup.

Hvis noen ville komme med kommentarer/innspill blir jeg fornøyd...
    Last edited by northwood; 26-01-06, 17:22.

• ehaga
    • Feb 2005
    • 1173

Har du sett på Xmode sine Roxxter (http://www.xmode.no/default.asp?Kat_...7&Vare_ID=6824)

Disse skal fly veldig bra. Kjenner ikke til hvordan de settes opp i forhold til batteri.
    - Erik -

------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• northwood
      • Nov 2005
      • 588

Har sett på de større elektromaskinene på X-Mode, men jeg synes ingen av de tiltaler meg like mye som f.eks. Ion.

Jeg tror aldri jeg hadde blitt fornøyd med en Roxxter. Syns hverken den er særlig pen eller har noe særlig prestisje over seg... Men den er nok absolutt en flott maskin likevel!
      Last edited by northwood; 26-01-06, 22:13.

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

har sett roxxter live, sammen med en ION live. ville nok satsa tysk selv men.....
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

• northwood
          • Nov 2005
          • 588

La nå ikke dette bli en XX mot YY, jeg er egentlig mer interessert i om hvilke batteri-setups de store har som minstekrav.

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Mulig det er nye ting på gang snart nå....
            Align har akkurat lagt ut en 75A Heli ESC

Comment

• Psyko-lefse
              • Feb 2004
              • 1438

Blir spennende og se hva Align kommer ut med ihvertfall
              De skulle komme med en 50-size også?
              Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Det har vært vist bilder av noe slikt ja men det svirrer rykter om nitro også.
                Tror nok det dukker opp en større el maskin ganske snart. Er visst nevt noe om lansering på en nært forestående messe.

Comment

• Psyko-lefse
                  • Feb 2004
                  • 1438

Ja, fikk med meg det.
                  Blir ihvertfall kos med en Trex 30-size.
                  Bare sørge for og vente til V2 kommer før man kjøper den
                  Morten Smøraas

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Ja det har jeg lært nå...

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Min Eco8 er ca 30-size og er en rakett på 4S, men det er ikke det beste helikopteret i klassen. Century Swift flyr fint på 6S ihverfall: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=479636

Førstegangsinnkjøp er dyrt desverre. Jeg bruker samme batteripakker i fly og helikopter og sparer derfor litt penger for hver ny modell jeg kjøper.

Comment

• northwood
                        • Nov 2005
                        • 588

Originally posted by Psyko-lefse
                        Ja, fikk med meg det.
                        Blir ihvertfall kos med en Trex 30-size.
                        Bare sørge for og vente til V2 kommer før man kjøper den
                        Vente på V2? Sludder! Her i gården vil en større etterfølger av T-Rexen bli kjøpt uten å en gang ha sett den. Har veldig høye forventninger til den!

De første bildene viser også at den ihvertfall har metall-hode.
                        Attached Files

Comment

• _Bonus_
                          • Mar 2005
                          • 96

hupp...hvor kan jeg lese litt om den 30 size t-rex'en ?

/_Bonus_

Comment

• northwood
                            • Nov 2005
                            • 588

Originally posted by _Bonus_
                            hupp...hvor kan jeg lese litt om den 30 size t-rex'en ?

/_Bonus_
                            Foreløpig ingen plasser! Den har ikke blitt offisielt lansert, men nyhetene dukker som regel ganske kjapt opp i denne tråden på RCGroups: http://www.rcgroups.com/forums/showt...=7#post5110694

--

Nye rykter fra samme tråd sier at Align lager en film som skal vise hva maskinen er god for som skal være tilgjengelig ved release. Det kan altså ikke være fryktelig lenge til!

Åååh, jeg gleder meg som den ungen jeg fremdeles er!

EDIT: selv om tråden er fullstendig avsporet fortsetter jeg å legge ut litt om den nye T-Rexen etterhvert som jeg får vite mer.
                            Last edited by northwood; 28-02-06, 22:05.

Comment

• Theodor
                              • Nov 2001
                              • 510

Jeg gleder meg også til T'Rex oppfølgeren kommer fra Align

I mellomtiden skal jeg høyst sansynelig teste E-kit til Raptor 50 fra MS composit. Hvem har ikke en Raptor 50 liggende?

Theodor Bastberget

Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                              http://www.modellhelikopter.no

Comment

Working...