Unconfigured Ad

Collapse

Trex 450 SE og hitec hs56

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaare
    • Aug 2004
    • 20

Trex 450 SE og hitec hs56

Heisann karer (og damer)

Har akkuratt gitt meg selv en slags "gratulerer med et nytt år" gave, og slik fått i hus en Trex 450 SE.

Førsteintrykket av settet var veldig bra, og det er veldig forseggjort..
    Men.... Sliter litt med å finne ut av hvordan jeg skal få montert servoene mine, så er det noen som sitter med samme konfigurasjon, som kan forbarme seg over meg og enten sende meg en link til noen fine close-ups av moneringen, eller evt ta noen bilder av sin egen rex, og sende meg på mail (kaare.nilsen(at)gmail.com) ?

på forhånd takk
  • esmel
    • Dec 2004
    • 2830

Er det CCPM utgaven?

Jeg har hs-56 i mitt. Har bare montert de der de skal monteres, men da stikker de for langt ut til at canopyen passer.

Skal skru de inn fra andre siden i stede for da subber de ikke i canopyen. Det skal visstnok fungere.
    Skjønner du hva jeg mener?

Det krevde litt maktbruk å få de på plass, bare så det er sagt.
    Last edited by esmel; 29-01-06, 14:17.
    Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• box
      • Dec 2005
      • 53

Kansje du kann finne nåke her
      T-rex 450 V2
      X-Cell Gass
      Twister cp2
      JR 9X2
      E-Flite Ultimate FX 3D
      Yak 2,16
      CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

Comment

• kaare
        • Aug 2004
        • 20

Originally posted by esmel
        Er det CCPM utgaven?

Jeg har hs-56 i mitt. Har bare montert de der de skal monteres, men da stikker de for langt ut til at canopyen passer.

Skal skru de inn fra andre siden i stede for da subber de ikke i canopyen. Det skal visstnok fungere.
        Skjønner du hva jeg mener?

Det krevde litt maktbruk å få de på plass, bare så det er sagt.
        Litt kinkig å bruke makt på karbon ramme
        og så er det bare ett hull som er borret opp og ikke 2 som det trengs på festet til hs56,
        Men hvis jeg setter det inn bra baksiden må jeg da ta bort den "tappen" eller hva jeg skal kalle den som gjør det mulig å montere den stående, eller bør jeg bruke avstandsstykker e.l. og lange skruer ?

Comment

• esmel
          • Dec 2004
          • 2830

Ok, blir litt annerledes når det er snakk om carbon...
          Jeg har ikke gjort det selv enda, så om en bør bruke avstandssykke eller bare skru de inn har jeg ikke tatt stilling til. Vet heller ikke hvordan det ser ut i servobrønnen på carbonramma.

Kanskje tintin kan hjelpe til litt her....?

Og ja du må nok fjerne de ørene som står opp på servoen ja.
          Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Det som er avgjorende for hvordan de skal staa er at linkene blir saa loddrette til swashen som mulig.
            SE rammen har vel store nok aapninger til disse servoene i motsetning til den forste karbonramma men du maa borre for feste ja. Saa er servoene ganske hoye saa linkene maa festes paa innsiden av servohornet.

Tror du lett finner biler baade paa Runryder og RCGroups.

Comment

• kaare
              • Aug 2004
              • 20

Originally posted by Tintin
              Det som er avgjorende for hvordan de skal staa er at linkene blir saa loddrette til swashen som mulig.
              SE rammen har vel store nok aapninger til disse servoene i motsetning til den forste karbonramma men du maa borre for feste ja. Saa er servoene ganske hoye saa linkene maa festes paa innsiden av servohornet.

Tror du lett finner biler baade paa Runryder og RCGroups.

Hehe endte med at jeg borra et nytt hull i servoen isteden, og festa dem fra innsia, så nå ser det igrunn ikke så værst ut

Thnx for hjelpen

Kaare

Comment

Working...